Volkswagen-Forum NL

Das Auto

Styling, body, verlagen, spoilers enz
Door UndergrounD
Hallo Allemaal,

Ik heb weer eens een paar vraagjes aan jullie het gaat niet alleen over Styling maar om het Forum een beetje schoon te houden stel ik de vragen wel allemaal in één topic.

Vragen:

1. In mijn mkIII vr6 zitten electrisch verstelbare koplampen wat uiteraard erg handig is, nu wil ik er op den duur
heldere Hella's in hebben, hoe moet ik dat doen met de electrische verstelling? komt deze helemaal te vervallen
of is deze over te zetten op de Hella's? of anders?

2. Ik heb op het www even rond gekeken naar een Bonrath Powerrorh, omdat ik op één van mijn eerdere 6-jes ook
een combinatie had van de BMC CDA airbox en de Bonrath Powerrorh wil ik graag weer dezelfde samenstelling
hebben, toen kon je ze nog overal volop kopen nu lijkt het wel als of niemand in nederland ze meer verkoopt
ik wil hem per see nieuw hebben, wie weet waar deze in NL nog te krijgen is? of desnoods in DE of ander land
op Ebay.de had ik wel eentje gevonden maar deze was helaas 2e hands en verzendkosten bedroegen €28,00
dan zou deze 2e hands komen op €98,00 voor 2e hands betaal ik dat er niet voor.

3. Voor verlaging in de toekomst heb ik mijn oog laten vallen op een vaste verlaging met een Koni STR-T kit
wie heeft ervaring met deze set? en welke rijeigenschappen ervaar je met deze set?

Greetz Rogier
Laatst gewijzigd door UndergrounD op 17 jan 2009, 10:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Jochem
1. ligt eraan welke hella's. Je kan veel lampen namelijk ook gewoon krijgen met elektrische hoogteverstelling. Die stuurapparaten kan je gewoon overzetten. appeltje eitje (als je weet wat je doet ;) )

2. 70 euro voor verzending is onzin. pakje uit Duitsland kost 10 tot 12 euro. Als ze meer vragen zijn ze aan het afzetten. Bonrath Powerrohr PRO is degene die je wilt, met de mooie bocht. Zonder PRO zijn het onder een hoek gelaste buizen (die autostyle volgens mij ook heeft). Ja, die zijn zeldzaam geworden en daarom duurder. Soms kan je nog imitatie vinden, maar dat kost ook al zo'n 30 euro excl verzending Reken ander inderdaad op 75 euro of meer.

3. is dat geen race-set? misschien iets /te/ stug voor op de weg? verder nog nooit op een vr6 gezien. Mensen gaan toch vaker voor schroefsets in een goedkope categorie: V-maxx, Supersport, etc.
Door UndergrounD
@Jochem

1. thanx! ik zal tzt opzoek gaan naar een setje electrische hella's het gaat mij om de zwarte variant van de MKIV look a like's.

2. verzendkosten waren €28,00 voor de Bonrath zelf vroeg hij 2e hands €70,00 ik zal er over nadenken.
het gaat mij idd om de Pro.

3. Ik ben niet zo van de goedkopere schroefsetjes op mijn vorige project (Polo G40) had ik een Supersport vaste
verlaging geprobeerd maar vond het helemaal niets, heb eerder op koni's gereden en dat beviel zeer goed en de STR-T lijkt mij een goede keuze (stug is niet erg dat verbeterd alleen de rijeigenschappen), in mijn oude Cabrio
had ik bijna helemaal geen demping zitten ik was één met de weg, ik hou wel van spartaans.
Door Jochem
Hij is zeldzaam, maar 70 euro is heel veel geld voor een tweedehands. Vind ik in ieder geval.

Bonrath Powerrohr
Afbeelding
75 euro bij autostyle

Bonrath Powerrohr Pro
Afbeelding
Afbeelding
130 dollar

Imitatie
(geen aansluiting voor carterontluchting. Op deze manier lekt de olie je motorruimte in)
Afbeelding

Ik heb ook een imitatie liggen, die wel hetzelfde is (nou... iets langer). Maar daar heb je de verbindingstukken nog niet bij... Dus reken daar ook 20-30 euro extra kosten aan bevestiging bij. Heeft me toen 40 euro gekost.
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Jochem op 17 jan 2009, 12:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Door UndergrounD
Heb je die te koop? of was het slechts een voorbeeld ;-)
of waar heb jij die imitatie besteld?
De imitatie's zonder carterontluchting zit ik idd niet op te wachten
al kom je die wel het meeste tegen helaas.
Door diekale
Voor zo'n pro ff wachten op Essen. (ja het is nu weer een hele tijd wachten :P )
Door UndergrounD
ff wachten?? pffff dat is vanaf 28nov pas weer...haha
ben alweer druk aan het sparen om weer genoeg centjes mee te nemen.