Volkswagen-Forum NL

Das Auto

Styling, body, verlagen, spoilers enz
Door SteFanStyleZ
Beste members

Ik heb eergister een vr6 gekocht.
Ik zou hem graag een leukere look willen geven.

Wel orgineel houden, de auto word opnieuw gespoten.
En ik heb wel eens op internet gezien de kop van het blok dat helemaal gepolijst is.
Weet iemand waar ik dat kan laten doen hier ergens in friesland. en wat de kosten ongeveer zijn?

Gr
Door nijhoff
ik zou zeggen doe het zelf waarom uitbesteden?
ik heb het toevallig 3 weken geleden gedaan en het is echt de moeite waard
je moet alle oneffenheden eruit schuren met p240, dan ga je het oppervlakte steeds gladder schuren vanaf hier waterproof: p400,p600, p1000 vervolgens haal je bij de gamma een (groen) polijstblokje en een lappenschijf.
je zet met een moer het lappenschijfje vast op een bout met ringetjes ertussen en plaatst die in je boortol
dan zet de boor aan op hoge toeren en haalt de lappenschijf langs het groene blokje tot je de lappenschijf groen ziet worden dan haal je hem over je kleppendeksel hij zal na een paar tellen gaan glimmen.
TIP: gebruik na het polijsten belgon alu verkrijgbaar bij bijna elke motorzaak dat geeft een nog mooier glanseffect aan je kleppendeksel.
gebruik een mouse tijdens het schuren met p240 ik heb een vrij luxe mouse met opzet stukjes dan kom je echt in alle hoekjes.

Afbeelding
hier was ik bezig met p240

Afbeelding
hier mijn eindresultaat van de kleppendeksel
Door SteFanStyleZ
nijhoff schreef:ik zou zeggen doe het zelf waarom uitbesteden?
ik heb het toevallig 3 weken geleden gedaan en het is echt de moeite waard
je moet alle oneffenheden eruit schuren met p240, dan ga je het oppervlakte steeds gladder schuren vanaf hier waterproof: p400,p600, p1000 vervolgens haal je bij de gamma een (groen) polijstblokje en een lappenschijf.
je zet met een moer het lappenschijfje vast op een bout met ringetjes ertussen en plaatst die in je boortol
dan zet de boor aan op hoge toeren en haalt de lappenschijf langs het groene blokje tot je de lappenschijf groen ziet worden dan haal je hem over je kleppendeksel hij zal na een paar tellen gaan glimmen.
TIP: gebruik na het polijsten belgon alu verkrijgbaar bij bijna elke motorzaak dat geeft een nog mooier glanseffect aan je kleppendeksel.
gebruik een mouse tijdens het schuren met p240 ik heb een vrij luxe mouse met opzet stukjes dan kom je echt in alle hoekjes.

Afbeelding
hier was ik bezig met p240

Afbeelding
hier mijn eindresultaat van de kleppendeksel
Hey nijhof

Dit ziet er echt werkelijk tof uit, en ook nog uit je zelf gedaan.
Bedankt dat je dit even hebt doorgegeven, nou zal ik het zelf uit proberen.
Krijg ik alleen geen problemen als ik die onderdelen los haal?

En ik bedoel ook dit of dit gepolijst kon worden. zie afbeelding
Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us

Hopelijk is dit ook zelf te doen.

Gr stefan
Door nijhoff
problemen zal het niet geven zolang je het maar juist terug plaatst ook dat is inderdaad te doen maar vergis je er niet in het is echt een heel karwei ik leg het wel mooi en snel uit maar ik ben wel bijna 2 weken bezig geweest waterfroof schuren kan niet met een mouse dus je zal het na p240 helemaal met de hand moeten doen mijn auto staat gestalt in verband met turbo inbouw dus ik rij er toch niet mee en heb nu ff tijd maar als je met de auto moet rijden zal dit moeilijk gaan koop anders een extra kleppendeksel het is ff zoeken maar heb er uiteindelijk een gevonden voor 20€
Door SteFanStyleZ
nijhoff schreef:problemen zal het niet geven zolang je het maar juist terug plaatst ook dat is inderdaad te doen maar vergis je er niet in het is echt een heel karwei ik leg het wel mooi en snel uit maar ik ben wel bijna 2 weken bezig geweest waterfroof schuren kan niet met een mouse dus je zal het na p240 helemaal met de hand moeten doen mijn auto staat gestalt in verband met turbo inbouw dus ik rij er toch niet mee en heb nu ff tijd maar als je met de auto moet rijden zal dit moeilijk gaan koop anders een extra kleppendeksel het is ff zoeken maar heb er uiteindelijk een gevonden voor 20€
Oke thanks, ik zal kijken wat ik kan doen.
Als het klaar is zal ik foto's posten.

Gr
Door nijhoff
ben benieuwt :P
ik wacht de foto's rustig af tot over 2 weken :lol:
Door WietseVR6
Inderdaad, kortste klap is een andere kleppendeksel en inlaat kopen.
Die helemaal naar wens polijsten en dan de hele handel in 1 keer overzetten.
Even een paar nieuwe pakkingen ertussen duwen dan ben je ook zeker dat het niet gaat lekken.

