Volkswagen-Forum NL

Das Auto

Styling, body, verlagen, spoilers enz
Door Rene Vr6
Hallo .

Het volgende probleem is er .
Ik ga van gti naar vr6 .
Nou heb ik al 3x een schroefset gemonteerd maar nou ben ik het toch echt vergete hoe dit achter zit :oops: :oops:
Is het zo dat gti spul (8v ) achter wat bove op de vering gaat anders is dan vr6 ?

Mijn v-max gti set had ik het zo erop zitten mij bij vr6 zitten er soort busjes op me v-maxx.
Nou dacht ik dat 1 van die ronde schijfjes over dat busje moest en dan rubber erop kan dit kloppen ?
Weet iedergeval iemand de monteer volgorde want ben het vergete :(
Ik weet nou niet of ik nou achter vr6 spul moet hebbe of het gewoon verkeerd doe :P
Zoals ik het nou heb zitten kom ik net 5mm te kort om de laaste moer erop te draaien bovenop.
Door Rene Vr6
Dit is wat ik nu heb .
Jah dat dacht ik ook maar tusse door verder gegaan en alles lag overhoop in de golf :P
Nou weet ik het niet meer :P .

Afbeelding

van die 2 schotels moet dan die kleine of wat grotere eerst ?
:P dat is mooi kan me achtervering erop zetten nou moet ik nog 2 m14 moere zien te vinde die erop passe voor bovenop .
Gewone m14 past niet :S ander tapdraad
Laatst gewijzigd door Rene Vr6 op 27 dec 2010, 21:19, 2 keer totaal gewijzigd.
Door tempel
Haal eerst eens een paar nieuwe rubbers op.Waar is het busje,deze komt in het rechtse rubber , daarboven op een moer, vervolgens die roestige ring met de bolle kant naar boven(veerpoot dan al onder de auto) linker rubber ring, vervolgens de linkse stalen ring met bolle zijde naar onderen , moer, grote stalen ring (rechts) , moer. Ben je klaar ,kan de dop er op. De rubberen ringen moeten met de vertande zijde aan de carrosserie liggen, Dus onderste met de vertanding omhoog , bovenste met de vertanding naar onderen.
Maar die rubbers , Lagering, zijn verrot . Heb je geen moeren van de ouwe schokbrekers :?:

Duidelijker kan ik het niet uitleggen , dan moet ik het zelf doen :roll: CVX heeft gelijk, beter nog , koop een werkplaats handboek . Kun je ook montagefouten van de vorige sleutelaar herstellen :lol:
Laatst gewijzigd door tempel op 27 dec 2010, 22:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Rene Vr6
De oude moeren gaat er niet op gti zuigerstang is dunner als vr6.
Rubbers zijn nog goed alleen die lagerring niet.
Welk busje bedoel je precies ?die op me v-maxx zit ?meer dan op de foto heb ik niet. Met die dinge heb het altijd in elkaar gezeten.
Door tempel
Door het onderste grote rubber hoort een busje, die zit nu dus op die V-maxx met een moer?
Als jij denkt dat die rubbers goed zijn, rubber moet gesloten om dat busje liggen , gaten zien er nog al uitgelubberd uit. Veel plezier er mee nog , jij vraagt hoe het hoort , tekening + uitleg heb je nu.Verdere discussie over dit onderwerp lijkt me overbodig , zet die boel er maar gewoon onder :lol:
Door remco-86
ik heb ook een vraagje over verlagen.
en denk doe het maar hier dan hoef ik geen nieuw onderwerp aan te maken.

ik wil me golf gaan verlagen dit weekend met schroefset.
nu ga ik ongeveer 6 cm na onder.
is het zo als je dat doet dat je dan je koppelstangen moet verlengen??

heb dat bij mijn golf 4 gti wel moeten doen dus weet niet of dat bij vr6 ook moet