Volkswagen-Forum NL

Das Auto

Styling, body, verlagen, spoilers enz
ligt aan de breedte van de velg.. en uiteraard aan hoe hoog je de auto hebt staan, en wat voor band je er op zet.

ET25 velgen komen verder naar buiten als de standaard velgen. 7.5J ET35 is bijv geen probleem. 7.5J ET25 komt 1cm verder naar buiten. dus zou aan de binnenkant geen probleem zijn, maar aan de buitenkant al eerder, mits je de wielkasten niet gerold hebt.
m'n vader heeft 8J velgen (geloof dat die ET38 waren) met 205/40/17 banden, en dat is ook nog geen probleem. maar veel breder als dat raak je niet kwijt aan de voorkant.
geen probleem,

monteren...

voor 195.40.17 en achter 205.40.17 en knallen..

origineel ligt de et waarde op 35 en soms op 38,

dus die ene centimeter verschil zal geen reet uitmaken.

zolang je geen buikschuiver hebt kan je er gewoon mee rijden.

en nee,met 6 cm verlaging ben je geen buikschuiver ;)
Laatst gewijzigd door NeFReT op 25 okt 2011, 14:18, 2 keer totaal gewijzigd.
klamath schreef:ligt aan de breedte van de velg.. en uiteraard aan hoe hoog je de auto hebt staan, en wat voor band je er op zet.

ET25 velgen komen verder naar buiten als de standaard velgen. 7.5J ET35 is bijv geen probleem. 7.5J ET25 komt 1cm verder naar buiten. dus zou aan de binnenkant geen probleem zijn, maar aan de buitenkant al eerder, mits je de wielkasten niet gerold hebt.
m'n vader heeft 8J velgen (geloof dat die ET38 waren) met 205/40/17 banden, en dat is ook nog geen probleem. maar veel breder als dat raak je niet kwijt aan de voorkant.

oww???

is dat zo??

graag geen valse informatie geven als je er geen verstand van hebt ;)

wel grappig dat ik met 8.5j et 10 heb kunnen rijden dan.
Laatst gewijzigd door NeFReT op 25 okt 2011, 14:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik ga er alleen van uit dat jij je onderstel al aangepast had? ;) en durf ook te beweren dat je schraap plekken in de wielkasten voor hebt gehad daarmee. (of eikenhouten blokken er tussen geslagen ipv veren gebruikt) gezien ik die schaaf plekken met 7.5J ET35 en 205/40/17 wielen al had.
Dus ja, je kunt het er wel onder draaien, maar ik wil zelf geen suggesties geven die aan lopen tenzei je meer aan gaat passen.

Achter zal 't geen probleem zijn. daar kun je 10J ook makkelijk kwijt. (mits je gaat uitrollen, en geen te zachte veren neemt.)) maar voor met insturen gaat het de wielkast binnenin raken. en dat mag officieel voor de APK niet.

Moet ik toegeven dat ik breder als 8J ook niet vind staan, omdat er dan getrokken banden omheen moeten zitten. :P (of je moet op 225 of 235-ers gaan rijden... wat dus echt niemand gaat doen. plus dat dat ook alleenmaar zou staan op zo'n Rieger GTO ombouw oid. )
Laatst gewijzigd door klamath op 25 okt 2011, 14:36, 2 keer totaal gewijzigd.
nope,rokkor schroefset.

verlaagt,klaar.

geen aanpas werk.

achter wielkasten alleen de randjes omgerold en klaar.

