Volkswagen-Forum NL

Das Auto

Styling, body, verlagen, spoilers enz
Het ging toch om de looks? Dan neem je toch gewoon de mooiste? Je kunt de Zimmerman schijven ook eerst ff ontvetten en dan met hitte bestenige lak behandelen.

Een discussie over echte sport remmerij is vrij zinloos als het over een setje schijven gaat van 100 - 150,- Kwalitatief alleen geschikt voor de openbare weg, op het circuit trap je die meuk geheel naar de gallamiezen. Gewone standaard schijven met een goed remblok werkt dan nog beter...maar daar ging het hier niet om. Het moet wat lijken :mrgreen:
@cvx
vergeet niet dat dit een openbaar forum is, waar mensen komen om informatie vinden.
Als ze dan dingen lezen die niet kloppen, help je ze niet... in dit geval kunnen er zelfs gevaarlijke of levensbedreigende situaties ontstaan.

Gaatjes zijn niet sowieso beter dan glad oppervlak.
En kleine scheurtjes worden groot... schijven horen sowieso nergens te scheuren. dat zijn zwakke plekken. Je kan dan niet voorspellen wat er gebeurd bij grote temperatuurwisselingen, zoals een noodstop op de snelweg.

En ik verdraai niet zozeer je worden, maar moest ze interpreteren omdat er onduidelijkheden waren. In je reactie verdraai je ze zelf.
Je hebt het nu bijvoorbeeld ineens over "goedkope", maar eerste zei je "dus ben je het beste af met de goedkoopste." dat is een groot verschil.

Overigens koop je originele blokken voor ~75 euro, terwijl je een set EBC Greenstuff voor ~60 kan krijgen... Dus origineel is niet zo goedkoop mogelijk.

En bezuinigen op je remsysteem blijft een slecht idee.
Scheuren en gaatjes is weer een verhaal apart. Zijn de gaten achteraf geboord zoals bij de goedkopere schijven gebeurt dan zijn scheuren absoluut niet wenselijk. Zijn de gaten niet achteraf geboord maar al eerder in het proces verwerkt (zoals bij echte BBK schijnt te gebeuren) dan zie je vaak hele kleine scheurtjes ontstaan vanuit het gat. Die scheurtjes schijnen (!) geen kwaad te kunnen.

Besparen op remmerij is nooit een goed idee. Daarom ook liever goedkope imitatie zooi zonder achteraf bewerkingen zoals gaatjes :wink:
Heb zelf vorig jaar gewone schijven (288mm) met Textar blokken gekocht bij autoparts on line (Brakemax).Was iets van 200€ kwijt . Ben ondertussen dikke 10000 km verder , en, in tegenstelling met de bij de dealer gekochte 280 mm schijven ,geen problemen mee gehad. Dus goedkoop is niet altijd slecht .
zeg ik ook niet... ik heb met zimmermans en greenstuf gereden... 330 euro rondom ofzo... reed super...
stukken goedkoper dan origineel...

maar je ziet op ebay ook schijven van 15 euro per stuk... chinees staal ofzo :roll:
Ik vind het wel erg leuk om te lezen zo de hele discussie.

Maar als ik bij porsche 911 kijk dan zie altijd alleen maar standaard gaatjes?

Als je een goede set wil kopen dan ben je 2000 euro kwijt en dat vind ik te veel van het goede.

Maarja gelukkig maken we dat allemaal zelf nog uit .

Gr Maurice
Door cvx.
ook GTR, Ferrari, Lamborghini hebben allemaal gaatjes erin...

maar volgens Jochem gebruiken ze het niet in de race wereld dus dan zal het er wel voor de sier op zitten op die auto's he hahahahhaha.
cvx. schreef:ook GTR, Ferrari, Lamborghini hebben allemaal gaatjes erin...

maar volgens Jochem gebruiken ze het niet in de race wereld dus dan zal het er wel voor de sier op zitten op die auto's he hahahahhaha.
Die kans bestaat...

als je kijk naar bijvoorbeeld een performance vervangingsremmenset voor die auto's. Zie je ze niet meer...
GTR
Afbeelding

Ferrari
Afbeelding

Lamborghini
Afbeelding

Trouwens, we hebben het hier nu over TOPkwaliteit remsystemen... niet schijfjes van 150 euro... waarvan het blijkbaar "normaal" is dat ze scheuren

Maar goed... mijn laatste berichtje hier...
dit schiet ook niet op.

succes met je remmen.
cvx. schreef:ook GTR, Ferrari, Lamborghini hebben allemaal gaatjes erin...

Nou dat zijn toch ook allemaal straat auto's #-o
Door cvx.
volgens mij word ik gewoon expres niet begrepen in dit topic?

het is zinloos, ik ben jong dus heb ik volgens jullie nergens verstand van..
teminste zo komt het over he dus ik hou al op over dit onderwerp! :roll:
cvx. schreef:volgens mij word ik gewoon expres niet begrepen in dit topic?

het is zinloos, ik ben jong dus heb ik volgens jullie nergens verstand van..
teminste zo komt het over he dus ik hou al op over dit onderwerp! :roll:

vandaar dat ik even heb gereageerd om deze topic even op te schonen om dit soort verwarring te voorkomen

ben geen mod maar ik wist het wel
Ik had zelf deze schijven gekocht:
Afbeelding
Afbeelding

Zoals je kunt zien, hadden deze ook gaatjes...anders kun je ze namelijk niet monteren :lol:

Nah, maar goed...dit vond ik persoonlijk echt tering-goeie remmen...geloof me, ze hebben mij al vele malen uit de stront gehaald.
Eén keer echter niet, maar goed...om dat weer op te gaan rakelen :D

Ow, enneuh, deze remblokken:
Afbeelding

Was gewoon leuk speelgoed en qua prijs viel het volgens mij wel mee...maar bij de Action zul je het niet vinden.

En verders...lief spelen, jongens, anders kom ik persoonlijk jullie (toch al lelijke) smoeltjes verbouwen.
Bij Jochem wordt dat des te makkelijker, want na 1 keer slaan heeft die al last van zijn poten :lol:
En Sebas...ik hou wel van lekker jong. En als je weet waar je over praat, hoef je je niet te schamen.
Ik geloof dat ieder wel in een bepaalde mate gelijk heeft hierin.
Als je echt wilt weten wat voor remmen je het beste kunt gebruiken, zou ik dat aan Jan Lammers moeten vragen.

Niet dat ik die ken, maar het staat zo stoer om te zeggen 8)