Volkswagen-Forum NL

Das Auto

Alle audio en visuele problemen
Door Madness
Hello

Van het weekend wil ik eindelijk me radio gaan inbouwen in de vr6, nu heb ik alleen een aantal losse draden uit me dashboard hangen, welke kleur is voor wat? en aan welke draden moet het aan de iso stekker verbonden worden? scheelt me weer een hoop uitzoekwerk als iemand het weet. Alvast bedankt!
Laatst gewijzigd door ATi op 27 aug 2009, 16:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Madness
Mario,

De standaard kleuren van de kabelboom die aangesloten moet worden aan de iso stekkers :wink:
Door Madness
Merci Mario :D

Even zo verder prutsen kan ik morgen mischien lekker wat muziek beluisteren in de auto :mrgreen:
Door Markymark
Meet van tevoren even door welke de constante plus is en welke de contactgeschakelde plus, dit ivm geheugen van bijvoorbeeld het instellen van de zenders en je eq-setup
Door Madness
radio werkt inmiddels alleen moet ik weten wat de constante plus zijn? Heb de volgende draden nog over 2x wit blauw, blauw, en bruin
Door ATi
Een van die blauwe zal wel de ACC Stand zijn (ACC, Accessories)

dus op contact, daarna van contact (sleutel nog in contact) bij het verwijderen van de contactsleutel > geen spanning meer.

Bruin is Massa, de andere blauwe zal ik zo even niet weten... (zit op werk) :mrgreen:
Door Jochem
blauw is vaak remote: stuurt een spanning naar de externe versterkers als ze aan moeten. Zo loopt je accu niet leeg als je stilstaat ;)
Door Madness
ATi schreef:Een van die blauwe zal wel de ACC Stand zijn (ACC, Accessories)

dus op contact, daarna van contact (sleutel nog in contact) bij het verwijderen van de contactsleutel > geen spanning meer.

Bruin is Massa, de andere blauwe zal ik zo even niet weten... (zit op werk) :mrgreen:
Oke arie maar aan welke draad moet die weer aan de iso dan?
Door Madness
Mario schreef:Blauw en Wit kunnen je extra speakers zijn =D>

Hmm extra speakers ben benieuwt dan waar die verstopt zitten.
Denk eingelijk dat ik die niet heb maar zal vanavond eens kijken :mrgreen:
Door Mario
Madness schreef:
Mario schreef:Blauw en Wit kunnen je extra speakers zijn =D>

Hmm extra speakers ben benieuwt dan waar die verstopt zitten.
Denk eingelijk dat ik die niet heb maar zal vanavond eens kijken :mrgreen:
@Madness. Extra speakers aansluiten natuurlijk, Vriend #-o
Door Mars
Ff googlen op iso stekker schema en de 1e link wat moois gevonden!!
Afbeelding

ISO autoradio connector
Deze twee 'stekkers' zijn inmiddels gemeengoed geworden in de automobiel industrie.
Iedere moderne auto en iedere autoradio (sinds ongeveer 1996) heeft deze twee stekkers.
Het is daardoor meestal een kwestie van plug-en-play.

Helaas zijn er een paar eigenwijze merken (VW, Seat, Skoda en nog een enkele) die bepaalde pinnen omwisselen.
Voor VW/Seat is het steevast de 'continu'-plus en de 'geschakelde'-plus die bij deze merken omgedraaid moeten worden.
Voor oudere auto's zonder ISO stekker of auto's waar de orginele ISO stekkers van weg zijn zal dit schema helpen:

Afbeelding

bron:http://www.markspages.nl

Let op het onderlijnt gedeelte!!
Door Madness
Mars schreef:Ff googlen op iso stekker schema en de 1e link wat moois gevonden!!
Afbeelding

ISO autoradio connector
Deze twee 'stekkers' zijn inmiddels gemeengoed geworden in de automobiel industrie.
Iedere moderne auto en iedere autoradio (sinds ongeveer 1996) heeft deze twee stekkers.
Het is daardoor meestal een kwestie van plug-en-play.

Helaas zijn er een paar eigenwijze merken (VW, Seat, Skoda en nog een enkele) die bepaalde pinnen omwisselen.
Voor VW/Seat is het steevast de 'continu'-plus en de 'geschakelde'-plus die bij deze merken omgedraaid moeten worden.
Voor oudere auto's zonder ISO stekker of auto's waar de orginele ISO stekkers van weg zijn zal dit schema helpen:

Afbeelding

bron:http://www.markspages.nl

Let op het onderlijnt gedeelte!!
Merci mars ben erover uit :wink:
Door Mars
Graag gedaan kerel! Misschien handig voor een sticky? heb deze vraag al vaker langs zien komen :wink:
Laatst gewijzigd door Mars op 24 aug 2009, 21:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Jochem
beter dan een echt how to do maken.. ipv een topic die je eerst half door moet lezen ;)
Door Madness
Zal het weekend mits ik er tijd voor heb een how to do van maken :wink: