Volkswagen-Forum NL

Das Auto

Alle audio en visuele problemen
Door klamath
Ik heb in m'n Corrado een set hoedenplank speakers zitten. Qua geluid zijn ze best ok. alleen laad ik voor de hobby de kofferbak nog wel regelmatig vol, en dan zitten deze speakers wel aardig in de weg.
't zijn gewoon simpele Sony Xplod 6x9 speakers, steken zo'n 10cm uit aan de achterkant als ik een gokje moet wagen.
Nu is m'n vraag, zijn er nog plattere speakers voor in de hoedenplank? iets in de richting van 5cm diep oid. (die zou ik dan ook nog iets hoger kunnen monteren bijv. )

Suggesties zijn iig welkom. :)
Door Jochem
Platter is kleinere magneet, dus minder basweergave of vermogen. Op een bepaald moment hebben speakers daar dan minder nut dan in de achterportieren

Je kan ook een verhoging maken voor de bestaande speakers
Door Mars
Of je plaatst ze in de achter zijpanelen, aangezien je nog een corrie over hebt kan je hier wel wat mee maken en je originele panelen in takt houden.
Dunnere zijn er misschien wel, maar zoals jochem zegt is het geluid meestal minder.
Of ze zijn duur...
Door klamath
Ik heb op het moment de Fade op +3 staan om voor en achter een beetje op gelijk niveau te hebben, dus op zich zou iets minder niveau niet heel erg zijn.

Heb helaas geen extra achter panelen. Maar zou idd eens kunnen kijken om de huidige speakers eerst eens met een rand omhoog (en iets naar voren gekanteld) er in te zetten.
Kan ik ja ook niets mee kapot maken.

Nadeel is dat de geluidskwaliteit absoluut goed moet blijven/zijn. Kan echt niet luisteren naar slechte speakers. #-o
Door Mars
Naar voren kantelen hoeft niet, de geluidsreflectie gaat via je achterruit.
Bij verdraaibare tweeters richten ze deze vaak juist op de achterruit om een mooie spreiding te krijgen