Volkswagen-Forum NL

Das Auto

Laat zien wie je bent en wat voor bolide jij hebt
Door tempel
http://www.vagcat.com/

Meld je hier aan, kun je alles zo opzoeken.OK , Hans, misschien dit soort sensoren beter vervangen. Maar, als het niet kapot is, ik heb 8 jaar met een gescheurde DIS bobine gereden voor hij de geest gaf.Sensoren in het thermostaat huis kosten geen drol, kun je zo vervangen.

Ik heb bij het inbouwen van het gereviseerde blok beide waterpompen vervangen, klopsensoren kun je ook vervangen maar ik vind die dingen te prijzig om ze preventief te vervangen, dingen gaan nooit stuk. Sensoren in koelwatercicuit zijn niet zo duur.
Thermostaathuis en koelwaterbuis zou ik dan ook meteen vervangen. Evenals de slangen naar de oliekoeler, twee korte.
Door dess
het is allemaal duur,dat is zo,maar op de snelweg stil komen staan door die randartikelen is nog meer klote
Door christover9
Ik ga je advies opvolgen tempel, de oude blok die erin zit in me Vr en die liep prima dus ga de meeste gewoon gebruiken sensoren die geen grote bedragen zijn ga ik wel vervangen.
Ik heb trouwens nog een vraag, weet iemand toevallig hoeveel nm de oliekoeler en de oliefilterhuis vastgezet moet worden en ook de sensoren die in de oliefilterhuis zitten.

Groet Chris
Door tempel
Gewoon op gevoel en met gevoel vastdraaien, er zijn mensen op dit forum geweest die met behulp van een momentsleutel het schroefdraad naar de kloten hebben geholpen.
Cilinderkop bouten en dergelijke moet je uiteraard met een momentsleutel aandraaien, maar disbobines , thermostaathuizen en spanrollen niet.

Oliekoeler 25Nm.
Door christover9
Hallo mede forum leden, ik wou iedereen nog een beste jaar toewensen,
Even een snelle update van me motorblok revisie, het schiet al op maar nog dingen gedaan worden.
Hier weer een foto.
Bijlagen
image.jpeg
image.jpeg (1.14 MiB) 2785 keer bekeken
Door christover9
Beste forumleden,

Ik heb nog een vraag tot betrekking van me revisie,
Ik heb de oude kunstof kleppendeksel gedemonteerd van mij ouwe blok alleen de cilinderkop die ik er nu op zit studs in plaats van bouten hoe kan ik dit het beste oplossen ?

Groet Chris
Bijlagen
image.jpeg
image.jpeg (1.5 MiB) 2732 keer bekeken
Door reeynie
Aah oke kon het niet goed zien, ziet er netjes uit ! Ben benieuwd naar t eindresultaat

Verstuurd vanaf mijn SM-N910F met Tapatalk
Door christover9
He tempel is gelukt met de kleppendeksel.
Nog een paar onderdelen dan is ie af.

Nu heb ik nog een vraag, wat is wijsheid de blok in rijden en dan een compressor of turbo bouwen of kan ik nu al beginnen met bouwen ?

Groet Chris
Door christover9
Zo effe tijd geduurd maar weer effe wat dingetjes gedaan.
Ik heb trouwens ook wat rubbers besteld bij Claus von essen hopelijk volgende week binnen.
Jammer dat het steeds klote weer is ivm met ouwe blok uitbouwen.
Bijlagen
image.jpeg
image.jpeg (1.31 MiB) 2556 keer bekeken
image.jpeg
image.jpeg (1.46 MiB) 2556 keer bekeken
Door tempel
Mooi, zo'n fris blok. Jammer dat je niet voor de originele veerklemmen bent gegaan.
Slangen klemmen zijn goed voor een tuinslang of perslucht, veerklemmen vangen uitzetting door temperatuur schommelingen beter op, met slangen klemmen gaat het altijd lekken op de duur.
Draai je ze vaster om lekkage te verhelpen en uiteindelijk gaan je slangen stuk.
Door christover9
Oké dat wist ik niet tempel maar goed dat ik het nu weet, ik morgen wel effe kijken bij de dealer voor nieuwe klemmetjes.
Thanks voor de tip.
Door christover9
Na een lange tijd weg geweest maar niet stil gezeten zij we weer een stukje verder.
Bijlagen
IMG_0729.JPG
IMG_0729.JPG (247.61 KiB) 322 keer bekeken
IMG_0664.JPG
IMG_0664.JPG (1.7 MiB) 322 keer bekeken
Door christover9
:D
Bijlagen
IMG_1052.JPG
IMG_1052.JPG (1.53 MiB) 322 keer bekeken
IMG_0748.JPG
IMG_0748.JPG (1.67 MiB) 322 keer bekeken