Volkswagen-Forum NL

Das Auto

Styling, body, verlagen, spoilers enz
Door AryX
Hey luitjes,

Ik heb in de VS een setje 18" velgen gevonden die ik wel onder mijn VR6 wil hebben.. Ik kan ze nieuw kopen met Pirelli 215/35/18 banden voor nog geen 1000 dollar.. Dus dat is ergens in de 600 euro dus een buitenkansje..

Maarre past dat zonder problemen? de wielomtrek blijft als het goed is gelijk heb ik eens bekeken maar goed weet niet of er andere zaken zijn waar ik op moet letten?
Door Maarten_V5
passen zal het wel doen als de ET waarde klopt.

Heb je wel naar de verzendkosten gekeken? Dat zal niet misselijk zijn voor 4 velgen!
Door Northpole
op een vr6 zal je je wielkasten gruwelijk moeten laten rollen wil je dat pas hebben er onder... als je auto al is verlaagd mag je de wielkuipen eruit slopen anders gaat het echt niet passen de banden maat is wel goed trouwens
Door AryX
Maarten_V5 schreef:passen zal het wel doen als de ET waarde klopt.

Heb je wel naar de verzendkosten gekeken? Dat zal niet misselijk zijn voor 4 velgen!
Heb ze juist een mail gestuurd hoeveel de verzendkosten zij.. Denk dat als ik die erbij reken dat het nog een lachprijsje is voor wat ik ze dan heb..

@northpole:
Hoezo wielkuipen eruit halen? Lijkt mij dat als de wilomtrek hetzelfde is dat er toch geen problemen zullen zijn aangezien de boel dan net zo groot is als met de standaard velgen? Of zie ik het verkeerd? In dat geval leg eens uit dan :D :P
Door BVr6

Vandaag zijn de 'shippingcosts' ( als je ze vandaag bestelt) gratis.
Is een kortingsactie, die t/m vandaag duurt.
Het is in iedergeval erg goedkoop.
http://www.lwnt.com
Door AryX
nou ik ga ze vandaag niet bestellen, op z'n vroegst januari pas haha.. eerst de koppakking, klepseals van de jetta fixen en de kop bewerken en daarna de Polo rijdend krijgen (gat in de zuiger :( gvd gvd) en dan pas langzaamaan de velgen bestellen.. weet in ieder geval wat ik eronder wil hebben :P
Door Maarten_V5
BVr6 schreef:
Vandaag zijn de 'shippingcosts' ( als je ze vandaag bestelt) gratis.

FREE SHIPPING*
ON ALL WHEEL AND TIRE PACKAGES ON SPECIAL!
BIG DISCOUNTS ON ALL SETS OF WHEELS ON SPECIAL TOO!
SALE ENDS THURSDAY, 8/28/8
CALL OR ORDER ONLINE TODAY!
*IN THE CONTINENTAL U.S.A. ONLY.

Volgens mij is nederland geen Amerikaanse staat wel?
Door AryX
Toevallig kreeg ik net een mail terug dat ze niet naar het buitenland verzenden.. Dus die velgen zijn ook weer door mijn neus geboord.. Moet ik ze hier maar zoeken en 3x zoveel betalen :( :(
Door Northpole
AryX schreef:

Heb ze juist een mail gestuurd hoeveel de verzendkosten zij.. Denk dat als ik die erbij reken dat het nog een lachprijsje is voor wat ik ze dan heb..

@northpole:
Hoezo wielkuipen eruit halen? Lijkt mij dat als de wilomtrek hetzelfde is dat er toch geen problemen zullen zijn aangezien de boel dan net zo groot is als met de standaard velgen? Of zie ik het verkeerd? In dat geval leg eens uit dan :D :P
18 inch is net te groot wielomtrek neemt toe dus het zal niet zomaar passen zeker niet als je auto verlaagd is... r er moet gerold worden.... als dat niet hoeft op jou auto dan zijn je wielkasten al gerold of is je auto niet verlaagd.... in het geval van het laatste ziet dat er niet uit want je auto gaat zeker 1 volle centimeter omhoog in het geval van niet verlaagd... dat effect heb je trouwens ook met 17 inch velgen met de juiste et waarde .... tis maar effe dat je het weet afstand van de naaf in verhouding tot de carosserie wordt groter...
Door Jochem
ja... gratis shipping van velgen uit Amerika... dat doet niemand natuurlijk...
Reken 200-300 euro verzendkosten...
en natuurlijk komt er ook nog eens 19% btw bij als je het invoerd... Uiteindelijk zkosten velgen die 1000 euro lijken te kosten dus 1500...
Door elkerbout
als je hier gaat kijken kan je er toyo's onder zetten die heeft als enige de maat 205-35-18 dus dat kom aardig in de buurt. was er namelijk ook mee bezig.

sucses
Door theshizzle
Past eronder, wel is een schroefsetje aan te raden en het kan zijn dat je voor 5mm spoorverbreders moet monteren als de velgen een breedte hebben van 8J

Bandenkeuzen is ook belangrijker, het beste is 205/35/18, maar deze zijn bijna niet te vinden.
Bij 215/35/18 gaat wel je teller zo'n 3% extra afwijken.
Door Jochem
de verkeerde kant op! dus als je op de teller 50 rijdt, rijd je in werkelijkheid 51.5
(ok, je teller wijkt meer af naar beneden, maar toch ;) )

spacers zijn trouwens wel een extra zwak punt: je moet er niet meer het circuit op gaan...
Door ATi
Jochem schreef:spacers zijn trouwens wel een extra zwak punt: je moet er niet meer het circuit op gaan...
en vergeet je wiellagers niet, deze hebben dan meer te lijden aangezien je wiel verder van het middelpunt van je lager komt te zitten (ET Waarde)
Door Jochem
ja.... idd... en circuit is ook niet echt goed voor je lagers ;)
dubbel problemen!