Volkswagen-Forum NL

Das Auto

Laat zien wie je bent en wat voor bolide jij hebt
Vandaag bezig geweest om het blok verder op te bouwen en weer in de Scoupe te hangen.

Fotooooossss!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Morgen verder met alles aansluiten, daarna volgt weer een update.
Helaas kunnen we hem komende week nog niet starten, we zijn aan het wachten op een nieuwe olie aanzuigbuis voor in het carter. Deze moet van Korea afkomen en zal nog wel even onderweg zijn...
B4N44N schreef:Goed bezig man! Mooie ruimte heb je er ook voor! Huur je die of kun je er gewoon gebruik van maken? iig stukken beter als een garagebox:p
Is een vrachtwagen werkplaats waar een maat van me werkt.
Als er niet gewerkt wordt (zondags) kunnen we af en toe gebruik maken van de werkplaats :)

Weer een kleine update. Nagenoeg alles is weer gemonteerd/aangesloten.
Alleen de intercooler piping naar de gasklep moet nog, maar daarvoor moet eerst de kleppendeksel opnieuw gespoten zijn.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Kleppendeskel klaar, ben zeer tevreden met het resultaat :)

Afbeelding

De kleur die we gebruikt hebben is Mazda Velocity Red, kleurcode 27A.
In deze kleur zal de auto ook gespoten gaan worden.
Weer een grote update!

Inmiddels zijn we het blok aan het inrijden (op originele turbodruk). Het revisiebedrijf heeft ons geadviseerd om 2500km in te rijden met 10W40 semi synt, en daarna een oliewissel te doen naar 5W40 vol synt.

Echter zie ik overal op internet afstanden van 500/1000 en soms 1500km inrijden.
Kan iemand mij vertellen waarom hier zoveel verschil in zit?

En dan nu de fotoooooossss:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Ook hier geldt weer: advies als per opgedane ervaring. Ervaringen zullen verschillen alsook het advies.

500 km is erg minimaal, 1000 km wordt vaker gehanteert, terwijl 1500tot 3000km vaak veiliger wordt geacht en is meer behouden advies.

Mijn mening: 1000 tot 1500 inlopen, olie vervangen, belasting langzamer opbouwen tot 2500 km, en dan meer geregeld belasten. Afhankelijk van hoe schoon en gedemonteerd het blok was zou ik wel of niet nogmaals bij 5000 km de olie vervangen.
Bedankt voor de tips! Ik heb ook op meerdere plaatsen gelezen dat het zelfs slecht is om de motor rustig in te rijden. Er zou dan te weinig druk op de zuigerveren zijn waardoor de motor uiteindelijk meer olie gaat gebruiken en minder prestaties gaat leveren.

Het lijkt mij overigens ook niet verstandig om 1500km rustig te rijden (max 3000rpm).
Momenteel heeft het blok 630km gelopen en ben ik langzaam de belasting aan het opvoeren: eerst goed op temperatuur laten komen (olie en kvs), daarna af en toe doortrekken in de 2/3 tot max 5000 rpm. Dit afwisselen met rustige stukken.

De turbodruk is momenteel "slechts" 0,5 bar. Dit is hetzelfde als wat de scoupe origineel heeft. Lijkt mij dus geen extra belasting, integendeel zelfs aangezien er origineel GEEN intercooler aanwezig was.

Vanaf 1000km wil ik de belasting weer wat verder opvoeren door het max toerental te verhogen tot 6000 rpm. Na 1500km gaat de olie eruit en komt er 5W40 vol synt in (met nieuw filter). Daarna gaat de turbodruk naar 0,7 bar.

Uiteindelijk komen er grotere injectoren in en zal de turbodruk naat 1,1 / 1,2 bar gaan. Hiermee hoop ik 200+pk te bereiken.
rustig rijden (laag in de toeren) is idd niet goed. maar hoog in de toeren ook niet.
Je kunt het wel aanvoelen als je rijdt. je moet een beetje in de toeren spelen waar de motor gewoon makkelijk loopt zeg maar. (te laag in de toeren loop je het risico dat je langs de zuigerveren brandt)

wat ook super belangrijk is, is dat je niet constante toeren gaat draaien. dus als je een lange weg 80 hebt, schakel af en toe terug naar de 4e versnelling. en variëer de snelheid een beetje tussen 70~90 oid. wel irritant voor iemand die achter je rijdt, maar zoveel begrip moeten ze maar even opbrengen.

verder vind ik het een super project van je. :) Uiteraard had ik liever gezien dat je met een mooie auto was begonnen (Corrado :P ) Maar dit ziet er toch ook niet verkeerd uit. :-$ :D
De motor loopt inderdaad heel fijn naar 5000 toeren. Het is zelfs jammer om dan al over te schakelen aangezien het vermogen pas echt bij 4000 rpm begint. Maar dat moet nog maar even wachten :P

Toerental varieer ik inderdaad continu. Ik vermijd sowieso snelwegen en bij lange 80 wegen wissel ik vaak van versnelling en toerental.

Het uiterlijk met de scoupe is wellicht iets... laten we zeggen... apart :P Je vind het wat of je vind het helemaal niks.
Maar vergeet niet dat we deze auto gekocht hebben voor € 375 ! De looks hebben ook een relatief lage prioriteit. Prestaties en wegligging zijn nu het belangrijkste.
tempel schreef:Ik dacht altijd dat wegligging en hyundai's van deze leeftijd totaal niets met elkaar te maken hebben 8)
De scoupe is wat dat betreft daarop een uitzondering. Hij is vrij laag en breed. Alleen nog even een andere spoiler erop :P
vaursechs schreef:
tempel schreef:Ik dacht altijd dat wegligging en hyundai's van deze leeftijd totaal niets met elkaar te maken hebben 8)
De scoupe is wat dat betreft daarop een uitzondering. Hij is vrij laag en breed. Alleen nog even een andere spoiler erop :P
Spoiler :? , maakt niet uit, mooi project =D>
tempel schreef:
vaursechs schreef:
Spoiler :? , maakt niet uit, mooi project =D>
Ja spoiler, de achterkant van de auto is me veel te nerveus. Ik heb geen zin om straks op de Nordschleife tegen de vangrail aan te knallen :wink:
Inmiddels is het blok ingereden en zijn de grotere injectoren en grotere LMM geplaatst (vr6 lmm). De turbodruk is verhoogd naar 0,9 bar (voor nu).

Nu rest alleen nog het afstellen van de apexi AFC Neo :)