Volkswagen-Forum NL

Das Auto

Styling, body, verlagen, spoilers enz
Door vaursechs
omdat mijn geliefde vr6-je helaas een blauw interieur heeft, ben ik van plan om het dashboard en deuren te spuiten.
Heeft iemand hier ervaring mee? Welke lak kan ik het beste gebruiken, aangezien het materiaal stof & kunstleer is? Het dashboard zelf haal ik niet eruit, maar ik plak alles goed af.

Alvast bedankt voor de reacties!
Door Northpole
je moet zowiezo een kunstof primer hebben voor het kunstleer..... de lak maakt eigenlijk niet uit zolang het maar niet de zware glimmende variant is want als de zon erop staat heb je er last van ( it is all in the primer ;) ) voor je stof heb je speciaal spul maar de resultaten die ik tot nu toe heb gezien ervan waren ronduit slecht.... nee als je het echt mooi wil hebben laat je de boel herbekleden met leer/alcantara/stof of hou je je interieur gewoon zoals het is met blauwe ledjes ipv de groene lampjes met hier en daar een rood ledje er doorheen of ga voor de plasmaglow tellers en kachel paneel .... mooi zwart is niet lelijk nml.
Door vaursechs
northpole schreef:je moet zowiezo een kunstof primer hebben voor het kunstleer..... de lak maakt eigenlijk niet uit zolang het maar niet de zware glimmende variant is want als de zon erop staat heb je er last van ( it is all in the primer ;) ) voor je stof heb je speciaal spul maar de resultaten die ik tot nu toe heb gezien ervan waren ronduit slecht.... nee als je het echt mooi wil hebben laat je de boel herbekleden met leer/alcantara/stof of hou je je interieur gewoon zoals het is met blauwe ledjes ipv de groene lampjes met hier en daar een rood ledje er doorheen of ga voor de plasmaglow tellers en kachel paneel .... mooi zwart is niet lelijk nml.
Plasma tellers zitten er al in :) Ik wil ook alles zwart spuiten, heb nu namelijk origineel blauw interieur, en blauw kunstleer :?
Ik wil gewoon alles zijdeglans zwart :)
Door diekale
Dan zou ik gewoon een andere dash op de kop tikken...

Als je snel bent, wil ik best die van mij ruilen ik ga hem toch bekleden ;)

Daarbij denk ik dat spuiten terwijl het nog in de auto zit niet gaat lukken.. Kom je op sommige punten nooit goed bij.
Door vaursechs
diekale schreef:Dan zou ik gewoon een andere dash op de kop tikken...

Als je snel bent, wil ik best die van mij ruilen ik ga hem toch bekleden ;)

Daarbij denk ik dat spuiten terwijl het nog in de auto zit niet gaat lukken.. Kom je op sommige punten nooit goed bij.
Die punten waar je niet bij komt zie je dan toch ook niet? :D
Haha onzin natuurlijk, maar ik heb er totaal geen zin in om m'n dashboard eruit te halen, hoewel ik de howto al gelezen heb, lijkt het me toch een rotwerk :P
Door v-power84
heb bij mn eerste vr6 delen van het interieur gespoten..wel in een andere kleur dan..
Was niet echt tevreden over het resultaat, twijfelde van tevoren al omdat je toch op een redelijk zachte ondergrond spuit(veert beetje mee)..
Dat beetje meeveren is de boosdoener, er komen scheuren in de lak en uiteindelijk breken er stukjes af (al als je er per ongeluk met iets tegenaan stoot)
Ook wordt de structuur van het materiaal van je dash etc. beter zichtbaar wat ik persoonlijk niet mooi vond, dit was ook deels door de kleur moet ik toegeven. Je kunt dit gedeeltelijk spuitplamuren, maar dan is het nog niet mooi.
Het spuiten was wel gewoon goed gedaan, dus geen "snel snel" werk, tis gewoon rotspul om te spuiten..
Dus ik zou ook een ander zwart interieur aanraden. 8)
Laatst gewijzigd door v-power84 op 29 okt 2008, 19:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Door v-power84
de harde kunststofgedeeltes kun je wel goed spuiten btw..
Door Northpole
geloof ons nou maar op het moment dat het begint te bladeren en te breken heb je er spijt van en een volledig zwart interieur zit er met een dagje sleutelen wel in 500X beter en strakker dan wat je ervan zou verwachten en 1 voordeel kleur en stoot vast ;)
Door Neutsche
spuiten zal nooit mooi worden, zeker niet de bovenkant van je dash.. deze is 's nachts ijskoud, en overdag verwarming, zon oid waardoor je dash warm wordt, dus mijn advies is NIET spuiten. gewoon ander interieur zoeken. en stoelen kun je zoiezo niet spuiten, dan is je spijkerbroek na 3 dagen zitte zwart omdat de verf niet hecht.