Volkswagen-Forum NL

Das Auto

Alle audio en visuele problemen
Door Nyn050
Hallo kan iemand mij helpen ?

Mijn vriend heeft laatst een nieuwe radio gekocht en ineens ging de accu steeds leeg. Later bleek dat er gewoon een nieuwe accu in moest maar we weten dus nog steeds niet of het aan de radio lag. Het is ook steeds zo dat de radio aan blijft staan als de auto uit is ..
Dus als iemand weet hoe je de radio aansluit zonder dat ie de accu leegtrekt zou dat heel fijn zijn
Door Nyn050
Bedankt voor je reactie! Er zat een pioneer in die stroom kreeg vanaf een geschakelde plus. Die heb ik vervangen voor een chineese rns kloon. Ik weet ook niet zeker of hij de accu leeg trekt, maar ik wil hem graag geschakeld hebben via het contact. Hij gaat nl niet uit als de sleutel uit het contact is...
Alvast bedank voor een evt antwoord
Mvg robert
Door Nyn050
Alle canbus info wordt wel gewoon op het scherm weergegeven, ook gaat de verlichting mee aan, dus canbus werkt, alleen het aan en uitschakelen via contact dus niet.
Nu lees ik hier en daar ook iets over het aanmelden van een navigatie systeem via vagcom?

Aansluiten via geschakelde plus was geen succes, op de gele draad(batt) ging er vanalles branden op het dashboard, terwijl ik de sleutel nog on handen had. En op de rode(acc) kreeg ik de radio niet meer uit...
Door PaulusB
Mail even naar https://www.autopar.nl en verwijs even naar je verhaal hier zij kunnen je advies geven hierin als je antwoord hebt zou je het hier ook kunnen delen hier.

Verstuurd vanaf mijn Moto G (5) Plus met Tapatalk