Volkswagen-Forum NL

Das Auto

VW gespot of mogelijk iemand van het forum post het hier dan
Door klamath
cvx. schreef:nee inderdaad dat bedoelde ik ook, en een mk2 gti ligt toch nog altijd beter op de weg dan een mk3 gti met 'plus onderstel'
Maar dat komt totaal niet omdat een Mk2 veel minder weegt. :roll:

Het enige verschil tussen het plus onderstel en het normale was de deukjes in de voorschokbrekers. zodat je dat negatief camber had zonder dat de band je schokbreker raakte. (en is de spoorbreedte van het plus onderstel niet iets breder? )
Door Jochem
Zijn wel meer verschillen. Casterhoek is groter. Andere (dikkere) stabilisatorstangen. En natuurlijk de achteras (die technisch gezien nog zou moeten meesturen in de bochten). Grotere/zwaardere wiellagers. 5x100 ipv 4x100. Andere remmen.
Door cvx.
waarom is 5 gaats tegenover 4 gaats een 'betere rij-eigenschap' ?

en vr6 remmen en de remmen die ik nu heb bijna niets schelen.

edit: de verschillen zijn zowiezo minimaal

het ligt meer aan hoe een persoon rijd dan hoe 'goed' je ophanging is.
en hoeveel risico iemand durft te nemen om met een bepaalde setup een bepaalde bocht te nemen.
Laatst gewijzigd door cvx. op 12 nov 2010, 18:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Door THE-WISHMASTER
n gelijk een WOK melding dus kan alleen door rdw keuring weer op de weg komen :|
Door cvx.
:roll:

zo'n 3 wieler en een of andere (uber lelijke) supercar is natuurlijk geen vergelijking.

we hadden het over een golf 2 met GTI/G60 onderstel en een golf 2 met VR6 onderstel.

je kan natuurlijk ook overdrijven jochem slaat allemaal nergens op. :roll:
Door Northpole
mwah als je de onderstel rubbers vervangt met pe-versies dan zal dit je niet snel gebeuren maar vergeet daar niet bij dat je ook de remmen vooral voor beter kan voorzien van een s3 conversie en natuurlijk het grotere remreservoir hebt het liefst die van een golf vr6.... die van de g60 is nml gelijk aan die van de corrie's g60 en die is gewoon kleiner en daardoor levert het systeem iets minder remkracht dan de standaaard vr6 uitvoering.

zijn onderstel lijkt te zijn voerzien van een schroefset maar bij vergroting van de foto's kon ik dus wel zien dat de achteras rubbers gewoon de orginele zijn pe- versies hebben altijd een kleurtje en de ze zijn niet te onderscheiden....

kortom is het volgens mij een combinatie van factoren geweest waardoor die auto op z'n dak is beland waarbij de grootste factor de bestuurder is geweest die gewoon veelste hard heeft gereden...
Laatst gewijzigd door Northpole op 13 nov 2010, 12:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Door GTI_Venlo
zonde :cry:
Door Madness
Je kan je mk2 gewoon als een 6 cilinder op kenteken krijgen hoor.
Je kan zelfs een mk1 vr6 op kenteken krijgen.

Hier zijn alleen hele strenge richtlijnen voor, wat dan ook terecht is.
Door WietseVR6
Snap de lol er wel van met zulke aanpassingen.
Maar dat is dan weer typisch NL, dat zulke dingen toegestaan worden......keuring of niet.
Als je het goed doet pas je alles aan maar sommigen bouwen het zo dat ze er net mee door de keuringen komen en hun veiligheid (en/of dat van een ander) zal ze een wordst wezen.
Door Golf2R32
Ken de eigenaar van deze auto.

Dat is Ferry, heeft ook een golf 2 R32, hij vertelde mij het verhaal dat zijn maat en zijn vriendin in de auto reden
toen het gebeurde.

Hoe en wat precies weet ik ook niet, el zonde van een Vr6 je, wel hoop gezeik geloof ik omdat auto helemaal kaal was en er dus gelijk gedacht werd aan streetrace.
Door Mars
Blijft klote, Maar geen zwaar letsel aan overgehouden?
Door ThomasVR6
als het echt om streetrace gaat is ben je niet slim bezig natuurlijk maar zolang er maar weinig lichamelijk of geestelijk letsel aan over gehouden wordt das het belangrijkste