Volkswagen-Forum NL

Das Auto

Styling, body, verlagen, spoilers enz
Door rudiger
Ik wil binnen zeer korte tijd `n stel LM velgen op mijn auto leggen , nu is mijn oog gevallen op de RS4 velg .
Nu is mijn vraag . Kan op `n VR6 17 inch met bandenmaat 215/40/17 gelegd worden zonder dat de band ergens aanloopt .
Als dit niet gaat , wie kan mij vertellen wat de juiste bandenmaat dan is op 17 inch ( ET is 35 ) .
Mijn vriendelijke dank alvast.
Door knight
Ik heb ze er ook op gehad alleen dan in het zwart!
Ik moest alleen voor een hele dunne spacer doen zodat hij niet tegen de klauw aanliep.
Voor de rest past het gewoon!
Door aSyncrOon
De juiste maat voor een VR6 als je 17" velgen wil gebruiken is 205/40 ofwel 215/35 omdat anders je teller te veel gaat afwijken. Dit zijn de normale maten voor als het niet nodig is voor jou dat de banden heel fel getrokken staan :mrgreen:
Door rudiger
Thanks voor de reactie , dus als ik het goed heb moet er bij 17 inch velgen altijd spoorverbreders komen kijken .
Daar ik geen zin heb om spoorverbreders te gebruiken ( wettelijk mag dat geloof ik niet ) kan ik misschien beter voor de 16 inch gaan .
Ik dacht dat als de ET waarde 35 is dat de velg nergens tegenaan loopt , rare wereld van de velgen.
Door Mars
17 inch
Et waarde 35 -38
banden maat 205/40/17
J waarde 7,5

Dan moet t geen probleem zijn onder je vr ;)
Door Markymark
Ik heb ze er ook een tijdje onder de Vr gehad. ( oude type Rs4 velg 17 inch ET 35)
Met bandenmaat 205-40/17
Ik had er geen spacers tussen nodig.
Het liep nergens aan en staat ietsje getrokken. ( de band )