Volkswagen-Forum NL

Das Auto

Styling, body, verlagen, spoilers enz
Door jon
ben vandaag bij prins techniek langs geweest om mijn auto uit te lijnen..
maar ze kregen de spoorstangen niet gangbaar om het uitlijning te voltooien.
dus ik moest mijn spoorstangen gangbaar maken of vervangen.
nou is mijn vraag, zal ik gwn nieuwe plaatsen of ze gwn gangbaar laten maken bij een garage...

zit op www.autopartsonline.nl te kijken voro spoorstangen.
maar ik zie drie weet nou niet welke ik moet nemen.
en trouwens het gaat om een golf vr6 syncro bouwjaar 1997
Laatst gewijzigd door jon op 03 sep 2010, 15:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Jochem
ga gewoon langs bij de automaterialenhandel
Of bij de dealer.

Ik zou in zo iets belangrijks als m'n stuurinrichting niet gaan besparen... Geen chineels staal oid...
Als dat afbreekt bij 120... :shock: :?
Door Jochem
Als dat niet lukt...

Goede uitlijnboeren geven niet snel op...
Door golfje3vr6
idd een goede uitlijnboer geeft niet snel op in april is mijn 6je ok uit gelijnd en hij is met de rechter kant 3kwartier mee bezig geweest om het los te krijgen inmiddels heb ik de bijde zijden vervangen gloedje nieuwe en kosten iets van 100 euro P/K kan meer zijn weet het zo niet dus dat zijn de kosten ok weer niet
Jochem schreef:Als dat niet lukt...

Goede uitlijnboeren geven niet snel op...
Door jon
ok dan weet ik genoeg..
ik ga kijken ergens anders of ze het los kunnen krijgen.
en dan koop ik wel nieuwe..
thnx voor het advies
Door klamath
Een bus goede kruipolie, een normale hamer (om op de moer te tikken) en een bult geduld brengen je een heel eind. :)
't is vaak beter om langdurig op z'n moer te kloppen als er een grote sleutel op te zetten de de boel te forceren iig.
Zolang de stoorkogels geen speling hebben, is er iig geen reden om ze te vervangen. (of ze moeten helemaal rot zijn uiteraard.)
Door Northpole
mwah ik zou de boel vervangen want in de meeste gevallen wordt de boel verhit zodat het uitzet ....
uiteindelijk heb je dan een spoor stang die zo goed als op is.
Door THE-WISHMASTER
Northpole schreef:mwah ik zou de boel vervangen want in de meeste gevallen wordt de boel verhit zodat het uitzet ....
Tsja ik denk dat er dan duizenden auto,s met verotte spoorstangen rondrijden :roll: :mrgreen:
Na een aantal jaren gaan ze bij de meeste merken wel vastzitten en er zijn er genoeg die dan de brander er op zetten maar nog nooit gehoord dat dan de spoorstokken vervangen moeten worden :roll: :mrgreen: :mrgreen:
Door Northpole
THE-WISHMASTER schreef:
Northpole schreef:mwah ik zou de boel vervangen want in de meeste gevallen wordt de boel verhit zodat het uitzet ....
Tsja ik denk dat er dan duizenden auto,s met verotte spoorstangen rondrijden :roll: :mrgreen:
Na een aantal jaren gaan ze bij de meeste merken wel vastzitten en er zijn er genoeg die dan de brander er op zetten maar nog nooit gehoord dat dan de spoorstokken vervangen moeten worden :roll: :mrgreen: :mrgreen:

Zijn meer dan voldoende vr6jes waarbij de moer dus naar de tering gaat hierdoor waardoor je de volledige spoorstang zelf mag vervangen... want door het kapot gaan van de moer en het vergaan van de schroefdraad is de auto niet meer goed uit te lijnen...

vindt het wel grappig dat er altijd mensen zijn die denken dat de vr6 bulletproof is ... helaas zijn juist op dit soort standaard onderdelen gewoon oude onderdelen gebruikt niet van de kwaliteit die het dus zou moeten zijn.
Door THE-WISHMASTER
Ja ok als je het aan stront draait is vervangen wel zo handig :mrgreen: :mrgreen:
Maar ja alles wat je aan stront draait moet je vervangen :wink:
Ik heb er zelf ook wel wat heet gestookt en "netjes" losgedraaid zonder moeren aan stront te hebben gedraait dus vandaar dat ik het vroeg :wink: :wink:
Door jon
alles is al vervangen en heb gelijk twee nieuwe voorbanden en uitgelijnd ook.
nieuwe spoorstangen kompleet inclusief spoorstangrubber
nieuwe fuseekogel
nieuwe draagarm rubbers
Door tempel
Mooi dat het weer opgelost is , de uitlijn boer waar ik geweest ben heeft zo'n inductie geval , druk je op de moer.
Die wordt heet en vervolgens draaide hij hem los . Stuurstangen zijn aan de servo zijde voorzien van een kogel , als daar speling opkomt , moet je de stuurstang vervangen. Het is de bedoeling overigens dat de moer heet wordt , en niet de stuurstang :lol:
Door jon
ooh ok..
toen ik die auto heb gekocht.
had ik de auto uitgelijnd bij profiletyrecentre. en toen kreeg ie het ook niet opent.
maar hij had het warm gemaakt en toen ging die opent. maar das al een tijdje geleden ook..
Door Rinze
Heb ik laatst ook gehad, uiteindelijk maar gewoon nieuwe eronder gezet. Kost wat, maar net wat iemand zei: sommige dingen moet je niet op besparen!
Door jon
jah inderdaad, drm had ik ook nieuwe gehaald en klaar is kees...