Volkswagen-Forum NL

Das Auto

Styling, body, verlagen, spoilers enz
Door oppertodd
Even voor de zekerheid vragen.
Weten jullie dat?
ik heb dus een prijs-opgave aangevraagd voor m'n MKIII vr6 1992, bij Rokkor Racing
Ik krijg een mailtje terug: dat de prijs voor een een Golf3 143 euro is.
Ik weer terugmailen met de vraag: Is er dan geen verschil tussen een normale golf3 en golf3 vr6 dan?
krijg ik als antwoord: U heeft volkomen gelijk! Er is zeker een verschil tussen de gewone golf 3 en de vr6 syncro.
Aaaah men!!!! Syncro vr6 en normaal vr6 is ook weer verschillend volgens mij...

Maar ja wat denken jullie?

Ik wil geen verkeerde set thuisgestuurd krijgen
Door Jochem
143 euro is niet veel voor een een golf3. Volgens mij moet je die gewoon kopen en in onderdelen verkopen ;)

haha :mrgreen:

Ja, golf 3 standaard is anders dan golf 3 VR6/TDI/GTI. Die laatste hebben de zogenaamde "plus" ophanging, die wel anders in elkaar zit.
MAAR ik weet even niet of een set voor de standaard golf 3 wel of neit op de plus ophanging past. Het lijkt namelijk van wel, als ik verschillende sites zo zie. De toprubbers en lagers enzo zijn wel anders, maar die zijn los.

Waar je meestal WEL op moet letten is dat de set het extra gewicht van de VR6 aankan. Die heeft namelijk bijna 200 kg meer op z'n voorpoten staan. Meestal zie je bij VR6 dempers dat die 980 kg op de voorpoten moeten kunnen hebben. (dus vraag even wat ze aankunnen op de voorpoten)

De Golf 3 syncro heeft wel sowieso een andere set nodig, aangezien de achterste schokbrekers korter moeten zijn (ivm aandrijfassen achter). En ook daar is er een verschil tussen standaard en vr6.

Ook de golf 3 variant heeft weer iets anders nodig.
Er bestaat zelfs een golf 3 vr6 variant syncro... heel fijn om daar onderdelen voor te vinden. ;)

P.s. hun merk is overigens Raceland, lees ik.
Laatst gewijzigd door Jochem op 24 nov 2010, 15:31, 2 keer totaal gewijzigd.
Door oppertodd
Aaaah dus als ik het goed begrijp moet ik gewoon de MKIII versie hebben. Maar ik moet ook even vragen wat de schroefset aankan qua gewicht?
Jochem schreef:143 euro is niet veel voor een een golf3. Volgens mij moet je die gewoon kopen en in onderdelen verkopen ;)

haha :mrgreen:

Ja, golf 3 standaard is anders dan golf 3 VR6/TDI/GTI. Die laatste hebben de zogenaamde "plus" ophanging, die wel anders in elkaar zit.
MAAR ik weet even niet of een set voor de standaard golf 3 wel of neit op de plus ophanging past. Het lijkt namelijk van wel, als ik verschillende sites zo zie. De toprubbers en lagers enzo zijn wel anders, maar die zijn los.

Waar je meestal WEL op moet letten is dat de set het extra gewicht van de VR6 aankan. Die heeft namelijk bijna 200 kg meer op z'n voorpoten staan. Meestal zie je bij VR6 dempers dat die 980 kg op de voorpoten moeten kunnen hebben. (dus vraag even wat ze aankunnen op de voorpoten)

De Golf 3 syncro heeft wel sowieso een andere set nodig, aangezien de achterste schokbrekers korter moeten zijn (ivm aandrijfassen achter). En ook daar is er een verschil tussen standaard en vr6.

