Volkswagen-Forum NL

Das Auto

Alle audio en visuele problemen
Door richardsyncro
hierbij heb ik een vraagje.
ik heb een 5 deurs golf.
is het qua geluid goed als ik voorin en in de achterdeuren composet's installeer en dan achterin een sub met versterker.
andere suggesties zijn ook van harte welkom!!
Door Jochem
Ik had voor en achterdeuren tweeter (achter bij hendel) en woofer,
dan een sub in het reservewiel
en op de achterklep net een composet.

Die achterklep wat overkill, daardoor lag de balans een stuk naar achter.
Door tiennes vr6
Zal ik het je is vertellen!!

hahah ik had in die golf voor compo gaatjes zitten er all!

Achter in alllllllllllllllllllllllllleeen een woofer!!

koop audio system (type radion)
Door peanutsNL
radion is voor trutjes man.. :S

maar over het algemeen gaat audio system wel bevallen (vind ik tenminste..)

Als je het goed doet heb je aan een setje dubbel-compo genoeg (4x kickbass en 2x tweeter)
maar een beetje extra bas kan echt geen kwaad..

ga eens luisteren naar een audio system 8" of 10" SQ woofer.
zitten in een extreem kleine kist, maar doen echt niet onder voor een knappe 12" woofer ;)
èn kosten niet veel (180 eu voor de 8" in gepoorte kist en 240 eu voor de 10")

heb t gehoord in n nissan micra, en ik wist ècht niet wat me overkwam :shock:

http://audio-system.hifimotive.nl/
Door vaursechs
Ikzelf ben aan het twijfelen tussen twee actieve subs, de prijs is ongeveer gelijk ( 169 - 189 euro ), namelijk:

MTX RT12PT:
Afbeelding
- 12 inch (30cm) subwoofer in gepoorte behuizing
- Vermogen: 450W max. (150W RMS)
- Low pass crossover 12dB variabel 40 - 200Hz
- Frequentie bereik 25Hz - 1000Hz
- Afmetingen 36,5x36,5x55 cm
- inclusief EBC (External Bass Control)
- High level ingang
- RCA ingang

Of deze:
PIONEER TS-WX206A
Afbeelding

* Versterker: MOSFET 150W rms
* Subwoofer: 20 cm Ø IMPP conus met Strontium Magneet
* DUO poort bandpass ontwerp
* RCA/speaker level input
* Niveau regeling en fase schakelaar
* Ingebouwd variabele LPF (50 - 125Hz, -12 dB/Oct)
* Frequentie bereik: 35 - 200 Hz
* Afmetingen (W x H x D) 274x316x412mm
Laatst gewijzigd door vaursechs op 12 okt 2010, 12:06, 4 keer totaal gewijzigd.
Door Northpole
als je radion voor truttjes vindt moet je vooral gaan voor actieve subwoofers... dat is pas watjes spul
PS je weet dat aktieve subwoofers echt maar weinig wattage hebben? wel rms van 150 watt of max 200 watt maar dan heb je ook meteen alles gehad + het feit dat het eigenlijk niet echt gemaakt is voor de ruimte in de golf 3?
je bent beter af met een losse kast te kopen voor 1 of 2 12 inch subwoofers waar je een goede losse versterker op aansluit waarbij je ervoor zorgt dat de subs beide te schakelen zijn naar 2 ohm ( en dat je die weer door schakelt aan elkaar naar 1 ohm) en je versterker ook 1 ohm aan kan ( groundzero/ pioneer /westcoast custums etc etc etc etc) beste koop je de spullen op 1 plek dan weet je zeker dat de boel goed opelkaar kan spelen.
Door vaursechs
Je hebt altijd baas boven baas, ikzelf heb een 1200 watt rms hifonics subwoofer gehad met een 2600 watt rms hifonics monoblock ( @ 1 ohm ). Hier heb ik verschillende decibel drags mee gewonnen: 144,7 dB.

Echter heb ik alles verkocht omdat ik de muziek toch nooit hard had staan, terwijl de audio set wel de hele kofferbak in beslag nam, plus nog eens 100+ kg extra gewicht toevoegde.

Als je gewoon een mooi geluid wil met goede bass en sub tonen, dan heb je aan een goede actieve sub meer dan genoeg.
Door Northpole
ben het heleaal met je eens vaurechs! maar ik heb persoonlijk een hekel aan die dingen want ze lijken heel belovend en achteraf zijn ze altijd teleurstellend.... wel beter dan de meeste niet merk rommel maar merk in een lege behuizing blaast die dingen omver en je geluid is vele malen beter ... en ik zeg dat ook alleen maar omdat hij radion trutjes spul vindt ;)
Laatst gewijzigd door Northpole op 12 okt 2010, 13:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Door vaursechs
Mijn vriendin heeft een JBL Bass Pro II actieve sub in haar auto en ik moet zeggen dat het zeer goed klinkt.

Je kan het uiteraard niet vergelijken met een goede 12 inch subkist met monoblock, maargoed daarom betaal je er ook maar 149 euro voor.
Desalniettemin zal die JBL voor veel mensen meer dan genoeg zijn, alleen omdat ze er zo klein en slap uitzien, wil men er vaak niet aan geloven :P
Door Northpole
na je hebt bas en je hebt BAS ik ga resoluut voor de laatste :D niet dat ik die actieve dingen niks vindt maar omdat ik luister naar r&b en HipHop... daarvoor moet je gewoon diepe lage BAS hebben en daarvoor is zo'n actieve sub helemaal niks sterker nog die blaas ik altijd op :mrgreen: maar voor de doorsnee zijn ze zeker beter dan alle habbie babbie merken juist omdat ze daadwerkelijk hun RMS vermogen halen ;)
Laatst gewijzigd door Northpole op 12 okt 2010, 13:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Door vaursechs
Je bedoeld je hebt "bass" en je hebt "sub".

Voor erg lage tonen ( onder 50hz ) heb je inderdaad minimaal 10 inch nodig.

Die MTX 12 inch actieve sub zal denk ik makkelijk tot 20hz tonen kunnen weergeven.
Door peanutsNL
heb me vergist :oops:
dacht dat radion 1 van de laagste klkassen was, maar was niet zo..

ik heb 1x 16 cm audio system sq compo achter,
en 1x 13 cm audio system sq voor.
plus 2x x-ion 10" ongeveer 300 watt per stuk
op een ground zero 2ch, gebrugd en wel, al met al een knappe 700w op 1 ohm..

en t werkt :D
Door michael@vr6
voor 149 euro heb je ook een losse kist + merk woofer van 12 inch (pioneer,jbl,mtx)
voor die 100 kilo wat erbij komt heb je 200 pk erbij :P je merkt het wel maar boeie :P ik moet wel kanppe muziek in me auto hebben hoor.

ga iid voor een losse sub en versterker.Active subs vind ik net zo iets van ja kijk ik heb wat in mij koffer bak en persoonlijk vind ik het niet klinken . ja als je je volume zacht houd misschien
Door vaursechs
Zojuist de knoop doorgehakt, ik heb deze aangeschaft:

Afbeelding

HFI250A MkII
Active-Bassreflex-System
25 cm Subwoofer
200 W/RMS
400 W/MAX
Bass Boost
Lowpassfilter
Phase Shift
RCA & High Level Inputs
43 x 31 x 39/25 cm
Door Northpole
uhm voor jouw info rms = 200 watt toch? dan gaat ie ook niet harder... iedere sub die een hogere rms heeft gaat dus lager en dieper dan deze als de behuizing voldoet aan de specificaties ;)