Volkswagen-Forum NL

Das Auto

Alle audio en visuele problemen
Door michael@vr6
jongens ik heb radio probleemjes :P

ik heb een nieuwe radio gekocht voor in de 6 deze

ik had met de oude radio al een ruis in me speakers zitten als de motor liep maar dat was niet zo erg als nu het is nu echt irritant aan het worden
krijg het ook niet weg de ene keer is het harder dan de andere keer
ze hebben eht in het boekje over dat je je ground aan je radio moet zetten ? hoe doe ik dat :S

andere probleem wat ik heb is dat ik slecht ontvangst heb sins ik deze radio erin heb had ik met de oude radio geen last van :S
stekkers zijn goed aangesloten en mankerde niets aan

beetje jammer voor een radio van bijna 300 euri :S

iemand ideen ? let me know :D
Door Mario
@Michael, aan de achterkant zit schroefdraad en als het goed is dan zit er een rubber dopje inclusief een bout in je verpakking bijgesloten. Deze dopje inclusief een bout kun je gebruiken om je radio te grounden aan het Chassis.
Door Golf mk2 vr6
Ja wat Mario zegt is een goeie oplossing, het is eigenlijk heel simpel het huis van de radio moet aan de massa zitten.
Maar ik denk zelf dat het probleem zo niet is op gelost, het lijkt er meer op dat de dynamo stuk is daar zit een beveiliging in om deze ruis tegen te gaan maar die wil wel eens stuk gaan. Dit kun je op een paar manieren op lossen: nieuwe dynamo of laten reviseren maar je kan ook een kasje monteren op de plus draad die ook deze ruis tegen gaat.
Door michael@vr6
oke dat had ik idd nog niet geprobeerd

dan heb ik nog wat wat ik ff vergeten was te vertellen
ik heb plasma tellers gekocht en ingebouwd ze werken perfect maar als ik ze aan doe hoor ik een continue piep en als ik ze weer uti doe is het weg

ik zie nu ook dat ik wat onduidelijk ben geweest heb me speakers over de versterker lopen achterin als ik op de radio me speakers zet heb ik dit als het goed is niet ik ga dit morgen even testen voor de ckerheid
Door michael@vr6
Golf mk2 vr6 schreef:Ja wat Mario zegt is een goeie oplossing, het is eigenlijk heel simpel het huis van de radio moet aan de massa zitten.
Maar ik denk zelf dat het probleem zo niet is op gelost, het lijkt er meer op dat de dynamo stuk is daar zit een beveiliging in om deze ruis tegen te gaan maar die wil wel eens stuk gaan. Dit kun je op een paar manieren op lossen: nieuwe dynamo of laten reviseren maar je kan ook een kasje monteren op de plus draad die ook deze ruis tegen gaat.
wat voor kasje ? hoe heet zo iets ?

en heeft iemand een idee over het bereik van de antenne kan maar 2 zenders vinden en als ik 20 km rij niets meer :S
Door michael@vr6
Golf mk2 vr6 schreef:Ja wat Mario zegt is een goeie oplossing, het is eigenlijk heel simpel het huis van de radio moet aan de massa zitten.

en heeft iemand een idee over het bereik van de antenne kan maar 2 zenders vinden en als ik 20 km rij niets meer :S
Door Markymark
Je kan idd je radio grounden, kan helpen.
Als je de plus van je accu naar je versterker en je aansturing vanaf je radio naar je versterker aan 1 kant hebt zitten, kan dit ook voor ruis zorgen.

Wat je antenne betreft, kan ook in je antennekabel zitten, bij mij zat er een inwendige draadbreuk in,
ongeveer 25 cm vanaf de aansluiting op de radio.
Bij een golf 3 heb je achter de radio niet bijzonder veel ruimte voor de bekabeling.
Als bijv die antennekabel al -tig keer erin en eruit is geweest en het is nog steeds de originele, kan er weleens een draadbreuk optreden.
Toen ik die kabel had vervangen, pakte ik ineens weer alle zenders.
Door dess
moest je toevallig ook een jacket gebruiken omdat je antenne stekker niet in je radio paste?zo ja dan is die stuk,had ik wel tenminste
Door Golf mk2 vr6
michael@vr6 schreef:

Dit is niet al te duur 10 a 20 euro kun je gewoon kopen bij een auto materialen zaak, hoe het heet weet ik zo niet maar als je verteld dat je een ruis in radio hebt als de motor loopt weten zij wat je nodig bent.

