Volkswagen-Forum NL

Das Auto

Styling, body, verlagen, spoilers enz
Door Fheem
Yoo guys!

Heb net een setje BBS RS 772 velgen kunnen scoren voor heel weinig. Die pas gestraalt en gespoten zijn, oftewel in perfecte staat.

De gegevens van de velgen zijn:
16 inch
ET 42
6.5J

Maar nu wil ik er banden onder zetten. Maar weet echt niet wat er mooi op staat. Ik denk dat ze met 195/40/16 teveel band aan de randen zit.

Dus wil het iets wat strakker (zeker niet TE) maar subtiel. En het liefst op een 40 bandje.
Maar als het wat meer getrokken is dan kan 45 ook wel.

Heeft iemand suggesties voor maten?!!!

Heef iemand duidelijke foto's van deze velg waarop de banden (maat) ook duidelijke te zien is, zodat ik een indruk kan krijgen.

FF een afbeelding van de velg van i-net:

Afbeelding

Zal morgen ff de velgen poetsen en er een foto van maken en posten..!
Door NeFReT
195/40/16 eromheen.

zou zeker niet smaller gaan.

anders ziet het er ook voor geen meter uit.

canta wielen onder de golf.
Door aSyncrOon
Als de banden smaller zijn staan ze mooier getrokken, maar lager als 195 zou ik niet gaan want anders heb je ook geen grip meer... :mrgreen:
Door Jochem
ik vermoed dat je (zeker voor) 5mm spacers nodig hebt met ET 42. misschien loopt hij aan bij insturen. sowieso beter voor je lagers.
Laatst gewijzigd door Jochem op 08 dec 2009, 10:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Door SteefVR6
Jochem schreef:ik vermoed dat je (zeker voor) 5mm spacers nodig hebt met ET 42. misschien loopt hij aan bij insturen. sowieso beter voor je lagers.
Klopt, heb zelf met ET 43, 5mm spacers ertussen. Remklauw kwam anders tegen de binnenkant van de velg.
Door Fheem
Okee bedankt iedereen. =D>

Het worden dan waarschijnlijk 195/40 bandjes.
FF afwachten wanneer ze er onder gaan..!

Ik had de velgen alwel ff gemonteerd en ze passen gewoon goed en draaien ook goed zonder aanlopen tegen de klauwem oid.

Maar ter info waar zijn die 5mm spacers te krijgen. en moeten er dan ook andere schroefbouten op enz?
Laatst gewijzigd door Fheem op 08 dec 2009, 12:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Jochem
redelijke prijs. want het is wel FK kwaliteit.

Ik heb ze net binnen van ebay :roll: . link (let op staat 10mm, maar is 2x 5 mm)
Kostte me 48 euro incl verzenden.
Zijn uitgelaserde stalen platen. Niet perfect afgewerkt, maar zien er redelijk goed uit.
Ga ze komend weekend plaatsen. Horen jullie meer.

edit:
Volgens FK zijn de FK spacers van AlCuMgPb F38, ofwel lichtmetaal... Zal veel gewicht schelen! Dat hebben ze ook boven die el-cheapo van mij...

Maar ja, ik ze zijn voor me stalen velgen... dus stralen spacers he ;)
Laatst gewijzigd door Jochem op 08 dec 2009, 17:57, 2 keer totaal gewijzigd.
Door Fheem
Jochem schreef:ik vermoed dat je (zeker voor) 5mm spacers nodig hebt met ET 42. misschien loopt hij aan bij insturen. sowieso beter voor je lagers.
Waarom is het beter voor de lagers??

Thnx ik heb de spacers ff bekeken! is het geld ook niet eigelijk!!

Moet ik nu ook nieuwe bouten kopen?!
Door Markymark
Als je spacers plaatst, is het raadzaam om evenredig langere bouten ( en velgsloten ) erbij te bestellen.
Als je een originele bout eruit draait, meet deze dan even op.
Tel daarbij de dikte vd spacer erbij op en je weet meteen in welke lengte je ze kan bestellen.
Door Jochem
Je ET waarde geeft aan hoe ver je velgen uitsteken van de naaf. Je lager wort om een bepaald punt om de naaf gepositioneerd voor een bepaalde ET waarde. Te veel of te weinig en het lager wordt schuin belast, waardoor hij sneller slijt.

@ mark 5mm gaat meestal toch wel? bij mijn stalen velgen zijn de originele bouten eigenlijk zelfs te lang...
Door NeFReT
5 mm spacers kan je gewoon gebruiken icm met je origi bouten.

als je voor 7mm of 1 cm gaat dan is het aan te raden om langere te gebruiken want anders zit je wiel vast met maar(ff een stom voorbeeld) 2 a 3 mm schroefdraad .
Door tempel
Originele velgjes van mij hebben een ET van 43 :roll: , hoezo spacer? Aanslijten van de remklauwen heeft met de vorm van de velg te maken , niets met ET -waarde. Dit zijn velgen van de Golf3 20Jahr edition , moeten dus passen zonder aanpassingen.
Door NeFReT
idd maar een vr6 en 16v hebben grotere klauwen(en schijven) dan de normale gti.

heeft idd met de vorming van de velghart te maken.

gaat om de voorkant.

achter maakt niet uit.
Door Mario
tempel schreef:Originele velgjes van mij hebben een ET van 43 :roll: , hoezo spacer? Aanslijten van de remklauwen heeft met de vorm van de velg te maken , niets met ET -waarde. Dit zijn velgen van de Golf3 20Jahr edition , moeten dus passen zonder aanpassingen.
Bij mij is het ook ET-Waarde: 43, en ik heb ook geen spacers nodig [-X Dus waarom spacers met ET-Waarde: 42?
Door Fheem
Mario schreef:
tempel schreef:Originele velgjes van mij hebben een ET van 43 :roll: , hoezo spacer? Aanslijten van de remklauwen heeft met de vorm van de velg te maken , niets met ET -waarde. Dit zijn velgen van de Golf3 20Jahr edition , moeten dus passen zonder aanpassingen.
Bij mij is het ook ET-Waarde: 43, en ik heb ook geen spacers nodig [-X Dus waarom spacers met ET-Waarde: 42?

oh serieus! :o

frapant..
Door SteefVR6
Zoals gezegd heeft dat dus met de vorm van de velg te maken.
Die van mij komen oorspronkelijk van een Golf 4 af, en toen ik nieuwe remblokken & schijven had gemonteerd liep de klauw tegen de binnenkant van de velg...
Door Fheem
SteefVR6 schreef:Zoals gezegd heeft dat dus met de vorm van de velg te maken.
Die van mij komen oorspronkelijk van een Golf 4 af, en toen ik nieuwe remblokken & schijven had gemonteerd liep de klauw tegen de binnenkant van de velg...

ik heb ze ook van een golf 4 gti. Maar is hetzelfde model.
en heb ze al gemonteerd gehad maar liepen niet aan gelukkig :D

maar tis iig wel duidelijk enz nu