Volkswagen-Forum NL

Das Auto

Styling, body, verlagen, spoilers enz
Gebruikersavatar
Door Northpole
#105022
je lacht erom maar die gast van "bengela bangers" zou het zomaar als mal gebruiken ;)
Door Kustom Creations
#105145
wow heel het project eens rustig doorgelezen. Respect. Ik zou het zo lang niet uithouden :lol:
Maar kwa carosserie begint het einde in zicht te komen.

Ik blijf dit draadje volgen :!:
Gebruikersavatar
Door NeFReT
#105194
Kustom Creations schreef:wow heel het project eens rustig doorgelezen. Respect. Ik zou het zo lang niet uithouden :lol:
Maar kwa carosserie begint het einde in zicht te komen.

Ik blijf dit draadje volgen :!:
ik ook,

maar d'r komt geen einde aan :lol:
Gebruikersavatar
Door diekale
#105198
NeFReT schreef:
Kustom Creations schreef:wow heel het project eens rustig doorgelezen. Respect. Ik zou het zo lang niet uithouden :lol:
Maar kwa carosserie begint het einde in zicht te komen.

Ik blijf dit draadje volgen :!:
ik ook,

maar d'r komt geen einde aan :lol:
Haha ik vond je de laatste tijd wel aardig stil toen ik foto's ging plaatsen :P
Gebruikersavatar
Door diekale
#105967
Nog ff geen updates, omdat ik helemaal geen tijd heb gehad om te gaan kijken :P
Denk dat ze er nog niet klaar mee zijn, anders hadden ze wel gebeld dat hij in de weg stond :D

Konden ook nog een aantal kleine dingetjes doen..

Nu ff een vraagje:
Ik wil dadelijk eerst beginnen met kabels trekken en het onderstel aanpassen.

Ik heb eerst zitten denken aan de powerflex rubbers (pu) maar nu kwam Jochem met rubbers voor een TT op de proppen.. Verschil hiermee is dat deze iets zachter zijn, maar doordat ze wel massief zijn, weer stugger als origineel...

Verstandige keus? Kwil namelijk ook weer niet dat ik dadelijk gebroken en dubbelgevouwen uit de wagen kom na een stukje touren..
Gebruikersavatar
Door NeFReT
#105973
ag man.

hoe vaak ga je nou echt er mee touren:D

alleen in de zomer toch en op meetings:D

gewoon die stugge doen,wordt je hard van:D
Gebruikersavatar
Door Northpole
#105997
ja zeker ben het hier met nefret eens en als je toch de hele zooi comfortable wil hebben raad ik je aan een schroefset van hoge kwaliteit te halen ( d2/ FK etc etc etc die zowel in hoogte als ingaande en uitgaande slag te verstellen zijn ) hiermee bereik je dat de auto comfortable blijft ondanks de rest van je onderstel... echter harde richels zul je gewoon blijven voelen ....
en met al het geld wat jij in de loop der tijd in je auto hebt geinvesteerd is misschien een degelijke BSS-airride beter voor je aangezien je onderlip van je bumper van GFK is ....

hoef je niet eerst uit te stappen om je auto over een drempel heen te krijgen als je een kratje pils hebt gehaald :mrgreen:
Gebruikersavatar
Door diekale
#106004
Ja kwaliteit schroefset komt eronder.. Daarvoor ben ik al met Stroeve in gesprek :devil:
Vooral omdat ik wil voorkomen dat hij dadelijk een keertje inveert en de kit raakt..

Maar airride heb ik wel even aan gedacht, maar als ik dan zie hoe zo'n wagen buigt en vervormt als hij omhoog of omlaag gaat, lijkt me dat mijn body kit dat niet zo leuk gaat vinden.

p.s onderlip is niet van GFK... Heb een onderlip en daaronder zit nog een keer een spoilerzwaard wat geloof ik van ABS is..
Gebruikersavatar
Door Northpole
#106005
heb ik ook gehad abs is veerkrachtiger dan gfk en uiteindelijk breekt het gfk .....
uhm AST heeft nu een nieuwe kit die wat minder snel omhoog en omlaag gaat waardoor de auto net als een citroentje omhoog of omlaag gaat en dus de carosserrie minder buigt... check it out dude ( staat trouwens een setje te koop op vwforum voor 1400 ;) Wat een koopje is maar dat is helaas zonder die garantie van de BSS airride systemen.... maar is minder dan de helft (ps is z'n vraagprijs) even wat extra info AST heeft dus nieuwe kits gemaakt die de rij eigenschappen zwaar hebben verbeterd dwz de dempers die onder de balgen zitten doen niet meer onder voor de stabiliteit die je van een normale ast schroefset kan krijgen ..... check it out dude i mean it ;)
Gebruikersavatar
Door Jochem
#106011
Wat northpole zegt: citroen doet het al jaren in personenauto's. een auto met airride buigt alleen als je de kanten individueel omhoog en omlaag doet. Alle 4 tegelijk is denk ik geen probleem.
Gebruikersavatar
Door diekale
#106013
Kijk dat zijn de tips waar ik iets mee kan :)

Eens kijken wat het word..
Gebruikersavatar
Door Northpole
#106015
weet wel dat het behoorlijk duurder is dan een kwaliteits schroefset mmmkay? voor het geld ervan kan je een mooie vr6 erbij kopen om je kratjes bier mee te halen ;) of je GTO naar meetings toe te slepen met een aanhangertje :mrgreen:
Gebruikersavatar
Door diekale
#106017
't word geen trailer bitch :D

Maarja daarom moet ik ff kijken wat ik ermee doe... Even de kosten tegen de voordelen afzetten :)
Gebruikersavatar
Door Jochem
#106019
die massieve rubbers zitten trouwens ook op de R32, lees ik net

Voorbeeld plaatje met verschil.
Afbeelding

Mijn PU rubbers waren trouwens van Prothane. Ik zie op internet setjes voor de hele draagarm voor voor maar 40 dollar!
http://www.performance-cafe.com/product ... ts_id=1236
Laatst gewijzigd door diekale op 13 jan 2009, 13:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door diekale
#106028
Hoeveel ben ik dan in totaal kwijt?
Gebruikersavatar
Door Jochem
#106030
40 dollar? excl verzendkosten? 250 dollar? hahaha

maar ik wil maar aangeven dat die prothane rubber erg goedkoop zijn. Voor powerflex betaal je 26 euro per stuk en je hebt er 4 nodig. Prothane ben je met 40 dollar klaar...
Gebruikersavatar
Door Northpole
#106032
met bonrath betaal je rond de 90 euro voor een complete set ligt er maar net aan welke je eronder wil hebben ps bonrath is iets minder stug als de powerflex versie maar heeft nog steeds betere eigenschappen dan de keiharde powerflexjes en is zeker beter dan de oem rubbers van de r32/TT/vr6
Gebruikersavatar
Door Jochem
#106035
powerflex heb je ook in drie stugheden:
- paars: straat
- geel: race
- zwart: extreem(drag)
Gebruikersavatar
Door Northpole
#106037
I know en zelfs die paarse is stugger dan de bonraths en gaan eerder stuk ik heb die nml eerst gehad rij nu met een bonrath setje rond en ben er zeer tevreden over net even wat beter ;)
  • 1
  • 28
  • 29
  • 30
  • 31
  • 32
  • 40