Volkswagen-Forum NL

Das Auto

Styling, body, verlagen, spoilers enz
Door BojT
Ik kan het niet zo snel vinden, niet via Google en niet via deze website.

Passen 18" velgen onder een MK3 zonder verlaging? Zoja, met welke ET en J waarde moet ik rekening houden, en wat is een gebruikelijke band? (225/40/18?)

Ik moet nog wel fatsoenlijk kunnen blijven rijden, dus het liefst zonder aanlopen in de wielkasten etc. Ik heb meerdere golfjes gezien met 18" velgen, maar wil zekerheid hebben qua ET waarden en bandenmaten voordat ik me een set dure velgen aanschaf.

Alvast bedankt. :)
Door Mars
Door Bluepower
18" past prima, als je maar goed op de ET-waarde en breedte van de velg let, en als max bandenmaat 215-35-18 aanhoudt...
Door tiennes vr6
duidelijk niet met je eens!!!!!!!!!!!!!!!!!! heb 17inch + wielkasten om gerold en nog loop tie wel eens aan
Door Northpole
lijkt het een dinkytoy??? nee dan lijkt het erop dat je veelste grote wielen hebt.... en da's lelijk... waarom is het lelijk??? omdat je door die maat velgen niet goed kan verlagen zonder de nodige aanpassingen aan de wielkuipen... zowel aan de randen als aan de binnen kant moeten ze dan open gewerkt worden ( dwz weg binnenste plastic wielkuip .... ) doe je dat niet dan staat je auto dus ongeveer 1 cm hoger en da's toch echt lelijk ... tenzij je gaat voor de crosscountry look en je een schroefset haalt en de auto max verhoogd hahahahaha dan moet je er ook maar meteen een bullbar opzetten en sidesteps :mrgreen: maar op de een of andere manier denk ik toch dat dat niet de look is die je wil hebben :D
Door BojT
Northpole schreef:lijkt het een dinkytoy??? nee dan lijkt het erop dat je veelste grote wielen hebt.... en da's lelijk... waarom is het lelijk???
Omdat het nog altijd een mening van een persoon blijft.

Keuze is al gemaakt trouwens... :)
Door Weirdscience
hallo

ik las dit topic en dacht ik ga even reactie plaatsen

18 inch op een golf gaat goed
ik heb zelf 18 inch 8 en 9j en verlagen gaat ook prima

Afbeelding

ik moet er wel eerlijk bijzeggen dat ik wel airride heb.
maar daarintegen ook spacers van 2 en 2,5 cm .
bandenmaat is idd 215-35r18

groetjes
Door Weirdscience
jacobus schreef:is die wagen van jou :shock:

ligt toch een diesel in ?

blijft een mooi ding =D>
hahaha ja die is van mij :D :D
en ja het klopt maar ik heb in voorstellen al verklapt
dat ik bezig ben om er een vr6 van te maken :wink: :wink:
en dat hij bijna klaar is

dank je trouwens
Laatst gewijzigd door Weirdscience op 17 mar 2011, 21:28, 1 keer totaal gewijzigd.