Volkswagen-Forum NL

Das Auto

Styling, body, verlagen, spoilers enz
Door WietseVR6
He medeforumers,

Gister mijn "nieuwe" velgen gemonteerd onder de Golf, wachten was even op spoorverbreders en andere wielbouten omdat het allemaal niet meteen plug and play was vanzelf.
Maarja, het resultaat ben ik blij mee.
Ik had ook het grote vermoeden dat het niet meteen ging passen maar wou perse deze velgen hebben omdat ik er al lang naar op zoek was tegen een redelijke prijs.
Ze zijn door de vorige eigenaar zwart gespoten, dat moet wel even opnieuw en iets netter dan nu maar weet nu tenminste dat ze passen en zo.
Alleen achter lopen ze wat aan als ik iets te snel over een hobbel rijd, helemaal bovenin ragt die net tegen de wielkast rand aan, hoe kan ik dit eens even het beste oplossen?
Omslaan met een hamer staat me niet echt aan eigenlijk, is het een optie om er een randje vanaf te slijpen zonder dat dit de stevigheid van de wielkast weg neemt??
Om hem nou volledig te laten rollen is ook weer niet nodig en ik doe het liever zelf...

Mocht iemand ideen hebben hoor ik het graag.

En hier wat foto's:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Door tempel
Je kunt het wegslijpen tot aan de puntlassen ,anders hangt je buiten paneel los van de binnenspatbord. Maar zorg dat het niet te heet wordt ,gaat de coating tussen buiten paneel en binnenspatbord naar de kloten en kun je wachten op de eerste blazen .
Door Markymark
Als ik jou was, zou ik de wielranden ( laten ) omrollen.
Bij mijn 6je zijn de wielkasten 1½ cm uitgerold, dat is het maximale zonder dat je hoeft te gaan spuiten.
De rand is iets omgeklopt en vervolgens met zo'n apparaat plat- en uitgerold.
Ik had exact hetzelfde probleem met aanlopen, ook ingestuurd over een oneffenheid rijden gaf een probleem.
Overigens hoef je niet bang te zijn dat het stevigheid wegneemt oid.
Ik had het laatst ergens gelezen hoe je het zelf moet kan doen, maar weet niet zo snel meer waar.

=D> voor de velgen, mooi zwart geheel met de auto zo.
Door Madness
Heb je achter ook spoorverbreders dan?
En hoeveel j is die achter met welke bandenmaat?
Laatst gewijzigd door Madness op 11 sep 2010, 10:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Door WietseVR6
Dan slijp ik er een randje uit denk ik want het is absoluut niet veel dat ie pakt.

De velgen zijn 7J (dacht ik) en de banden 205/40/17, de ET is 47 dus ik heb voor 15mm en achter 20mm spacers.
Vergeleken met de vorige velgen staan ze voor 6mm en achter 11mm meer naar buiten toe, niet veel maar lijkt toch net even wat mooier.
Dit is net het maximale wat zo mogelijk is zonder de wielkasten compleet te verbouwen.
De wielen voor lopen niet aan met maximaal sturen, denk dat dat wel gebeurd als je over een flinke hobbel rijd en volledig ingestuurd hebt naar 1 kant maar nog niet ervaren.
Gister met de eerste testrit hoorde ik meteen al de achterwielen aanlopen toen ik over wat hobbels reed.
Had eigenlijk problemen verwacht bij de voorwielen..... :roll:
Door Madness
Om een 7j velg kan je anders ook een 195/40 gooien dat zou ook weer wat schelen.
En je spacer achter zou je bijvoorbeeld een kunnen pakken van 15mm :wink:
Door WietseVR6
Als het tijd is voor nieuwe banden dan wou ik ook al gaan voor een licht getrokken band.
Maar voor nu kunnen ze nog wel even mee.
En ik heb er net voor 240 euro spacers en bouten onder zitten dus ga niet weer een ander setje kopen.
Buiten dat, de wielen staan mooi zo.
Redelijk ver naar buiten zonder al te veel problemen op deze kleine aanloper dan.
Door klamath
Gebruik je een schoefset of een vaste verlaging?
als je een vast setje gebruikt, check iig even of die schuimblokken (met stofkap) om de schokbrekers zitten, en of deze nog goed zijn. dat zijn namelijk niet alleen de eindaanslagen voor de schokbrekers, maar ook hulpveren.
als die blokken versleten zijn (en die dingen slijten echt wel) zou ik ze vervangen voor nieuwe. hierdoor zal je achterkant een stuk progressiever veren, en dus minder inveren.