achter had ik 9 j et 0.
liep ook niet aan.
maja zal ook wel verschillen per schroefset natuurlijk.
maar 8 j et 25 is echt geen probleem...
ik heb met 205/55/16 ET37 gereden. Liep alleen aan bij volledig insturen (doe je bijna nooit). en binnenkort met 225/45/17 ET25 (dat wordt denk ik wel een uitdaging, past precies.)
vr6power schreef:bedankt voor de snelle reacties ,het zijn trouwens 15inch velgen dus als ik het goed begrijp steken ze alleen iets uit en zouden ze verder niet aanlopen ?
Ligt aan de breedte van de velg. (neem aan dat ze niet 15 inch breed zijn. :mrgreen: )
klamath schreef:
vr6power schreef:bedankt voor de snelle reacties ,het zijn trouwens 15inch velgen dus als ik het goed begrijp steken ze alleen iets uit en zouden ze verder niet aanlopen ?
Ligt aan de breedte van de velg. (neem aan dat ze niet 15 inch breed zijn. :mrgreen: )

hahaha nee dit zijn de specificaties van de velgen
Steek: 5 X 100
ET: 25
15 X 7 JJ
et 25 past als je een schroefset hebt anders past het niet ( loopt het aan tegen de veerpoot aan de voorkant) achter is het geen probleem je kan met banden maat 195/45 tot 215/45 -40- 35/ 15 tot 17 inch af maar nogmaals als je geen schroefset hebt ( dus veerpoten zonder een dikke schotel) laat die velgen lekker staan of schaf ze aan icm een schroefset ;)
Laatst gewijzigd door Northpole op 26 okt 2011, 14:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Northpole schreef:et 25 past als je een schroefset hebt anders past het niet ( loopt het aan tegen de veerpoot aan de voorkant) achter is het geen probleem je kan met banden maat 195/45 tot 215/45 -40- 35/ 15 tot 17 inch af maar nogmaals als je geen schroefset hebt ( dus veerpoten zonder een dikke schotel) laat die velgen lekker staan of schaf ze aan icm een schroefset ;)

De velgen die ik er nu onder heb was zelfde probleem voor ,ze kwamen tegen verrpoot aan had er toen spoorverbreders tussen gezet zou dit ook een optie kunnen zijn ? en ze komen niet tegen mijn remklauwen aan dus ??
KaRaKaN schreef:Ik zou sowieso niet met 15 inch velgen rijden tenzij je dikke banden gaat nemen en geen platte banden.

ik vindt 15inch met dikke banden indd wel lkkr rijden,heb nu 17inch met getrokken bandjes eronder en je voelt toch wel het verschil
met adapters past het zeker moet je iets van 10 mm hebben dat brengt de et waarde terug naar 35 ;) maaruh ik zou gewoon gaan voor die velgen met een schroefset kan je tenminste zelf bepalen hoe groot het gat tussen band en wielkast rand is ( dat staat zoveel malen beter :mrgreen: )
Laatst gewijzigd door Northpole op 26 okt 2011, 18:21, 2 keer totaal gewijzigd.
Northpole schreef:met adapters past het zeker moet je iets van 10 mm hebben dat brengt de et waarde terug naar 35 ;) maaruh ik zou gewoon gaan voor die velgen met een schroefset kan je tenminste zelf bepalen hoe groot het gat tussen band en wielkast rand is ( dat staat zoveel malen beter :mrgreen: )

ach so ja,, bedankt voor de tip , nu weet ik zeker dat ze dus passen !
Northpole schreef:et 25 past als je een schroefset hebt anders past het niet ( loopt het aan tegen de veerpoot aan de voorkant) achter is het geen probleem je kan met banden maat 195/45 tot 215/45 -40- 35/ 15 tot 17 inch af maar nogmaals als je geen schroefset hebt ( dus veerpoten zonder een dikke schotel) laat die velgen lekker staan of schaf ze aan icm een schroefset ;)
sorry matti maar daar zit je fout man.

als 7j et 38 niet aanloopt tegen de veerpoot dan zal et 25 helemaal niet aanlopen.
Northpole schreef:met adapters past het zeker moet je iets van 10 mm hebben dat brengt de et waarde terug naar 35 ;) maaruh ik zou gewoon gaan voor die velgen met een schroefset kan je tenminste zelf bepalen hoe groot het gat tussen band en wielkast rand is ( dat staat zoveel malen beter :mrgreen: )
North, met adapters van 10mm ga je naar ET15 niet naar ET35.