Volkswagen-Forum NL

Das Auto

Alle audio en visuele problemen
Een tijdje geleden heb ik, in combinatie met een Alpine set, de originele speakers in de voordeuren vervangen door een mooi setje Polk. In mijn C2, dezelfde set, geven deze speakers een zeer behoorlijk laag. In de Golf is het midden en hoog goed. Het laag is gewoon slecht. Het is zo dat, voor de productie van lage tonen, volume achter de speakers nodig is. Heeft iemand ervaring met, bijvoorbeeld, andere panelen. Of een wijziging van de bestaande ? Een weergave vanaf 20 Herz, gaat niet lukken maar vanaf 40 Herz moet er toch iets mogelijk zijn. En dat is er zelfs niet. Groetjes, Bert ( Enschede ).
Als we het toch over speakers hebben, welke maat passen er in de deuren? Voordeur en achterdeur hetzelfde? (5 deurs)

Edit: 16,5 cm, en achter kan geen tweeter. Thanks Errol :P
Laatst gewijzigd door JoJovr6 op 24 jan 2011, 22:20, 1 keer totaal gewijzigd.
JoJovr6 schreef:Als we het toch over speakers hebben, welke maat passen er in de deuren? Voordeur en achterdeur hetzelfde? (5 deurs)

Edit: 16,5 cm, en achter kan geen tweeter. Thanks Errol :P
Ik heb achterin ook gewoon tweeters in de deuren op originele plek past perfect :wink: :mrgreen:
als je een 5 deeurs hebt wel ja sommige zijn echter dicht en niet te verwijderen ( met grof geweld wel trouwens) vandaar mijn eerste opmerking... na het vervangen naar highline interieur met bij behorende panelen waren dat dus wel normale tweeter plaatsen... ( let op mijn vr6 is uit 92 kan dus zijn dat ze dat later hebben veranderd)
als eerste welkom in de hel van enschede :lol:

als het goed is als je je speaker eruit haalt zit er van dat fome of hoe je het ook schrijft deze zorgt normaal standaard voor een redelijke afdichting voor achter de speaker. als je wil dat dit meer word zou je altijd nog met bitumen matten kunnen werken zoals hier al gezegd word maar je kan ook dat fome aan de binnenkant met glasvezel kunnen mooi strak maken dan krijg je als ware een klankkast maar pas wel op want je raam gaat er ook langs hoop dat je hier wat aan hebt mvg jeroen
oja ben jij bert met die zwarte vr6 die op wesselerbrink woont???
Aangezien je dezelfde speakers gebruikt, kan het hier niet aan liggen. Je zou het inderdaad moeten zoeken bij je versterker of je behuizing.

- Goed inbouwen is altijd een vereiste! er zijn speakerringen te koop waar de speaker beter inpast. monteer je hem op het plastic, dan heeft hij geen goede ondergrond. = meer resonantie = minder bass.

- Bitumen matten werkt heel goed. Hoe zwaarder je set, hoe meer bitumen je nodig hebt. Ik zou beginnen met een halve m2 per deur. Veel rondom de speaker.

- Je radio is waarschijnlijk anders. elke radio geeft een ander geluidsbeeld. Zeker wanneer je geen gebruik maakt van een externe versterker. Sommigen produceren meer bass, dan anderen.

- je instellingen op je Alpine heb je waarschijnlijk al gevonden. Die kan je instellen op 40, 90 en 125 hz geloof ik. Hoe beter je speakers zijn. hoe lager je deze instellingen kunt zettten lijkt mij.

- Zelfs met een kleine externe versterker doe je je speaker een groot plezier. De versterker op de radio klinkt altijd rommelig. Zeker op hoog volume. :(