Maat denk dat het probleem bij de plasma teller platen is, als je deze hebt aangesloten met de dimmer er tussen kan dit wel eens het probleem zijn.
Net als een ledje :idea: deze kun je ook niet dimmen gebeuren er ook vreemde dingen als je dit doet, sluit de plasma platen aan zonder de dimmer er tussen kijk eens of dan ook nog ruis in de radio zit.
Laatst gewijzigd door Golf mk2 vr6 op 05 aug 2009, 23:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Door tk-bully-tk
wat je radio zenders betreft koop een antenne versterker..

bij veel nieuwe auto's zit die er standaard in bij vw helaas nog niet...
dingetje kun je zo kopen bij halfords voor hooguit 2 tientjes en je probleem is opgelost..

en als je ruis over je boxen hebt via je je versterker
zou ik eerst ma eens kijken of er geen plus draad bij de tulp of box draden langs loopt onder de bank ofzo...

dat geeft namelijk het heerlijke geluid van een turbo in je kofferbak:P

succes
Door Golf mk2 vr6
Klopt wel ja als die twee draden te dicht bij elkaar liggen ontstaat er ook een ruis/piep in speakers(ivm sterk machnetische veld dat onstaat wanneer er een hoge stroom daar de kabel gaat), maar als dat zo is hoor je dit de hele tijd ook zonder het licht aan te hebben.
Zo als Michael al verteld heeft houd het probleem op als het licht uit is :!:
Door michael@vr6
nee ik zeg het verkeerd het zijn 2 verschillende problemen :P

de ruis over de speakers komt zowel van me motor als van de plasma teller

de motor hoor ik de ene keer erger dan de andere het is niet elke keer zo vandaag had ik bv helemaal geen ruis :S
ik weet dat als ik + kabels over me tulp kabels heen leg dat ik een ruis kan krijgen dus daarom heb ik
links de plus en remote lopen en rechts de 3 tulp kabels

bij de plasma teller is er een constante piep aanwezig en en als ik heb minder vel zet dan word het minder en op groen word het ook minder :S dus denk wel dat het aan de dimmer licht maar het is een vaste zet kan er niet omheen :S zijn er nog andere manieren on deze ruis tegen te gaan ?
Door michael@vr6
ik ga even me radio grounden en me massa van me verserker even nakijken verder meet ik me antenne wel even door van het weekend

bedankt alvast voor de reacties als jullie nog meer ideeen hebben let me know :D
Door tk-bully-tk
ook je remote kabel moet niet langs je plus lopen....je plus moet eigenlijk helemaal alleen liggen dan onder vind je de minste problemen...

en dat van je plasma platen...ik denk dat die kabels te dicht bij je radio kabels liggen proberen misschien aan de portier kant in te bouwen radio is heel gevoelig voor hogere stromen..
Door michael@vr6
ik heb net even gekeken maar remote loopt mee in de tulpkabel
de plasma teller unit zit links achter me schakelaar :s verder kan ik niet van me radio af
Door michael@vr6
heren ik ben aardig bezig geweest het volgende heb ik gedaan :

*de versterker verplaatst onder de achterbank zit hij nu .
*alle bekabeling na gelopen (geen 1 plus remote kabel komt in de buurt van de tulp kabels)
*wat draden ingekort (vanwegen van naar de achterbank naar me achterbank )
*achter me radio tulp stekkers op andere plaatsten gezet .
*voor me ontvangst heb ik een nieuw verloop stekkertje gehaald voor antenne (is wel iets beter maar niet veel )
denk dat mischien de versterker kapot is ofzo dat word denk ik de volgendeklus oja en de kabel door meten of er een bruek in zit

de ruis is wel veel minder geworden maar nog niet weg .
de piep van me plasma teller krijg ik ook niet weg erg jammer :S
en het slechte ontvangst is er oook niet echt beter op geworden :S

dus als jullie nog ingevingen hebben let me know :D
Door michael@vr6
heren ik ben aardig bezig geweest het volgende heb ik gedaan :

*de versterker verplaatst onder de achterbank zit hij nu .
*alle bekabeling na gelopen (geen 1 plus remote kabel komt in de buurt van de tulp kabels)
*wat draden ingekort (vanwegen van naar de achterbank naar me achterbank )
*achter me radio tulp stekkers op andere plaatsten gezet .
*voor me ontvangst heb ik een nieuw verloop stekkertje gehaald voor antenne (is wel iets beter maar niet veel )
denk dat mischien de versterker kapot is ofzo dat word denk ik de volgendeklus oja en de kabel door meten of er een bruek in zit

de ruis is wel veel minder geworden maar nog niet weg .
de piep van me plasma teller krijg ik ook niet weg erg jammer :S
en het slechte ontvangst is er oook niet echt beter op geworden :S

dus als jullie nog ingevingen hebben let me know :D