dit probleempje hadden we bij de Corrado van m'n vader, en de Golf van m'n moeder ook. :) dus zeker het nakijken waard. mja, 't gaat alleen op als je een cast setje gebruikt, en de oude blokken dus kapot/versleten zijn.
Door WietseVR6
Thx, ik zal er eens naar kijken.
Heb namelijk vaste verlaging, maar de diepte die hij in moet veren om de band al te raken is ongv. 1,5-2 cm dus dat is al snel gedaan.
Maar misschien dat het net het verschil kan maken.
Door WietseVR6
Vanavond weer even een stukkie gereden met de 6, hij ligt wel lekker op de weg al durf ik nog niet zo radicaal door de bochten omdat ik bang was de wielen tegen de wielkasten te drukken.
Bij thuiskomst hingen de vellen rubber aan het achterwiel (bestuurderskant), waarschijnlijk omdat ik ook met mijn dikke donder aan die kant van de auto zit vanzelf.
Dus morgen gaan de achterwielen eraf en dan zet ik de dremel erin en haal er een randje uit.
Kan nu wel mooi zien hoe ver hij precies aanloopt, voor nog steeds geen rare bijgeluiden dus dat gaat goed.
Dan zal ik ook meteen even naar die schuimblokken kijken op de schokbrekers, kun je die dingen zo nieuw kopen dan voor elke willekeurige verlagings set? of universeel?

Morgen ook nog even 1 wiel en de centerkappen van mijn winterset in de verf knallen en dan kunnen die er eerst weer onder.
Dan eens kijken wat ik met deze 17 inch ga doen qua opknappen, moeten ook gebalanceerd worden want stuiterde de auto uit met 120 :lol:
Door WietseVR6
Nou vanavond 1 wielkast onder handen genomen, afgetekend en een rand van 5mm eraf geslepen.
Had nog eens gemeten op het wiel dat aangelopen had en vanaf het groefje gemeten wat ingesleten is heb ik 4mm nodig dus zou precies goed komen.
Kon er ook niet meer dan 5mm uit krijgen want dan zit ik in de puntlassen te graven en nu bleef ik er net vanaf.

Eigenlijk wil ik straks ook een schroefsetje erbij hebben, ik zie redelijk veel van die goedkopere setjes aangeboden maar weet niet wat ik er van moet denken.
Schroefset van 220 euro kan niet veel wezen lijkt me, iemand ervaringen hiermee of het wat is?
Het gaat hier om de setjes van TA Technix en Super Tech....

Zag ook een set van FK, instap model voor ongv 350 euro of zo, ben ik daar beter mee af?
Laatst gewijzigd door WietseVR6 op 14 sep 2010, 21:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Door WietseVR6
V-Maxx ziet er idd ook niet verkeerd uit.
Buiten dat,ik rijd nu zelf al ongv. 5 jaar met een G&M verlagings set.....ook niet een supermerk maar was wel verrotte stug toen die er net onder zat. :mrgreen:
Maar verwacht meer "kwaliteits" problemen met schroefset ivm de de stelringen en schroefdraad maar aan de andere kant is dat natuurlijk altijd een potentieel gevaar bij alle merken dat die vast gaan zitten en dergelijke.
Denk dat wanneer ik de juiste setup gevonden heb er ook niet meer aan hoef te stellen, tenzij ik weer voor andere wielen ga ofzo.

Geen idee wat betreft de dubbele veren?
Door tempel
Die dubbele veren heb je bij de meeste schroefsets , is om lange veer onder spanning te houden bij maximale uitvering of bij minimale verlaging.
Door WietseVR6
Het slijpwerk valt echt reuze mee, kost wel een bult schijfjes voor de dremel maar kan het heel precies afslijpen.
Misschien dat ik later nog wel eens de boel laat uitrollen, voor nu ben ik tevreden met deze velgen.
Dus die kleine veer is als hulpveer, afhankelijk van de afstelling?