Volkswagen-Forum NL

Das Auto

Styling, body, verlagen, spoilers enz
Door Kevin85
Nee ik ben cnc frezer maar wij kunnen die zeker wel maken en als je die wil hebben dan moet je bij ons een serie bestellen.Dus als je ze wil verkopen? :lol:

ps het bedrijf waar ik werk is Nossin fijnmechanische industrie bel daar heen teken even wat je wil hebben en bestel het bij men baas of mij :mrgreen:

En mijn punt is dat ik het veel geld vind voor zo n product dat in 3 min is gedraaid 8) als ik het kon regelen en ik moet er zo n 100 maken dan gun ik het jullie een stuk goedkoper.
Laatst gewijzigd door Kevin85 op 20 feb 2010, 00:06, 4 keer totaal gewijzigd.
Door knight
Maar wij hebben er geen 100 nodig haha!!
Als jij er nou een paar in de avond uurtjes zou draaien voor ons :P
Nee geintje hoor!
Ik vind het wel erg duur bij stroeve dus jammer...
Door Kevin85
Als ik zeker wist dat ik er plm 75 kon verkopen dan ging ik er wel achteraan. :D
Laatst gewijzigd door Kevin85 op 20 feb 2010, 14:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Door knight
Ik denk als je het slim aanpak dat je er 20 aan ons verkoopt en derest aan een van de tuningsbedrijven!
Door Kevin85
Ik zal morgen is informeren bij ons op het werk als we tyd hebben om die covers te maken rond de 30 en als deh voor mij duur is? want moet ze ook laten verchromen.
dus ik hoop dat ik gemats word. :mrgreen:
Door knight
Dat zou wel gaaf zijn ja!
En als dat verchromen te duur is misschien wel gewoon alu vind ik ook mooi!
Door Kevin85
ik heb het nagevraagd op mijn werk wij kunnen ze wel maken maar dan maken we er eerst 1tje om te kijken wat voor bewerkingen nodig zijn.

Daarna kan ik een prijs maken zonder verchromen of met maar dit moet weer met aantallen.Omdat dit weer met de kosten te maken heeft want we kunnen niet maar 10 producten laten verchromen dit is te duur.

Ps ik heb het wel over de cover van het tweede plaatje maar ik weet niet hoe het nu precies werkt?Worden die nu gewoon op de doppen geplakt ofzo?
#-o
Laatst gewijzigd door Kevin85 op 22 feb 2010, 18:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Mars
Kevin, verchromen zou ik niet doen. Is volgens mij te kostbaar.
Ik zou deze doppen gewoon polijsten en daarna in de blanke lak zetten.

Polijsten is op zich niet zoveel werk omdat je dit op een draaibank kan doen en het spuiten van deze 20 á 30 doppen zal de kop ook niet kosten ;)

[edit] Zie nu net dat je het over de olievuldop hebt.
Ik had t over de doppen van t 3e plaatje.

De olievuldop wordt er redelijk strak overheen geschoven,
maar meestal wordt er hittebestendige lijm gebruikt om deze te monteren.
Dit geldt trouwens voor alle 3 de doppen.

De strutcovers (3e plaatje) worden geklemd over het rubber wat om de schokdemper heen zit.
Laatst gewijzigd door Mars op 22 feb 2010, 17:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Stroeve Motorsport
Hallo Jongens

Ik wil weer even wat toelichten, zodat ik niet weer afgeschilderd wordt als te dure leverancier :)
We hebben het hier wel over kwaliteit producten met een hoog afwerkingsniveau !
Ik heb 2 MTS diploma's : MTS autotechniek en MTS werktuigbouwkunde dus ik weet wel een beetje waar ik het over heb.

De schotels worden gemaakt uit rond 100mm aluminium, 1 meter rond aluminium weegt 21,62 KG
De prijs voor een goede legering en kwaliteit aluminium ligt rond de € 10,00 per kilo, ex BTW
Een meterlengte rond 100mm massief aluminium kost dus zo'n € 215,00 ex. BTW
Rekening houdend met materiaalverlies voor het zagen (zaagsnede) zijn er 32 stuks schotels
uit 1 meter materiaal te halen, dit zijn 16 sets.
De materiaal kosten zijn dus € 215,00 delen door 16 sets = € 13,44 per set
Aluminium is dus wel een duur materiaal per kilo !! en is de laatste jaren alleen maar in prijs gestegen

Voor het zagen wordt zo'n € 3,00 euro per set gerekend (niet spectaculair veel, 1,50 per zaagsnede)
Het draaien gebeurd in 2 opspanningen , 3 minuten per product wat elders in dit topic wordt genoemd
is dan wat optimistisch aangehouden, laten we het bewerken aanhouden op € 4,00 per product incl. programeer
en instelkosten.Dan komen we al op € 13,44 + €3,00 + € 8,00 = € 24,00 per set
Dus dan hou ik € 31,95 - € 24,00 = € 7,95 per set over
Daar wordt het nog supernetjes voor gepolijst ook en ingepakt.
Al moet ik zeggen dat ik deze producten in dit topic niet zelf laat maken maar bij een collega koop (die verdient er ook weer iets aan)

Ik kom met ideen en ontwerpen, anderen hebben het alleen over hoe je het goedkoop kunt immiteren, lijken wel Chinesen :)
Mijn motto is : Don't immitate, Inovate ! dus niet copieren maar zelf iets bedenken en ontwikkelen
In de loop der jaren zijn meerdere van mijn ontwerpen/producten gecopieerd, dat is jammer.
Maar het is ook een compliment dat het mooie producten zijn, al is het wel zuur natuurlijk

Als een ander ze super netjes gepolijst voor € 10,00 tot € 15,00 per set kan leveren, vindt ik het knap en dan ben ik inderdaad veel te duur. Maar als je uiteindelijk net een paar euro goedkoper bent als mijn prijs van € 31,95 excl. BTW , dan maak je de mede forumleden blij met een dood vogeltje !!
Het valt dan achteraf weer veel duurder uit dan dat je van te voren wilt doen geloven
Als het op die laatste € 3,00 aan moet komen kunnen we beter een 1.3 gaan rijden toch?
Met die € 3,00 komen we net 20km ver met een VR6. :)

Mijn punt is : Je kunt het veel geld vinden en het er niet voor over hebben, okay
maar het is niet duur, daarmee bedoel ik dat je waar krijgt voor je geld
Natuurlijk is alles goedkoper als je het zelf kunt maken, brei je eigen trui en kijk wat je bespaard ! :D

Ik zal niet verder zeuren, binnen kort kom ik via Sietze met een paar mooie aanbiedingen

Groeten
Gerjan
Door Mars
Hé Gertjan leuk dat je jezelf hier even laat horen =D>
En idd het product is op zich wel prijzig maar er zit nogal wat bewerkingen aan.
Dat verklaard natuurlijk ook de prijs. Waardoor het uiteindelijk eigenlijk niet zo duur is!

Goed dat je de prijzen laat zien wat iets kost, zo wordt het voor anderen ook duidelijk hoe een prijs is opgebouwd.
Ik heb je producten gezien (olievuldop / strutcovers) en het zijn wel degelijk kwaliteitsproducten!
Door WietseVR6
Een hoop doe-het-zelfers kopen vaak ook materiaal in voor de ex-btw prijs van hun werkgever of kennis oid.
Of halen het bij de oud-ijzer boer weg, dat scheelt wel wat natuurlijk.

Don't immitate, Inovate goed motto...uiteraard dat er altijd mensen zijn die iets gaan namaken.
Vooral chinezen ja, ben er nog niet zo lang geleden geweest maar daar is alles nep :evil:
Door michael@vr6
ik zelf vind het duur voor wat het is niet omdat het troep is. Het blijven dopjes wat je er ook aan doet ik vind het het niet waard voor een paar dopjes.Daarmee bedoel ik het niet in de negative zin over je bedrijf of over de kwaliteid het ziet er gewoon goed uit klaar.Ik vind het voor de bewerkingen die eraan gedaan moeten worden niet duur ik zit zelf in het aluminium en ik weet wat het allemaal kost denk dat meerdere mensen nu wel een indruk hebben van wat het allemaal kost.Eerst andere dingen aan de 6 doen :D:D:D suc6 met de verkoop! :D