Ook de golf 3 variant heeft weer iets anders nodig.
Er bestaat zelfs een golf 3 vr6 variant syncro... heel fijn om daar onderdelen voor te vinden. ;)

P.s. hun merk is overigens Raceland, lees ik.
Laatst gewijzigd door oppertodd op 24 nov 2010, 15:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Door basdohc
volgens mij als je bij andere merken kijkt dan hebben ze allemaal een aparte set voor de gti tdi of vr6
heeft idd ook met gewicht te maken zal tog ff goed kijken als ik jouw was
Door sezer58
Ik heb ook een schroefset van Rokkor.
Ik kan je alleen vertellen dat het een super schroefset is voor zo'n prijs :D
Volgens mij is er trouwens alleen een verschil als je een syncro hebt, dacht dat alleen die anders waren.
Laatst gewijzigd door sezer58 op 24 nov 2010, 18:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Door oppertodd
Ok? dus ik heb gewoon de golf3 versie nodig?
Hoe zit het dan met 't gewicht op de vooras?

Je krijgt ook dacht ik 2 jaar garantie erbij....
sezer58 schreef:Ik heb ook een schroefset van Rokkor.
Volgens mij is er trouwens alleen een verschil als je een syncro hebt, dacht dat alleen die anders waren.
Door sezer58
oppertodd schreef:Ok? dus ik heb gewoon de golf3 versie nodig?
Hoe zit het dan met 't gewicht op de vooras?

Je krijgt ook dacht ik 2 jaar garantie erbij....
sezer58 schreef:Ik heb ook een schroefset van Rokkor.
Garantie heb je wel ja, 2 jaar d8 ik ook uit m'n hoofd..
Of je de gewone golf 3 versie nodig hebt of iets anders durf ik voor de rest geen uitspraak over te doen.
Maar als je een vr6 hebt, moet je gewoon zeggen dat je een rokkor schroefset voor een VR6 nodig die GEEN syncro is in jou geval.
Door Northpole
uhmmm i geef jullie een korte periode als die set niet voor een vr6 is.... dan gaan ze net na de garantie periode kapot... wil jullie niet laten denken shit maar het gewicht op de voorste veerpoten is beduidend zwaarder dan een normale golf 3 ... u bent een gewaarschuwd mens!
Door oppertodd
Mang..... :lol:

Prijs/garantie verhouding is toch goed?
Of niet? Ik weet het is B misschien zelfs C-merk....
sezer58 schreef:Nefret had ze vorig jaar geloof ik voor 100 euro gehaald op motorshow Essen, dan ga je toch niet klagen Erol :p :lol:
Door NeFReT
pff

die rokkor setje had ik idd vorige jaar voor 125 euro in Essen gekocht.

imo een supersetje .
helemaal voor dat bedrag.

hoe lager hoe stugger.

vergelijkbaar met v maxx.
Door oppertodd
Liepen ze niet aan?
NeFReT schreef:pff

die rokkor setje had ik idd vorige jaar voor 125 euro in Essen gekocht.

imo een supersetje .
helemaal voor dat bedrag.

hoe lager hoe stugger.

vergelijkbaar met v maxx.
Door NeFReT
nee

ligt er natuurlijk wel aan wat voor velgen.banden enzv je eronder hebt.

ik had
8j voor et 13
9j achter et 0

195.45.15 rondom

uitgeklopte wielkasten achter

liep met 5 man in de auto niet aan..
Afbeelding

Afbeelding

na de foto nog zo'n 2 cm achter lager gezet.
Laatst gewijzigd door NeFReT op 25 nov 2010, 17:34, 2 keer totaal gewijzigd.
Door Northpole
ik heb het over de kwaliteit... en ja ik ga klagen zeker als het zo'n belangrijk onderdeel is :P sorry dan geef ik liever wat meer geld uit voor zekerheid en kwaliteit helemaal als je een bericht stuurt en dat ze je zo'n antwoord terug geven..... dude ik heb zelf gezeik gehad met supersport ... en die zijn toch echt niet cheap of rommel maar ze hadden me ook de verkeerde veerpoten geleverd... die voor een gewone golf 3 ( niet plus onderstel versie) qua passen merk je niks totdat je echt je auto aan het werk zet...na 3 mnd waren ze al kapot aan de bovenkant... dus bezint eer u begint!!
Door Northpole
dus als je de juiste krijgt is er niks aan de hand ( zelfde met supersport dus) maar zorg ervoor dat je dan naar de website van rokor gaat en je zelf het juiste onderdeel nummer vindt en die geef je door bij de bestelling ;)