Volkswagen-Forum NL

Das Auto

Alle audio en visuele problemen
Hallo allemaal.

Ik wil mijn Pioneer Avic f3210-bt vervangen door een rns510 of rns315.
Voor de 315 is een canbus draadboom nodig maar voor de 510 niet?
Weet iemand hoe dat zit?

Verder zou een rns510 geen werkend bluetooth hebben na inbouw in mijn 2004 Touran.
De Bluetooth zit toch gewoon in de rns510?
Dat is bij de 315 ook zo en die schijnt met canbus kabel gewoon volledig te werken.

Dat de bluetooth van een 510 niet werkt bij mij heb ik van een leverancier te horen gekregen, maar het lijkt mij een vaag verhaal, want de 510 word wel geadverteerd met BT functie.

Mvg,

Gert-Jan
maar is er dan wel communicatie over de can lijnen?
Geen problemen met leeg lopende accu etc?

Als ik dan voor origineel VW ga moet het wel gewoon goed zijn.

Geen idee wat er voor kabels mogelijk zijn gebruikt om de huidige radio aan te sluiten.
die heeft volgens mij intern bluetooth, dus niet extern zoals word beweerd over de rns510.
stuurwiel bediening heb ik niet, full mfa geen idee.
Is de Can Gateway te coderen met OBDeleven?
scheelt wel weer 300 voor een VW bluetooth set...........
Jammer dat de extra benodigdheden bij elkaar bijna net zo veel kosten als een basis vw radio.

Is een 660+ android auto (geen Apple versie!) voor zo'n 400 euro niet een beter idee?
Of zit je dan ook vast aan een Can Gateway vervangen?
Die 660 is het zelfde als de rcd330 plus daar heb je voor oudere autos een canbus simulator voor om het leeglopen te voorkomen.

https://s.click.aliexpress.com/e/MenhJZri

En anders moet alsnog de cateway vervangen.

Zelf ben ik geen fan van die radio ondersteund geen RDS en MFA en heeft geen offline navigatie inzich.

Via AliExpress heb je die radio trouwens voor rond de 200 euro in Nederland wordt de prijs door veel handelaren flink omhoog gegooid.