Volkswagen-Forum NL

Das Auto

Laat zien wie je bent en wat voor bolide jij hebt
Door JUUL
Hallo allemaal,

Ik heb me zojuist aangemeld op dit forum en bij deze wil ik mezelf meteen voorstellen. Ik ben Juul 38jr en ik rijd een Golf MK4 GTI. Ben nieuw hier maar ik zit al een aantal jaar in de VW wereld. Ben ook lid van andere fora en heb hier al een aantal bekende leden gezien. In de loop van de jaren heb ik genoeg VW's gehad en heb ik enige kennis opgebouwd. Ben geen automonteur maar ik doe het liefst alles zelf, van onderhoudsbeurten tot wielen spuiten. Als ik iets zelf nog nooit heb gedaan ga ik dat niet uit de weg, ik vind het leuk om op onderzoek uit te gaan en ondanks dat niet alles volgens plan gaat kom ik er wel altijd uit (en ben ik een ervaring rijker). Maar genoeg gekletst...daar hebben we nog alle tijd voor. Tijd voor foto's :mrgreen:

Om te beginnen een kleine greep uit mijn auto geschiedenis:

Afbeelding
De Karmann was gehuurd en diende als trouwauto...
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ben erg benieuwd naar jullie reacties!
Gr Juul
Door PaulusB
Welkom op ons bescheiden forum. Leuke lijst aan auto's. Golf 3 edition was altijd een leuke auto de stoelen zaten super lekker. Alleen de mijne had veel last van olie verbruik en roest onder de wielkast randen. De Toledo heeft mijn vader destijds een gehad een 92er met champagne kleur en een 1.8 op LPG leuke herinneringen aan. De Karaman Ghia staat nog op mijn verlanglijstje een met een calafornia look. De golf 4 ziet er mooi uit met het mooiste interieur wat er in een type 4 leverbaar was nog mooier als een R32 interieur. De OZ titans heb ik ooit onder mijn corrado gehad waren destijds leuke wielen. Voor de rest wens ik je veel forum plezier.

Verstuurd vanaf mijn Moto G Play met Tapatalk

Door JUUL
Dankjewel Paulus! MK3 Editions zijn idd heerlijke stoelen om in te zitten, lange afstanden absoluut geen probleem. Tja, roest en MK3 zijn "Matties for life" en dat vind ik zo jammer. De Toledo was een Magnus uitvoering met een hoop leuke opties en de onverwoestbaar 1.9 AFN blok onder de kap. Chip erbij en ik reed met 140pk en 300nm, leuke vermogen...ik had hem nooit weg moeten doen. De Karmann was mijn trouwauto, Cal-Look is zeker dik. Eigenlijk stond ik op het punt de Recaro's uit de MK4 te verkopen omdat ik niet van lederen stoelen houd maar na 1x zitten voelde het weer vertrouwd i.v.m. mijn oude GTI Editions. Achteraf besloten om ze toch te houden en blij dat ik ze niet verkocht heb.
Door JUUL
Vooralsnog geen uitgebreide plannen. Onderhouden, rijden en genieten. Als er budget voor is zou ik nieuwe wielen eronder willen en opnieuw laten spuiten. Motorisch is er van alles al aan gedaan door de vorige eigenaar, daardoor heeft de auto een leuk vermogen gekregen. Niks meer aan doen dus. Hopelijk heb ik dit jaar nog een sleutel ruimte, dan wil ik graag beginnen aan een Vento V5 circuit auto...daar wil ik wel van alles aan doen.
Door PaulusB
Dat is een heel mooi blok. De 2.5 usa klinkt ook heel mooi

Verstuurd vanaf mijn Moto G Play met Tapatalk

Door JUUL
Daar heb je helemaal gelijk in Paulus, alleen zijn deze motoren moeilijk verkrijgbaar met een bescheiden budget haha. Is hetzelfde blok als in de Audi TTRS toch?
Door JUUL
Na een tijdje stilte even tijd voor een update. Airco is onlangs bijgevuld, geen overbodige luxe hahaha. De Golf heeft iets langer dan 1 mnd stilgestaan omdat mijn bestuurdersstoel weg was voor reparatie. Op de wang was de stik versleten en de naad was open. Bekend kwaaltje van dit model stoelen. Ook was de accu dood en moest er een nieuwe komen. De stoel is inmiddels terug en heb meteen een airbag stekker ertussen gezet, deze is ooit eruit gehaald omdat ze vaak storing geven. Probleem opgelost door een nieuwere stekker ertussen te zetten en de kabels iets langer gemaakt. Daarna auto gestart....géén storing....YESSS! Meteen rondje gereden en in Duitsland octaan 102 getankt (doe ik sinds ik de auto heb). Deze week komen de zomerbanden er nog onder en wordt tijd om het varkentje te wassen. Hij is echt vies. Maar genoeg gebabbel, tijd voor foto's...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Door PaulusB
Mooie updates ik heb van de week even mijn interieur filter vernieuwd die hield ook veel koude lucht tegen omdat de verzadigd was. Die stoel ziet er weer mooi uit was je veel kwijt als ik vragen mag.
Door JUUL
Dankjewel kerel! Interieurfilter heb ik onlangs ook vervangen, dat was ook echt nodig :oops:

Afbeelding

Afbeelding

Ook meteen onder het paravan alle gekuist want het water liep niet weg. Een hoop troep eruit kunnen vissen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De stoelreparatie viel wel mee €175,- ik had een hoger bedrag verwacht eerlijk gezegd. De hele stoel moest uit elkaar omdat de hoes (als je het zo wilt noemen) van binnenuit gestikt moest worden. Al met al ben ik erg blij met het resultaat 8)
Door JUUL
Zo, hier ook maar eens updaten. Foto's zeggen veel meer dan woorden dus....

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De Golf moet alleen voor de mooi een paar cm omlaag, dat zal deze week een keer gaan gebeuren want ik stoor me eraan.

BMW X3 Styling 114 wielen
Voor: 8x18 et 46 met 20mm adapters 215/35/18
Achter: 9x18 et51 met 30mm adapters 215/35/18
De banden die erop zitten hebben maar 3mm profiel erop en daar was de prijs ook naar. Ik kan dit seizoen mee rijden en volgend jaar maar nieuw rubber bestellen. Er zitten nu Kuhmo's omheen maar ik heb liever Dunlop of Michelin.

Ook heb ik mijn metertjes aangepakt. Deze zaten los in het vakje boven de radio. Ik vond een blindplaat tussen mijn oude rommel en geen seconde aan getwijfeld.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Door JUUL
De Golf maar wat lager gezet. Achter zijn de stelpotjes maximaal omlaag gedraaid dus ik moet het met deze hoogte doen. Ik ben géén voorstander van hulpveren of stelringen verwijderen, los hangende veren (opkrikken auto) houd ik ook niet van. Het moet compleet zijn en anders maar niet. Ben erg tevreden met deze hoogte, ziet er goed uit en is enigszins ook rijdbaar. Het is en blijft een auto voor dagelijks gebruik :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Door JUUL
Dankjewel Paulus. Van de week in een MK4 met airride van een maat mogen rijden en ik moet zeggen dat dat best lekker rijdt. Ik houd van laag maar wil niet de hele onderkant van de auto aan gort rijden of schuin over drempels en het verkeer achter me ophouden dus misschien wordt dit de volgende grote update. Maar dat zal nog even op zich moeten laten wachten want we zijn volop bezig met een eigen huis, daar gaat het nodige geld in zitten. Ach ja, je moet altijd iets hebben om naar uit te kijken toch :mrgreen: