Volkswagen-Forum NL

Das Auto

Styling, body, verlagen, spoilers enz
gaatjes zijn nergens goed voor... de schijven zijn al geventileerd.

zimmermans gaan in mijn ervaring snel roesten... alleen op de plekken waar de blokken zitten, schuurt het weer glad... maar verder worden ze dan steeds roestiger (ook /in/ de gaatjes!)
Ik heb zopas zimmerman schijven gezet met EBC redstuff blokjes en ik moet zeggen dat ik daar zéér tevreden over ben. En het roesten... tja, nog niet zelf ervaren maar de velgen gaar er toch regelmatig vanaf voor een grondige poetsbeurt en dan kunnen de schijven ook even onderhouden worden :wink:
ook hier even plaatsen;
Zien er inderdaad geinig uit,maar dat was niet wat me zo intereseerde eigenlijk.
Ik werd er nogal moedeloos van dat ik steeds die orginele troep kromtrapte.
En daar heb ik nu geen last meer van(rij niet als een mongol ehh jonge ;-) maar wel sportief.
Orginele uitlaat ook aan de sloperij kado gedaan,en keurig alles rvs inclusief sruitstuk.
Echt een aanrader(rvs spaghettie merk je ook goed)
Suc6
Door cvx.
Jochem schreef:gaatjes zijn nergens goed voor... de schijven zijn al geventileerd.

zimmermans gaan in mijn ervaring snel roesten... alleen op de plekken waar de blokken zitten, schuurt het weer glad... maar verder worden ze dan steeds roestiger (ook /in/ de gaatjes!)
gaatjes zijn wel beter dan een gewoon vlak oppervlak.
het bedrijf waar ik werk werkt nu samen met een bedrijf dat al jaren (sport) remschijven produceert.
deze vertelde me dat gaatjes wel zin hebben mits ze helemaal door geperforeerd zijn. (dus niet kuiltjes)
vaak zitten er kuiltjes in en dat is inderdaad nergens goed voor.

deze man is wel eerlijk (geen verkoop trucjes)
dat er scheurtjes tussen de gaatjes komen kan geen kwaad.

wat wel gevaarlijk is zijn schijven met sleuven!!!!
deze kunnen door warmworden ook scheurtjes krijgen en kan het zomaar dat er zo'n heel vlak afbreekt!
heb dit van die man vernomen en ook 1 keer bij een vriend meegemaakt!!

over de remblokken zei hij dat je het beste originele zo goedkoop mogelijke kan nemen want die gaan vaak langer mee dan die zogenaamde 'performance' blokken.
remblokken gaan bij dit soort auto's als die van ons zowieso niet heel lang mee dus ben je het beste af met de goedkoopste.

de naam van het bedrijf weet ik nu even niet maar je hoort het morgen van me..
..behalve dat je info mist...

gaatjes in de schijven zijn om warmte af te voeren. Geventileerde schijven hebben echter al een systeem om warmte af te voeren.
Afbeelding
Gaatjes voegen daarop weinig toe... Intussen heb je door de gaten /wel/ relatief minder remoppervlak

Kijk eens in de racewereld hoeveel geboorde schijven worden gebruikt...
formule 1 nee...
Afbeelding

DTM nee...
Afbeelding

rally nee..
Afbeelding

Beweert hij ook dat scheurtjes niet erg zijn
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En blokken moet je afstemmen ja... je moet geen raceblokken gebruiken voor dagelijks gebruik... maar er zijn wel zeker goede performance blokken te koop... hawk DS2000, EBC greenstuff, ect...

... de goedkoopste blokken... bezuinigen op je remsysteem? lijkt me geen goed idee.

Wie vertrouw je... iemand die de geboorde schijven zelf verkoopt of raceteams met jarenlange gebruikservaring...
maar je moet het zelf weten...
de gaatjes vind ik waardeloos na een tijdje zitten ze toch vol met remdrap en je gaat ze niet lke keer schoon maken met een priempje al die gaatjes denk dat het meer looks zijn ik denk ook dat normale geventileerde schijven beter zijn gewoon glad geen troep erop

mja het oog wil ook wat cker als je open velgen heb
Door cvx.
volgens mij zei ik scheurtjes tussen de gaatjes kan geen kwaad.
een scheur van boven naar beneden is natuurlijk een ander verhaal maar dat snapte je zelf ook al.

je hebt een punt maar je hoeft het voor mij echt niet zogenaamd 'uit te breiden' door mijn woorden te verdraaien hoor.

trouwens goedkope blokken zijn niet perse slechte blokken.
en het is niet bezuinigen het is 'niet te veel uitgeven voor het zelfde'