Volkswagen-Forum NL

Das Auto

Alle audio en visuele problemen
Hoi,

Ik heb net een nieuwe auto gekocht: Golf 3 ( 3 deurs)
Helaas heeft deze auto nog standaard boxen, wat ik natuurlijk wil veranderen.

Nu heb ik geen verstand van de geluid, boxen enzo.
Ik kan ook niet veel meer veroorloven. Dus na een aardige tijd gezocht te hebben kwam ik op deze sit uit: http://www.verseveld-tuning-styling.nl/index.php (wat ook nog is heel dicht bij mij in de buurt is)

Ik zag dat zij al setjes hadden voor rond de 50 euro:

http://www.verseveld-tuning-styling.nl/ ... dingid=839
http://www.verseveld-tuning-styling.nl/ ... dingid=863
http://www.verseveld-tuning-styling.nl/ ... dingid=855

Ik wil gewoon fatsoenlijk geluid, tijdens het rijden, maar het hoeft geen show geluid te zijn.
Deze set wil ik dan ook tijdelijk gebruiken totdat ik weer wat meer kan veroorloven.

Wat is volgens jullie de beste keus?
En is het makkelijk om deze set aan te sluiten? (Ik ben wel redelijk technisch en kan wel aardig wat monteren.)

Alvast heel erg bedankt!

Groeten Bobby Brand
Kijk hier eens naar:

http://www.rondevries.nl/index.php?page ... bgroep=128

Kost wat meer maar dan heb je ook wat

Ik krijg trouwens een beetje het idee dat je reclame probeert te maken voor die website :roll:
Laatst gewijzigd door vaursechs op 22 nov 2010, 14:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Allereerst:
Welkom op het forum, favo biermerk van mij!

Dan nu...ik rij liever inderdaad nog even rond met originele klote-speakers in mijn auto en dat ik even doorspaar dan dat ik nu mijn resterende geld steek in geluid van de firma Pruts & Klungel.
Ik vind hetgeen wat aangeboden is er driewerf kut uitzien en het lijkt mij nagenoeg onmogelijk hier fatsoenlijk geluid uit te persen.
Voor dat geld kom ik wel een paar liedjes bij je in de auto zingen.

Zoals de twee boven mij al zeiden:
Heb geduld en spaar even door.

Logisch dat je het gelijk goed wilt aanpakken, maar even wachten kan soms lonen.
Ik verkracht ook niet de eerste de beste vrouw die voorbijkomt...neuh, ik wacht op een lekkere...
Haha, oke het is duidelijk.
Ik zal dan ook even doorsparen, dusnoods gooi ik me iphone dock wel op de achterbank.
Bedankt trouwens voor de snelle reacties

Maar aangezien jullie wel ervaring hebben met het bestellen en de keuzen van dit soort dingen, heb ik nog een vraag:
Wat raden jullie mij aan qua boxen/set dan? Kan ik beter gewoon alles los kopen of een compo set kopen, zo ja welke?
En nog een vraag(a) ik heb me laten informeren en heb kwam er op neer datbik boxen(voor in de deur) en tweeters nodig heb, en eventueel ook nog een versterker. Of heb ik nog iets anders nodig volgens jullie?

Alvast heel erg bedankt!!
het is maar net wat je wilt ... muziek zonder ook maar enige vorm van bas? Lekker klinkende sound (met bas), knal harde lekkere muziek met bas, competitie SPL of SQL
in de volgorde zoals ik aangaf:
-standaard vervangende pasklare speakers van bv(sony pioneer etc)
-composet pasklaar van eender elk gerenommeerd merk dan ook
-composet met subwoofer van welk merk dan ook ( keuze hier voor de subwoofer is gelimiteerd aan je budget en niet merk gebonden)
-merk composet merk subwoofer merk versterker ( 1 versterker 5 of 6 kanaals/ 2 versterkers 1- 4 kanaals en 1 mono voor de sub / hele goede radio met minimaal mosfett uitgangen van 50 watt rms en de cinch uitgangen minimaal 5volt runnen)
-SPL -laatst genoemde maar dan met hele hoge wattage versterker en minimaal 2 12 inch subwoofers die in serie geschakeld staan op een mono versterker/ de rest van de componenten op aparte versterker incl extra voltage stabilisatie en goede bekabeling
-SQL zie hierboven maar alles is in balans en meteen de duurste manier om prachtig klinkende sound in je auto te hebben... hierbij ben je vaak het meeste geld kwijt omdat in je auto speakers worden geplaats voor optimale muziek ervaring dwz op plaatsen waar ze normaal niet zitten, heel veel extra isolatie om rij geluiden buiten de cockpit te houden etc etc etc... ps hierbij wordt op niks concessies gedaan en kost de bekabeling je minimaal 150 tot 300 euro afhankelijk van de dikte/isolatie/merk.
Speakers presteren altijd beter bij een versterker, zonder twijfel.

Maar de speakers in je deuren en je tweeters (altijd hoog op je a-stijl, dat geeft een veel mooier geluid) kunnen ook direct op je radio.

Speakers achterin zou ik dan via een versterker laten lopen, waarbij ikzelf ga voor drieweg in de hoedenplank en tweeweg in de zijpanelen.

Een subwoofer kan ook later nog, maar als je twijfelt, zorg dan wel dat je een versterker hebt met genoeg kanalen om er eentje op aan te sluiten...just in case.
Let wel dat je echt een goeie kist maakt/koopt met voldoende inhoud.
Oke, thanks allemaal.
Ik wil een lekkere sound MET bas.
Maar aangezien ik er nu het geld nog niet voor heb denk ik niet dat het zin heeft om nu naar iets moois te kijken, maar als jullie suggesties hebben hoor ik het graag :D

IK heb nog een vraag(A), (misschien dat ik beter hier een nieuw onderwerp voor begin) Mijn moeders autoradio is gejat. Nu geef ik die van mij aan haar(voor sinterklaas :P ) en wil ik een nieuwe kopen. Mijn budget hiervoor is plus/min 100 euro. Ook hier heb ik weinig verstand van.
Hebben jullie misschien nog suggesties!?
Off is 100 euro echt te weinig!

Oja,, ik heb een Iphone, kan ik hier nog iets mee met deze prijs?

Thankssss!
Laatst gewijzigd door bobbybrand op 23 nov 2010, 18:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Daarom heb zelf ook me boxen daar vandaan en is gewoon goed spul voor nette prijs vind ik 8)