Volkswagen-Forum NL

Das Auto

Alle audio en visuele problemen
Door ChrisJ
Het volgende aandachtspunt op mijn Corrado VR6 (plaatje) is dat de radio soms geen stroom krijgt.
Als je vervolgens een beetje wiebelt aan de sleutel dan werkt hij ineens wel. Vervolgens blijft hij ook werken de gehele rit.

Schijnbaar zit het dus in het stuurhuis ergens.
Nu zit daar naast het contactslot als het goed is een soort verbinding blokje o.i.d..
Is dit te vervangen? Zo ja, wat zou zoiets kosten.

En kan iemand misschien kort uitleggen hoe je het stuurhuis open krijgt?
Door Mario
Dat contactblokje is wel te vervangen. Ik zou eerst eens kijken of het contactblokje wel defect is. Dat kun je testen d.m.v. de motor starten, en daarna de sleutel even doordraaien. Als de motor afslaat, is dat contactblokje defect. Anders achter het contactslot de bedrading checken. In het bijzonder de draad die naar de radio gaat. Kan zijn dat deze niet meer netjes is gemonteerd. Succes.
Door ChrisJ
Mario schreef:Dat contactblokje is wel te vervangen. Ik zou eerst eens kijken of het contactblokje wel defect is. Dat kun je testen d.m.v. de motor starten, en daarna de sleutel even doordraaien. Als de motor afslaat, is dat contactblokje defect. Anders achter het contactslot de bedrading checken. In het bijzonder de draad die naar de radio gaat. Kan zijn dat deze niet meer netjes is gemonteerd. Succes.
Motor slaat niet af als ik dat probeer.
Dus schijnbaar de bedrading. Het moet wel zoiets zijn anders zou de radio helemaal niet werken. (nu werkt hij dus als ik wat aan de sleutel wiebel)
Kijk, dat is nog eens duidelijk. Dank je wel. :D

Dan rest alleen de vraag. Hoe krijg je het stuur eraf? (voordat je bij stap 1 kan beginnen)
Kameraad van me had zelfde in een mk3 cabrio. Werd steeds slechter als je beetje op het contactslot drukte en wibelde deed hij het soms en later helemaal niet meer. Uiteindelijk radio maar gewoon op constante stroom aangesloten.

Denk dus zelf dat het wel in dat contactslot zit.
Andere kameraad van me heeft nu toevallig een soortgelijk iets gehad maar bij hem viel de hele auto uit #-o. Hij moest naar huis rijden terwijl hij de sleutel vast hield anders deed hij het helemaal niet meer :lol: :lol:

Bij hem zat het probleem in het contactblokje achter het contactslot ik denk dat bij jou het probleem ook daarin zit.

Meen dat dat blokje voor zijn Golf Mk1 39-40 euro koste bij de dealer. Kan vanavond evt wel ff voor je kijken in e.tka.

ps. ADMINS waarom wordt E.TKA gecensureerd???? (Zonder punt uiteraard )