Volkswagen-Forum NL

Das Auto

Styling, body, verlagen, spoilers enz
Door jelle1234
hallo,

ik heb het probleem bij mijn 6 dat de achterwielen aanlopen op de wielkast als je over een drempel oid gaat. ik wou hier eigenlijk een ander setje veren voor kopen om dat probleem op te lossen. er zitten nu standaard schokdempers en veren onder en deze zijn niet bepaald stug. wat zou een goed setje zijn wat ook nog redelijk comfortabel is? ik zat zelf aan billstein b6 sport schokdempers te denken weet niet of iemand daar ervaring mee heeft? en welke veren zou ik er het beste bij kunnen nemen dan?
Door knight
Bij een vaste verlagingset word hij iets stugger maar nooit zo als bij een schroefset!
Maar wat is precies het probleem? rijd je niet te hard over die drempels :P
Heb je misschien foto´s hoe hoog hij nu is?

PS: Ik heb thuis nog een vaste set liggen van billstein die ik ga verkopen! PB me anders!

Gr. 8)
Door jelle1234
de achterwielen raken de rand van het spatbord, dit gebeurt al als ik alleen erin zit en met ong 60 over een drempel ga op een 60 weg(dus geen hoge drempel), en als iemand achterinzit is het al helemaal een drama. bij een klein hobbeltje loopt die dan al aan. een schroefset kan ook maar ben een leek op dat gebied zou niet weten wat goed is want het moet ook niet zo zijn dat er 0 comfort inzit dat je alleen maar aan het stuiteren bent :P foto's zal ik er in 5 min opzetten moet ze nog ff maken
Door jelle1234
hij staat al hoog vind ik. maar hij veert zover in dat de zijkant van de wielkast op de band komt..
Afbeelding
Afbeelding
Laatst gewijzigd door jelle1234 op 13 apr 2010, 12:34, 4 keer totaal gewijzigd.
Door Mars
Wat is de et waarde van je huidige velgen?
Door knight
Jelle,

ik zie het al ja!
Banden staan ook wel stukje naar buiten weet je toevallig of er een spacer tussen zit of wat de ET waarde is?
Als je hem nu gaat verlagen word het nog erger.
Misschien dat je de kasten iets kunt uit rollen maar dat is zonde voor die velgen.

Laat even weten wat de ET waarde is en moet je maar eens kijken of ze misschien een spacer er tussen hebben gezet.

Gr :D
Door knight
Dan moet je de spacers er tussen uit halen kan dat?
Dan valt hij in ieder geval weer een stuk naar binnen.
ET waarde zal in de velg staan aan de achterkant!
Door JoJovr6
staat meestal aan de binnenkant van de velg... ALs ik het goed heb :roll:
Door knight
Ja dat is de orginele waarde voor een VR6 dus haal de spacer er maar tussen uit!
Kun je ook zien hoeveel J de wielen zijn?

En kijken eens of zonder de spacers alles goed draait misschien dat er een reden voor die spacer is.
Door Mars
Normaal moet er zonder problemen een 17 inch velg met 7,5J en ET35 onder kunnen
Dit kan je makkelijk combineren met een verlaging van ongeveer 4cm, zonder aanlopen!
Door jelle1234
oke bedankt allemaal! ik zal vanavond even laten weten of het probleem is opgelost met de spacer ertussenuit moet nu nml weg. maar zou er zowiezo graag een schroefset ervoor willen hebben. wat raden jullie aan? ik gebruik hem gewoon op de weg maar zou hem wel wat stugger willen hebben. ik wil zowiezo geen troep die na een jaar kapot is :P
Door JoJovr6
kan ook gewoon zijn dat je schokdempers of veren vervangen moeten worden toch? :roll:

Ik heb dat ook eerder gehad, dat de veren de klap niet meer goed konden incasseren, en dat die doorschoot naar de veerpootbrug, dus elke keer als ik een drempel op ging. BAM. Nieuwe veertjes deronder en tadaa weg probleem!
Door knight
Ja je moet dat goed overwegen:

Schroefset: Comfort is weg en hij is superstug maar je krijgt wel een blok op de weg :D

Vaste set Billstein oid: Je heb nog genoeg comfort en hij rijd lekker sportief en strak!
Door Jochem
Met een schroefset eronder had ik vroeger alleen maar meer problemen als mensen achterin zaten.

Gebruik zgn. bump-stops. Dat zijn rubbertjes die om je demperas zitten en de schokbrekers beperken in hun slag.
die zijn speciaal voor dit soort gevallen (er hoort er standaard een op je demperas te zitten, maar die vergaan na ~10 jaar)

link
Door jelle1234
heb de spacers eronderuit en net ff getest met iemand achterin. het is wel veel minder geworden maar als je met ong 70 over een drempel ging hoorde je het wel heel iets. maar dit is denk ik wel voorbij als er stuggere veren onderzitten neem ik aan? ik kan van knight een billstein setje krijgen hopelijk heb ik dan geen problemen er meer mee.
Door jelle1234
nee haha zo gek ben ik niet :P twas een 60 drempel( voor mijn huis is een 60 weg en hebben ze van die vet lage en lange drempels.