Volkswagen-Forum NL

Das Auto

Alle audio en visuele problemen
Door vaursechs
Ehm nee, vermogen zegt slecht iets over de stroom opname van de driver, dit wil niet direct zeggen dat meer vermogen in watt resulteerd in beter/harder geluid.

Een perfecte 50 watt sub in transmissielijn kist kan al beter geluid en meer decibels geven dan een standaard 500 watt rms subwoofer in originele kist.

Maargoed die theorie is veel te ingewikkeld, hiervoor kan men beter even googlen op transmissionline subwoofer enclosures.
Door Northpole
niet alles wat er beweert wordt is waar ben het met je eens ... maar als je qua rms en goede subwoofer die in een kist zit dia aan de specificaties voldoen met hetzelfde rms vermogen en de juiste versterker kan een enclosure niet tippen ... niet dat ik zeg dat het rommel is maar ik ben geen fan van voorgefabriceerde enclosures...
ik bouw het liever tot op de liter specifiek zelf dan weet ik dat ik het maximale uit de kan kan halen :mrgreen:
Door vaursechs
Ik had het ook erover dat deze actieve sub van hifonics wel eens een hoop passieve sub-enclosures weg kan blazen. Dan heb ik het over de complete subs in kisten wat je overal kan kopen, mtx, jbl etc...
Door UnderdogzLtd01
Mensen vergeet niet de "RADIO"

Een goede radio doet wonderen!

Mijn beste geluid wat ik tot nu heb gehad lag in mijn 1ste mk 2 GTI.

Klinkt raar, maar 137,8 DB met een Axton passieve 12' woofer in ge-tube-te kist.
250w piek, 125w rms. Dubbele spoel. Aangesloten op een Axton versterker.
Daarvan crossover 300w op bijde spoelen aangesloten.

Bedoel, Axton is nou niet het beste merk
Maar toch vooral te danken aan de Blaupunkt :mrgreen: radio.
5 volt's uitgangen, dus des te sterker je signaal naar de versterker en minder verlies.
Aparte sub aansluiting en afstelbaar.

Weet niet alles kwa installatie, maar dat blies als een gek!!
Helaas vindt ik de laatste series niet mooi meer en kosten de betere series best wat geld.

Naar mijn mening,zoek iets rond de 4,5 volt of hoger!!
Das mijn tip.. :twisted:
Door Northpole
duh dat van die 5 volt uitgangen is volgens mij bij iedereen wel bekent zo niet... waar was je de afgelopen jaren met je hoofd???? :mrgreen:

ps de radio is de main unit hoe beter die is hoe beter het geluid en axton is minder slecht dan je denkt het komt uit dezelfde fabriek als audiobahn nml ;)
Door westertje
Als ik een radio mag adviseren dan is het alpine.
Alpine word ook gebruikt in de db drag wereld en ik heb hem zelf er ook in (wil niet anders meer).