Volkswagen-Forum NL

Das Auto

Styling, body, verlagen, spoilers enz
Door Leonie
Denk dat je ervan uit kan gaan dat het volgend tuning seizoen klaar is ;)

Hij heeft namelijk zoveel plannen die gewoon financieel niet zo snel haalbaar zijn :)
Door northpole
en als ie eindelijk klaar is dan is 't gewoon een gruwelijke bak :mrgreen: en dat is ie nu al in z'n kale status ;)
Door diekale
Zo vandaag niet zoveel kunnen doen, maar toch alweer een stapje verder..

Ik heb de deur opzet en achterschermen weer opnieuw in de polyester hars gezet. Deze is wel goed dus toch voor mijn gevoel weer een grote stap in de goede richting gezet..

Morgen ga ik zelf beginnen met de polyester matten te bevestigen, want mijn steun en toeverlaat kan pas volgende week weer... :(
Door northpole
do not mess it up want dan mag je het weer opnieuw gaan doen...
Door WietseVR6
en.... foto's :?: :lol:
Door diekale
Zodra ik in Eindhoven ben waarschijnlijk ;)
Door diekale
Oke, morgen volgen de foto's maar nu alvast een kleine update.

Gisteren avond toch maar zelf begonnen, omdat mijn hoop in bange dagen nog steeds geen tijd had en ik geen 2 weken stil wilde zitten. Hij uitgelegd hoe ik het ongeveer moest doen..

Alles klaar gemaakt en gezet. Ik de polyester mat in de pak met polyester hars en goed in laten trekken. Krijg ik hem al bijna niet meer uit 1 stuk uit de bak en toen ik hem op de auto hing gleed hij als een paling naar beneden.

Menige gvd........ kut......... tering...... *piep piep piep* waren het resultaat. PDT_bur2.gif PDT_box2.gif
Gelukkig was mijn vader ook aanwezig en die had bij zijn collega (die de matten en de hars had geleverd) ooit gezien hoe die het deed..

Zo gezegd zo gediegiedaan: PDT_dan.gif
Eerst de locatie insmeren met hars. Daarna de mat globaal op maat knippen en er tegenaan kwakken. Daarna met een kwast (ondergedompeld in de hars) erop duwen totdat de mat doorzichtig was en dus helemaal doordrongen van hars.. Dit werkte PERFECT (af en toe heb je toch nog iets aan die ouwe) Zo komt het dat ik gisteren van de linkerkant de A B en C style en van de rechterkant de B style klaar had. Vanmorgen met de billen bij elkaar gechecked of het goed was gelukt en tot mijn plezier zag het er keurig uit en was de hars knoerend hard geworden. Deze avond nog even de A en C style van de rechterkant gedaan en links 1 plekje bijgewerkt. Ik snap nu trouwens ook waarom na verloop van tijd vaak schuren in de kit ontstaan. Rieger leverd bij deze kit alleen 15 KILO :shock: polyesterplamuur, waar ook nog eens een veel lichtere vezelstructuur doorheen zit als de plamuur die ik zelf gebruikt heb voor het cleanen van de zijkanten...... Stevigheid en verband zijn dus ver te zoeken op die manier... eusa_whistle.gif

Nou maandag even al het overtollige aangebrachte weghalen en daarna even nog de hoekjes om met de matten. Ik kan je wel vertellen dat het nu echt ergens op begint te lijken en de kit steeds meer echt een onderdeel van de auto word... rockon.gif
Door dennisds
spannend krijgen we morgen nu ook een beetje een duidelijke look foto?
Door diekale
dennisds schreef:spannend krijgen we morgen nu ook een beetje een duidelijke look foto?
O:)
Door diekale
Zo en ik denk dat er op deze foto's toch best veel te zien is :P

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Laatst gewijzigd door diekale op 12 jan 2009, 10:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Door northpole
da's een beste klus, mon ami !
die auto van je is straks breeder en zwaarder ... ik hoop dat je een r36 blok opgeboort en wel hebt om de rest met een standaard blokje bij te kunnen benen ;) oke ik weet dat de achterbank exit is maar tegen de tijd dat je klaar bent is de auto 150 kilo zwaarder en dat is zonder blok etc etc etc ....full carbonfiber motorkap interieur zou dit verschil al snel terug brengen... vergeet de isolatie maar etc etc etc :P

en nu ik je effe aan het denken heb gezet .... Goed bezig man!!!!
Door dennisds
ik ben weer ff gerustgesteld mooie pics jeroen eindelijk wat te zien :wink:
Door diekale
Wie had het over een standaard blokkie Errol? O:) :P
Door northpole
zoals ik al zei een 2,9 of r32 is niet voldoende je auto wordt breeder en zekers zwaarder :P en dus glijdt minder makkelijk door de lucht vriend neuh... tijd voor een r36 opgeboord en wel ;)
Door northpole
en dan ook die nog effe op anabolen zetten want die body kit die jij aan het fijn slijpen bent .... man netjes hoor he ;)
Door diekale
northpole schreef:zoals ik al zei een 2,9 of r32 is niet voldoende je auto wordt breeder en zekers zwaarder :P en dus glijdt minder makkelijk door de lucht vriend neuh... tijd voor een r36 opgeboord en wel ;)
Qua gewicht scheelt het niet veel met een gewone body kit lijkt mij... Het is polyester he... Heb er alleen denk ik iets van 2 kilo aan hars opgesmeerd deze week... Maar het blok word ook gecleaned dus dat scheelt ook weer gewicht :P
Door northpole
ik pest je maar man ik weet dat het niet erg zwaar is en je gooit toch de achterbank eruit ;) zal wel goed komen ;)
Door diekale
northpole schreef:ik pest je maar man ik weet dat het niet erg zwaar is en je gooit toch de achterbank eruit ;) zal wel goed komen ;)
I know :P
En anders dan versnellen we de compressor wens maar

(laat Leonie dit maar niet horen :oops: )
Door northpole
ach ik ken haar zo ondertussen en als je de compressor echt niet kan laten zal ze je geen stro breed in de weg leggen ;) ja ze zal moeilijk doen maar vindt het stiekum erg erg erg leuk ze is ook een speedfreak ;)
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 40