Volkswagen-Forum NL

Das Auto

Styling, body, verlagen, spoilers enz
Door dess
hoeveel inch kan een vr6 maximaal hebben zonder verlagingsset :idea:
Door MATT
18 of 19 inch
Door MATT
het belangrijkste is de et waarde en de breedte van je velgbed
Door dess
kun je me uitleggen wat et waarde inhoudt?????, heb namenlijk helemaal geen verstand van velgen,en velgbed!!
Door MATT
De et waarde geeft aan hoever het raakvlak van het hard van de velg(dus het gedeelte dat tegen je naaf aan komt) uit het midden van je velg zit.
Dus als je een et waarde van 25 hebt dan zit het raakvlak 25 mm uit het midden,en hoe hoger het getal hoe verder je velg naar binnen zit en hoe lager het getal hoe verder hij naar buiten zit.

En de breedte van je velgbed,word aangegeven met een J maat,is ook heel belangrijk zeker in combinatie met je et waarde want als je J maat te breed is dan heb je kans dat velg/band tegen je schokdemper /spatscherm aan gaat lopen.

Ik vind persoonlijk 17 inch een mooie maat onder een golf3.
Ik heb er zelf ook 17 onder met 195-45 en de juiste et waarde(weet zo effe niet welke) en ik heb een J maat van 7,5 en de mijne ligt achter echt helemaal op z'n reet en loopt nog niet aan(en er is niks aan m'n achter schermen gedaan)
Dus ja het is effe uitzoeken welke inch je echt wil en dan de juiste maten erbij zoeken,het is alleen wel zo dat velgen vanaf 18 inch meestal 8 of 8,5 J zijn standaard en dan zou je dus al je schermen moeten uitrollen om aanlopen te voorkomen als je met 4 man of meer in je auto zit.
Door dess
bedankt voor de duidelijke info matt
Door MATT
Ik hoop dat je er een beetje uit kan komen
Succes met het zoeken naar,de juiste, velgen