Volkswagen-Forum NL

Das Auto

Styling, body, verlagen, spoilers enz
Door WietseVR6
Hallo medeforumers,

Ik heb vandaag een ander setje 2de hands velgen aangeschaft, BBS look 17 inch 7J breed.
Nu heb ik ze al even geprobeerd te passen maar dat word zo niks, komt voor tegen de remklauw aan, ET is 47.
Maar dat is wel op te lossen, wil er 15mm spacers tussen plaatsen en dan zouden ze vrij moeten lopen en net even iets meer naar buiten moeten staan als nu. (De huidige velgen hebben ET38)
Maar, ik zit even met de wielbouten, de huidige wielbouten die ik heb zijn met bolle kant (standaard volgens mij)
Ik kan niet echt duidelijk zien wat er nou in deze wielen moet, staat dat op de een of andere manier aangegeven op de velg misschien met een code of letters??
En daarnaast de afmetingen van de bout, de orginele zijn 28mm, er zit 8mm vlees in de velg, plus 15 mm voor de spacer en hoeveel mm moet ie nou in de naaf(plus schijf natuurlijk)
En dan ook nog, de gaten voor de bouten in de velgen zijn 20mm diameter, hier passen de orginele bouten die ik nu heb niet in, zijn hier ook nog verschillende maten in verkrijgbaar?

Eventueel een website oid waar zulke speciale bouten/spacers verkrijgbaar zijn.

Greetz 8)
Door Fai
zekker 12mm in de remschijf schroefdraad + de dikte van de schijf = 10mm = totaal = 22mm lang zijn

dus dan moet je de velgen 8 mm en de spacers 15mm = totaal 23mm ook bij tellen dus denk ik alles totaal draadlengte 45mm lang zijn de bout.
ik hoop de je dit info wat aan heb.

oja de de bbs look daar heb je 60*konisch voor dit velg dus geen bolkonisch.

Groetjes Fai VR6 Sharan :wink:

https://www.youtube.com/watch?v=BmQD1JWrSiA
Laatst gewijzigd door Fai op 05 jul 2010, 21:12, 2 keer totaal gewijzigd.
Thx man, dus 22mm voor in de schijf en naaf.
Ik vermoed zelf ook dat het konisch is, heb nog even gekeken maar valt slecht te zien/voelen.
Maar omdat het gat zo klein is voor de bout in de velgen denk ik dat ik over moet op wielbouten met inbus.
Want een dop of kruis sleutel gaat er niet in passen, de kop van mijn kruis sleutel 17mm is al 28mm dik.
Dus word denk ik inbus of torx??

Bedankt voor je hulp!

Edit: De enige wielbouten, konisch met inbus m14x1,5 kan ik alleen vinden in de lengte 31mm, beetje vaag.
Laatst gewijzigd door WietseVR6 op 05 jul 2010, 21:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Fai
WietseVR6 schreef:Thx man, dus 22mm voor in de schijf en naaf.
Ik vermoed zelf ook dat het konisch is, heb nog even gekeken maar valt slecht te zien/voelen.
Maar omdat het gat zo klein is voor de bout in de velgen denk ik dat ik over moet op wielbouten met inbus.
Want een dop of kruis sleutel gaat er niet in passen, de kop van mijn kruis sleutel 17mm is al 28mm dik.
Dus word denk ik inbus of torx??

Bedankt voor je hulp!

Edit: De enige wielbouten, konisch met inbus m14x1,5 kan ik alleen vinden in de lengte 31mm, beetje vaag.

kijk hier naar

http://www.biesheuvel.nl/store/product/43155/16_mm

http://www.biesheuvel.nl/store/product/ ... lwijde__17

en bij de Berzan heb je dunwandig dop sleutel 17mm voor de lichtmetalen velgen.

groetjes Fai Vr6 Sharan
Laatst gewijzigd door Fai op 06 jul 2010, 00:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Die spacers zijn een goeie optie ja.
Ik wist niet dat er ook dunwandige dopsleutels waren hiervoor :shock:
Ken alleen die extra dikke "reinforced" uitvoeringen :lol:

Nu zit ik alleen met de spacers, ik moet 9mm meer hebben om alleen al de ET weer recht te trekken vergeleken met de huidige velgen, hoeveel zou ik meer naar buiten kunnen?
Hij is rondom 45mm verlaagd, bandenmaat is 205/40/17, zou 20mm nog goed gaan of zal ik dit moeten meten?
Wil geen ellende met aanlopende banden vanzelf.

Auto staat nu bij de garage voor apk, als ie terug is kan ik dat wel opmeten toch?
Door Fai
WietseVR6 schreef:Die spacers zijn een goeie optie ja.
Ik wist niet dat er ook dunwandige dopsleutels waren hiervoor :shock:
Ken alleen die extra dikke "reinforced" uitvoeringen :lol:

Nu zit ik alleen met de spacers, ik moet 9mm meer hebben om alleen al de ET weer recht te trekken vergeleken met de huidige velgen, hoeveel zou ik meer naar buiten kunnen?
Hij is rondom 45mm verlaagd, bandenmaat is 205/40/17, zou 20mm nog goed gaan of zal ik dit moeten meten?
Wil geen ellende met aanlopende banden vanzelf.

Auto staat nu bij de garage voor apk, als ie terug is kan ik dat wel opmeten toch?

ik zou jou was ff opmeten wat je nodig heb ok

Groetjes Fai
Nou, heb gister gemeten en voor heb ik 15 mm spacers nodig en achter kan er 20mm op.
En heb al een plek gevonden waar ik inbus wielbouten kan kopen, tezamen met spacers.
Nu even de prijsopgave afwachten :lol: