Volkswagen-Forum NL

Das Auto

Styling, body, verlagen, spoilers enz
Door marc
Hallo,
ik wil mijn passat var.verlagen met andere veren,alleen kan ik mijn type nergens vinden dus weet niet wat ik er onder kan gooien en of ik van een ander motor inhoud er onder kan doen.
Ik heb een passat var. bj.09-''92 vr6 met automaat en airco tis nog het type '92
Wie kan mij helpen met deze vraag???????

Gr Marc
Door Jochem
lol! ik heb de link ff verbeterd, want die ging naar een SPAM site :lol:
Door marc
heb er nu verlagings veren onder maar ze vallen mij vies tegen
het comfort is goed dus geen stuiterbak,maar achter is hij vrijwel nie naar beneden gegaan
en voor wel zichtbaar maar ook nie echt wauw :cry:
kunnen de veren nog na zakken of blijft het zo????
had net zo goed een metabo verlagingsd zetje kunnen nemen hahahah scheelt mij weer een hoop geld,vind dit maar niks :?
Door Northpole
ja ze moeten nog inveren dus dat komt met de tijd meestal duurt dat effe maar als je echt veel verschil wilde hebben had je moeten zoeken naar een complete verlagingsset met veren en dempers ... koni varianten bv ;) dan hoef je niet te wachten op inveren ( doen ze ook maar het verschil is dan 1 mm of zo) met alleen veren verlagen kan dat zo 2 a 3mm zijn :) enne achter duurt langer als voor tenzij je nu met 250 kg gewicht gaat rond tuffen in je kofferbak
Door marc
voor zover ik weet is was mijn passat al standaard verlaagd omdat er een vr6 in zit
heb ok speciaal een verlagings set voor een passat vr6 en die was ook extra duur,maar achter is het verschil nihil
voor kun je het wel iets zien
maar die 35mm verlaging die ze aan gaven haalt ie op lange na nie
hoe lang duurd dat inveren dan??? en hoeveel kunnen ze nog na zakken???
Door aSyncrOon
Zoveel keuze op die site, maar altijd "not suited for 4WD"....
Gaat het verlagen van een syncro eigenlijk? Want heb hier eens ooit gelezen dat je dan vanachter
te veel negatieve camber krijgt opmdat de driehoek schuin op de achterbrug staat...
Door Northpole
verlagen kan altijd ook met een synchro alleen moet je dan dezelfde hoogte voor en achter zakken + dat je negatief camber krijgt maar daar zijn camber bouten voor te krijgen..... ik weet alleen niet of ze die nu ook al specifiekvoor de vr6 synchro hebben volgens een maat van mij wel maar ik heb ze nog niet gemonteerd op een verlaagde auto gezien.
Door Jochem
't is net iets anders. De draagarmen achter zitten schuin op de achterbrug. Dus verlagen geeft altijd problemen, onafhankelijk van wat je voor doet.

De goede oplossing is de ophangpunten op de achterbrug laten verlassen.

Die "camberbouten" waar je het over hebt, zitten tussen de schokdemper en het fusee. Dat werkt omdat je Voor een enkele MacPherson ophanging hebt. Achter zit de demper direct aan de draagarm: daar valt met zo'n bout dus niets af te stellen.

Dat negatief camber is overigens wel lekker stabiel op het circuit... Maar als je 150 km snelweg gaat rijden, heb je al flink onregelmatige bandenslijtage.
Door jon
heb een fk silverline x schroefset liggen. mpet het nog monteren. dus als ik het gaat monteren onder mijn syncro. krijg ik negatieve camber achter dus.
Door jon
ok, en wat zijn de nadelen als ik het ook achter verlaagd
want heb wel syncro gezien die verlaagd zijn.
Door Jochem
(overmatige!) bandenslijtage

Je wielvlucht (camber) wordt (te) negatief.
Afbeelding

Standaard heb je achter al een redelijk negatieve wielvlucht: kijk maar langs je auto... is het je nooit opgevallen dat achterbanden eerder aan de binnenkant afslijten dan voorbanden?
Door Jochem
camberplaten:
a) je schokdempers zitten direct aan je chassis... niet meer met rubber, zoals het nu zit. Je voelt/hoort elke trilling van de weg. Verder is de normale weg veel te onregelmatig: je kan scheuren in je veerpoten krijgen van de klappen.
b) camberplaten werkt dus alleen als je schokdemper aan je fusee zit (enkele MacPherson). Achter is dat niet zo, dus dat werkt niet.

Geloof me nou maar. omlassen is voor syncro voor zover ik weet de enige methode.