Volkswagen-Forum NL

Das Auto

Styling, body, verlagen, spoilers enz
Door marc
Hallo,
Heb nu 195-50-15 onder de auto zitten onder een 6j velgen ivm aanslijten an de spatbordranden (was 205-55-15)
nu heb ik andere velgen gekochten 7,5 j voor en 9 j achter daar zit voor 205-45-16 onder voor maar die lopen tegen de spatbord randen aan .
welke maat moet ik nu hebben zodat ik dezelfde maat heb als die op mijn 15 inch velgen zodat ik niet hoef te rollen of de auto hoger op moet gooien.
Door NeFReT
rollen zal je zo ie zo moeten doen.
of je demper stang(beiden kanten) volproppen met veerweg begrenzers(bumpstops)
maar dat rijdt voor geen meter.
Door peanutsNL
en uitrollen kost geen reet als je kijkt wat je ervoor krijgt ;)

OF, gewoon weer andere velgjes kopen ;)

bij mij liep ie pas aan met 7.5j, 215 breed op et 38 dacht ik
Door marc
kweet nie wat omrollen kost maar moet eerst 1 in de buurt vinden die dat doet, had al 1 gevraagd en die zal mij terug bellen maar das al een week geleden :?
voor velgen is het 7,5 j met 105-45 16 en de et weet ik zo nie
achter is 9 j met 215 40 16 met et 20 volgens mij maar pin mij daar nie op vast, moest er wel een spoor verbreder tussen hebben van 5 mm anders liep de velg tegen de achterbrug aan :|
de achtersten wil wel maar dan moek geen dikke hobbels tegen komen
voor lopen ze al tegen de randen aan en dan als ik iets stuur.
had in het begin ook problemen voor met 205-55-15, heb toen ze af waren 195-50-15 er onder gedaan en toen was het probleem weg.
Wil de auto liever nie hoger hebben, wil ook nie nu want de stelringen zitten vast en daar moek eerst nog bij :?
Door NeFReT
9j et 20 moet gewoon goed gaan,ik heb zelf borbet T velgen eronder gehad met 9 j et 30.
toen zat er 3 mm tussen mn velgrand en achteras.

wat ik persoonlijk zou doen is.

195.40.16 voor
205.40.16 achter

achter wielkasten lichtjes omklappen(dus niet uitrollen maar dat randje omklappen.

en als je dan een lekker simpel stug verlagingssetje hebt,dan is er niets aan de hand.

edit:
dat kan overigens ook met je huidige bandenmaat maar dan moet je wel een wat stug setje hebben en omgeklapte wielkast randen.

een maat van mij heeft een roller en kan het wel doen maar dan moet je wel richting amsterdam komen.

ik meen trouwens dat er nog iemand op het forum was met een roller.
Laatst gewijzigd door NeFReT op 15 apr 2011, 14:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Door marc
sorry :oops: heb nog ff gekeken en voor is het 7,5 J en een ET van 25 volgens mij (slecht te lezen), achter is het 9J en een ET van 30

miss dat een golf toch wat anders is want achter moet ik echt spoorverbreders tussen doen anders loopt de velg aan de achterkant tegen de achterbrug aan