Op die manier kun je er rustig de tijd voor nemen want dit is niet iets waar je haast mee moet hebben, en daarnaast zorg er voor dat (vooral de inlaat) goed schoon is van binnen.
Als de motor een zooi van dat slijpsel binnen krijgt word ie niet blij :?
Door SteFanStyleZ
WietseVR6 schreef:Inderdaad, kortste klap is een andere kleppendeksel en inlaat kopen.
Die helemaal naar wens polijsten en dan de hele handel in 1 keer overzetten.
Even een paar nieuwe pakkingen ertussen duwen dan ben je ook zeker dat het niet gaat lekken.

Op die manier kun je er rustig de tijd voor nemen want dit is niet iets waar je haast mee moet hebben, en daarnaast zorg er voor dat (vooral de inlaat) goed schoon is van binnen.
Als de motor een zooi van dat slijpsel binnen krijgt word ie niet blij :?
Ja ik zal even bij ypekramer automatrialen kijken voor een nieuwe inlaad en kleppendeksel.
Dan ga ik dat nieuwe mooi polijsten en mijn tijd er voor nemen. ik zal dan ook even doeken in de gaten drukken zodat ik zeker weet dat het toch schoon blijft.
Zodra het klaar is zal ik het posten.
Door WietseVR6
Daar hoef je niet voor naar Ype Kramer te gaan, die handelen niet in gebruikte onderdelen...of je moet nieuwe willen hebben maar dat word erg prijzig.
Wat je wel kan doen is een belletje plegen naar Ronald Morien in Wieuwerd, die hebben veel onderdelen van VW/Audi.
Of zoek even op marktplaats en zo, vaak vind je ook genoeg op ebay.de voor wat zachtere prijsjes.

Kijk hier maar eens:

gepolijste inlaat

Kleppendeksel
Laatst gewijzigd door WietseVR6 op 27 mar 2011, 21:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Door SteFanStyleZ
WietseVR6 schreef:Daar hoef je niet voor naar Ype Kramer te gaan, die handelen niet in gebruikte onderdelen...of je moet nieuwe willen hebben maar dat word erg prijzig.
Wat je wel kan doen is een belletje plegen naar Ronald Morien in Wieuwerd, die hebben veel onderdelen van VW/Audi.
Of zoek even op marktplaats en zo, vaak vind je ook genoeg op ebay.de voor wat zachtere prijsjes.

Kijk hier maar eens:

gepolijste inlaat

Kleppendeksel
Bedankt voor de links, ik zal ff informeren bij deze gasten.

Gr
Door SteFanStyleZ
nijhoff schreef:ben benieuwt :P
Nijhof.

Ik ben zelf schilder dus ken met gemak waterproof schuurpapier regelen, of andere schuurpapieren.
Ik zal vrijdag naar de gamma voor een groen polijst blokje + een lappen schijf.

Wat zijn de kosten van zo'n potje of flesje belgon alu?
Heb net op internet gekeken er zijn 2 keuzes.
Ik heb dit dus nooit eerder gedaan. welke van de 2 moet ik hebben?

BELGOM ALU, ALUMINIUM/ KOPER POETS

BELGOM CHROME, CHROOMPOETS.

Ik neem aan Chroompoets?
En moet je dat belgom er met een doek op poetsen?

Kan ik ook hittebestendige verf gebruiken op een inlaatspruitstuk?
Ofterwijl een deel laten poedercoaten.

Gr
Laatst gewijzigd door SteFanStyleZ op 30 mar 2011, 23:47, 4 keer totaal gewijzigd.
Door nijhoff
SteFanStyleZ schreef:
nijhoff schreef:ben benieuwt :P
Nijhof.

Ik ben zelf schilder dus ken met gemak waterproof schuurpapier regelen, of andere schuurpapieren.
Ik zal vrijdag naar de gamma voor een groen polijst blokje + een lappen schijf.

Wat zijn de kosten van zo'n potje of flesje belgon alu?
Heb net op internet gekeken er zijn 2 keuzes.
Ik heb dit dus nooit eerder gedaan. welke van de 2 moet ik hebben?

BELGOM ALU, ALUMINIUM/ KOPER POETS

BELGOM CHROME, CHROOMPOETS.

Ik neem aan Chroompoets?
En moet je dat belgom er met een doek op poetsen?

Kan ik ook hittebestendige verf gebruiken op een inlaatspruitstuk?
Ofterwijl een deel laten poedercoaten.

Gr
de kosten voor belgom alu zijn 12,60,-
nee geen chrome maar ulu het is tenslotte aluminium wat ge gaat oppoetsen en geen chrome :roll:
dat doe je met een doek inwrijven tot het zwart word en dan ff laten zitten en dan uitpoetsen des te vaker je het gebruikt des te beter de glans
je kan indd hittebestendige lak gebruiken poedercoaten zou ook een optie zijn maar zal meteen een stuk langer duren aangezien je het werk dan zal moeten uitbesteden #-o
Door WietseVR6
Je hoeft niet perse met hittebestendige lak te werken he, zo heet word ie niet.
Weet zelfs een bedrijf die het onderblok met gewone lak spuit na revisie/tuning en ziet er netjes uit.
Gewoon bus van motip halen (kleur van je wagen of zo) en laklaag eroverheen! 8)
Door Falcosxm
ik heb`m ook zelf gedaan. ik was heel gemotiveerd begonnen totdat er kramp in de hand en fingers kwam. ellebow en bovenarm spieren verzuren. GEWOON door blijven gaan.is de moeite waard.