Volkswagen-Forum NL

Das Auto

Alle audio en visuele problemen
Door jim
ja die had ik ook gezien en niet duur plak antenne en wat kost die versterker eigenlijk en hoe
kan dat nou dat gezooi met het ontvangst ???? hoor het bij wel meer mensen :lol: in ieder geval kan even verder jullie horen wel wat ik doe thanxs
Door dennisds
plak antenne zit de versterker meestal bij in ik had em in mn swift perfect en kost echt niks het slechte ontvngst bij een golf zit em meestal in de aansluiting bij het dak waar de kabel aan de antenne komt dit komt gewoon door ouderdom en het feit dat je er toch een lichte vorm van lekkage krijgt dus corrosie maar je ken er wel redelijk bij mocht je dit willen controleren of vervangen stripje aan de achterkant van de hemel verwijderen en de hemel iets naar beneden trekken niet tever want dan knikt de hemel dit alles is prima te doen vanaf de kofferbak succes ermee wil je geen risico nemen haal zo n verekte plak ding :wink:
Door jacobus
lijkt mij ook een goed plan die kan je bijv achter je spiegel plakken

heb er ook veel last van

en een versterker zijn toch best prijzig heb ik begrepen

gelukkig heb ik een 10 cd wisselaar hehe
Door ATi
jim schreef:niks niks niks :( doet het niet ga gewoon me voetje van het dak vernieuwe want dat rubber
tussen dak en voetje is ook slecht en dan ga ik de draad nakijken

greetzz jim,
gebeurt vaak dat het draadje van je dakantenne los zit in die verbinding
die net onder je dakhemeltje ligt :wink:

de dakantenne heeft onder het dak een kort draadje, en deze gaat over naar een
coaxiale verbinding die weer naar voren gaat > naar radio

heb hetzelfde probleem gehad
Door jim
ok ok ok dan dank je wel ATi
Door ATi
Dat voet rubbertje kan je bij de dealer kopen voor een paar euro!
dus je hoeft niet je hele antenne te vervangen (ja tenzij die echt stuk is natuurlijk)

de dakantenne zit met een moer 22 vast en is een beetje een gedoe om zonder dat je
de dakhemel te veel knikt los te halen, je moet wel de sierlijst/stijl die achter
zit even los halen (klik-systeem) en dan kan je het dakhemel voorzichtig naar beneden
duwen, en dan zie je de moer van het dakantenne al zitten...

p.s. doe het voorzichtig! want je hebt zo een knik in je dakhemel :wink:
Door jacobus
he jim ben je al met je dakanttene bezig geweest

ik wacht tot ik mijn nieuwe radio krijg daar zit standaard al een versterker ingebouwd

dus ik pruts nog een beetje door met mijn cd s
Door jim
nope ben bezig het alarm maar kan niemand vinden voor de inbouw of het is heel duur dan ga ik verder met de andere dingen snap je voor het leer er in gaat moet het alarm er in
Door jacobus
he gab

ik heb helaas weinig verstand van alarm inbouwen anders was ik echt ff gekomen om te helpen
heb je geen gebruikers handleiding dan
Door michael@vr6
tempel schreef:Klopt , ik heb er een antenne versterker in van Hirschmann, werkt perfect , zo gauw ik de auto van contact af zet is de ontvangst bagger :roll:
anders schakel je hem op je remote ? die is speciaal daarvoor toch gaat je radio aan gaat je antenne ook aan :P
Door michael@vr6
ik had ook problemen met me ontvangst nadat ik een nieuwe radio erin had gezet was te fanatiek aan het knippen geweest bleekhet dat ik me antenne versterker kable had door geknipt :P zwarte draad achter je radio die moet je op je blauw witte draad aansluiten en toen was het bij mij voorbij als je probleem dannog niet is op gelost zo ik nieuwe verserker halen (die bij je dak zit)