Volkswagen-Forum NL

Das Auto

Styling, body, verlagen, spoilers enz
Door fico66
eindelijk wat tijd gehad om aan mn vr6 te sleutelen,zoals ik al eerder zei heb ik de vr6 gekocht met een vast gelopen blok,blok eindelijk eruit gehaald,en wat zag ik ketting gelijders in elkaar gelopen,ketting van zn tijd gesprongen,en ja hoor kleppen krom,zo krom dat 2 kleppen zijn afgebroken en cilinder kop en zuiger in geslagen zijn,dat was dus game over met blokje,andere blok geregeld,waren de zuigerwanden niet goed,heb nu eindelijk wel een goede blok gevonden met 120.000km op teller,kop eraf gehaal voor het geval----> complete revisie,nieuwe klepgeleiders,nieuwe in/uitlaat kleppen,nieuwe koppakking,nieuwe ketting set met alle geleiders,gelijk ook nieuwe koppeling set.. HEB ER WAT FOTOS VAN GEMAAKT
Bijlagen
P1010411.JPG
P1010411.JPG (2.89 MiB) 3589 keer bekeken
P1010410.JPG
P1010410.JPG (2.78 MiB) 3589 keer bekeken
P1010408.JPG
P1010408.JPG (2.88 MiB) 3589 keer bekeken
P1010407.JPG
P1010407.JPG (2.54 MiB) 3589 keer bekeken
P1010406.JPG
P1010406.JPG (2.8 MiB) 3589 keer bekeken
P1010405.JPG
P1010405.JPG (2.83 MiB) 3589 keer bekeken
P1010404.JPG
P1010404.JPG (2.08 MiB) 3589 keer bekeken
P1010403.JPG
P1010403.JPG (1.76 MiB) 3589 keer bekeken
P1010409.JPG
P1010409.JPG (2.89 MiB) 3589 keer bekeken
Laatst gewijzigd door fico66 op 13 sep 2011, 18:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Joerivr6
Netjes.

Ik heb alleen het idee dat je de oude tandwielen hebt laten zitten klopt dat?
Bespaart je wel 250 euro bij de VW dealer maar is zeker niet raadzaam als je deze niet hebt vervangen.

Net als een fiets of motor, ketting slijt in op de tandwielen. ALs je goed kijkt zul je dit ook kunnen zien.

Het is al even geleden dat dit topic is geplaatst dus grote kans dat het blok al rijdt.

Ik vervang altijd deze tandwielen altijd bij mijn klanten. (en mijn eigen motoren uiteraard)
Laatst gewijzigd door Joerivr6 op 31 dec 2011, 12:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Door tempel
Ik vind de vergelijking met een fiets of motor wel een beetje raarrr , ketting van een motor loopt in een stofvrije omgeving en bovendien wordt hij constant gesmeerd. Het hele zootje is bij mij ook vervangen , maar je moet erg goed kijken om een spoor van slijtage te zien , en dat terwijl vooral de onderste ketting behoorlijk was op gerekt.

