Volkswagen-Forum NL

Das Auto

Alle audio en visuele problemen
Door Toownster
Ik heb afgelopen week een nieuwe radio gekocht waar ik heel graag mijn versterker op zou willen aansluiten.
Normaal heb je achterop je radio een ''out'' waar je de rood/witte stekker van je versterker op kan aansluiten.
Remote op je min en klaar is keesie, maar nu kom ik er niet uit.

Er zit namelijk een subwoofer out op mijn radio maar heb al begrepen dat dat voor een actieve subwoofer is en niet voor je versterker.
Wellicht zou iemand mij de gouden tip kunnen geven om hem aan te sluiten.
Heb een afbeelding van de stekkers van mijn radio toegevoegd met omschrijving.

Alvast bedankt!
Bijlagen
Radio.JPG
Radio.JPG (39.42 KiB) 3212 keer bekeken
Eens even kijken...

Wil je enkel je subwoofer laten lopen via de versterker?
Of heb je achterin ook nog speakers hangen?
Anders zou je de tulpstekkers richting je versterker aan kunnen sluiten op 8 en 9...dus je aansluitingen voor de achteraudio en het daarlangs doen.
De subwoofer tulpuitgang is gewoon een normale uitgang en daar kun je dus elk type versterker mee aansluiten welke een tulpingang heeft. (dus niet alleen actieve sub)

Het enig waar je om moet denken is een tulpstekker splitter te gebruiken. Welke je pas bij de versterker split om beide ingangen te kunnen benutten (rood en wit).

PS wij verkopen deze radio's ook, heb ze al vaak geinstalleerd en weet uit ervaring dat dit werkt.

Gr,
Dragonvr6
klopt idd als je (stereo geluid) van je woofer wil hebben oftwel alle poorten gebruiken moet je hem gaan splitten er zijn indd wat radios die een enkele subwoofer kabel hebben verder zal je nog een rear hebben (wel 2 tulp kabels) en 2 front tulp kabels. nu heb jij waarschijnlijk het probleem dat je een 2 kanaals versterker heb en maar 2 tulpjes erop aan kan sluiten.

als dat het geval is moet je of aleen de rear aansluiten of aleen de front maakt eigenlijk niet zo gek veel uit welke je doet.Je moet er dan wel rekening mee houden dan je kwa afstellingen in de radio wel de afstellingen voor front of rear gebruikt ik weet niet hoeveel je kan instellen bij je radio