En , trouwens , wat doe je met het kettingwiel op de krukas :lol:
Door ATi
Idd, krukas zou je dan moeten vervangen, mischien is het dan wel zo dat de krukas van nog betere kwaliteit is, maar hoe dan ook, je kan deze dus niet even vervangen, ik heb hier meerdere setjes tandwielen liggen, en als ik ze vergelijk (visueel met nieuwe setjes) dan zie je bijna geen slijtage, en ga je meten, dan praat je over mini verschillen... het is gewoon te verwaarlozen, daarbij komt ook nog eens dat de bovenste kettingen dubbel is, dus die heeft zoiezo een makkelijk leven in de olie, bij de R32 (enkele keting bovenste distributie) hoor je vaak verhalen dat de kettingen uitrekken, en dat de tandwielen weg slijten, dat zou je niet snel mee maken bij een VR6 12v ook komen de meeste krachten op de bovenste ketting en geleiders, uiteraad draait de onderste weer sneller! maar het valt en staat hoe je ermee omgaat en hoe de staat is van de spanners en geleiders, deze bepalen voor het grootste gedeelte de levensduur van alles...
Door Northpole
Goed bezig alleen viel mij iets op: heb je een complete revisie gedaan en dan laat je het onderblok zo restig als maar kan.......ik had die mooi ontdaan van vlieg roest en in hitte bestendige verf gezet ( hammerite rood, lichtblauw of gewoon zwart) staat net effe wat beter en zit er zo veel keer beter uit als je auto op de brug staat ;) en het geeft je het gevoel dat je met een hagelnieuwe motor rond rijdt ;)
Door Joerivr6
Ik vind de vergelijking met een fiets of motor wel een beetje raarrr , ketting van een motor loopt in een stofvrije omgeving en bovendien wordt hij constant gesmeerd. Het hele zootje is bij mij ook vervangen , maar je moet erg goed kijken om een spoor van slijtage te zien , en dat terwijl vooral de onderste ketting behoorlijk was op gerekt.
Bovenstaande is alleen ter illustratie, misschien dat dit toch wat moeite geeft voor sommigen? Ik spreek enkel uit eigen ervaring die is opgebouwd uit meer dan het aanzien van een enkele ketting revisie. Er liggen bij mij een aantal setjes waaraan het duidelijk is te zien.

Krukas kan je ook vervangen, alleen wat lastiger, deze slijt echter ook veel minder.

Maar goed, doen wat jezelf wil, kan uiteraard niet in ander mans portemonnee kijken, geef alleen een tip.
Door nijhoff
Joerivr6 schreef:
Bovenstaande is alleen ter illustratie, misschien dat dit toch wat moeite geeft voor sommigen? Ik spreek enkel uit eigen ervaring die is opgebouwd uit meer dan het aanzien van een enkele ketting revisie. Er liggen bij mij een aantal setjes waaraan het duidelijk is te zien.

Krukas kan je ook vervangen, alleen wat lastiger, deze slijt echter ook veel minder.

Maar goed, doen wat jezelf wil, kan uiteraard niet in ander mans portemonnee kijken, geef alleen een tip.
mijn mening is meedenken is altijd goed :wink: leren van anderen der evaring kan jou helpen bepaalde dingen te voorkomen.
Door tempel
Misschien dat dit toch moeite geeft? Praat niet zo raar , Joerie :lol: Ik heb heel veel ervaring met ketting aandrijvingen, en met aandrijvingen in het algemeen , in principe is er niks mis met 1 op 1 vervangen. Ik heb echter een aantal kettingwielen gezien waar amper slijtage aan was te zien.

Kennis van mij doet al jaren kettingrevisies aan VR6jes en deelt mijn mening , slijtage sporen : vervangen , maar meestal is het niet noodzakelijk .
Door Joerivr6
De pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet.
@ Tempel: Lijkt mij beter als wij deze discussie offline verder voeren en niet dit topic verder vervuilen.
Door tempel
Discussie hoeft niet , ik ben het niet met je oneens , maar in mijn optiek is het niet altijd nodig. Topic vervuilen :lol: ,topicstarter heeft er sinds 13 september niks meer mee gedaan. Tot dat jij het topic reanimeerde. :mrgreen:
Door Joerivr6
Ok, als je dat meteen zo gebracht had had ik er helemaal geen moeite mee gehad.

Ik probeerde een tip mee te geven uit eigen ervaringen, hoogstens de gedachte opwekken om hiernaar te kijken. Jij brandt dit meteen met de grond af en vind het vreemd dat ik daar weer op reageer.

Er is tegenwoordig al zo´n lakend gebrek aan wederzijds respekt op forums.

Hoe dan ook beide ons zegje gedaan, we gaan weer vrolijk verder..... 8)
Laatst gewijzigd door Joerivr6 op 04 jan 2012, 20:35, 3 keer totaal gewijzigd.