Volkswagen-Forum NL

Das Auto

Styling, body, verlagen, spoilers enz
Door tempel
northpole schreef: HICON heeft die setjes nog niet zo lang
Weitec is een goedkoper merk van KW , denk wel dat ze er verstand van hebben :lol:
Door Jochem
ik heb een weitec gtn, maar vind hem soms te zacht.

iedereen anders vindt hem wel te hard :lol:
Door Northpole
tempel schreef:
Weitec is een goedkoper merk van KW , denk wel dat ze er verstand van hebben :lol:
dan zouden ze geen set voor een golf vr6 uit 91 hebben toch of zou dat een typ fout zijn???
NOT! staat ook in hun folder... nee als ze al zulke fouten maken terwijl de setjes van KW wel goed worden vermeld.... dan weet ik genoeg maar tja de keus is aan een ander niet aan mij
Door tempel
northpole schreef:
tempel schreef:
dan zouden ze geen set voor een golf vr6 uit 91 hebben toch of zou dat een typ fout zijn???
NOT! staat ook in hun folder... nee als ze al zulke fouten maken terwijl de setjes van KW wel goed worden vermeld.... dan weet ik genoeg maar tja de keus is aan een ander niet aan mij
Dit overtuigt mij volledig , prutsers zijn het :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Door Northpole
tempel schreef:
northpole schreef:
tempel schreef:
Dit overtuigt mij volledig , prutsers zijn het :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
het zal je maar gebeuren dat ze een setje afleveren voor een normale golf die past maar is te slap afgesteld ... vervolgens schade achter schade en die krijg je niet vergoed ... met een beetje geluk met veel klagen krijg je dan de juiste set.... vandaar mijn opmerking veren zijn vele malen belangrijker dan dat je zo op het eerste gezicht zou denken waarom denk je dat die dingen speciaal gemaakt worden voor bepaalde gewichten etc ??? maar zoals ik al zei de keus is niet aan mij en jou overtuigen was ook totaal niet mijn doel... gericht antwoord geven en duidelijk stellen waarom ik niet voor de Hicon set zou gaan omdat ze zowiezo al verkeerde info geven
Door tempel
Het zit op de site van Weitec als volgt , er wordt geen indeling gedaan naar motor type , maar naar maximale as druk .Verder is het onderverdeeld in HB ,synchro en station .

Introductie van de Golf3 , niet de VR6 , was 10-1991 . Ze doen dus niets verkeerd . Keuze van een schroef set is heel persoonlijk , het ligt er maar net aan wat je wilt . Enige wat ik wilde opmerken dat KW (Weitec) veel ervaring heeft met schroef sets en dat ze dus ook sets hebben apart voor de VR6.

M. :roll:
Door Mars
Maar waarom wil je persé een schroefset?
Heb je 2 soorten velgen 16 inch & 17 inch waar je tussen wil wisselen?
Dan is een schroefset handig.
Naar mijn mening ook het enige voordeel van een schroefset.

Heb je maar 1 maat velgen dan zou ik een vaste set nemen die achter instelbaar is.
En als 1e vergelijken hoe iemand anders zijn vr6 op de wielen heeft staan.
Bevalt je de setting zoals je hem ziet kopieer je zijn setting.

Ik heb zelf een 60/40set eronder met achter instelbaar.
Je auto er met 17 inch velgen er zeer netjes bij te staan. Al zeg ik het zelf.
Het setje wat ik heb bevalt me super!

En stel dat je net iets lager wilt kan je andere veerschotels kopen dan kom je 1 cm lager. :wink:
Door Northpole
@ demonic:de meeste mensen willen een schroefset om 3 redenen:

-1: het staat mooier
-2: Er kunnen diepere velgen gemonteerd worden(omvang van de dempers kleiner wegens bouw van de veerpoten
-2: zodat ze kunnen experimenteren met de rij-hoogte en met verschillende hoogtes als het gaat om rij-dynamiek... de mijne staat op puur race... en heb zelfs bijna geen last van rukwinden of plotselinge windvlagen van opzij ik hoor het wel en voel het ook in het stuur maar daar blijft het bij de koers blijft onveranderd.. en rijden in de regen is helemaal lachen want daar waar een andere bij 100 last heeft van aquaplanning begint dat bij mij ( afhankelijk van de diepte van het water want als de weg net een zwembad is heb ik er ook last van) ergens dik in de 130 zone

Dus de vraag waarom iemand perse een schroefset wil hebben is omdat je meer mogelijkheden hebt met een schroefset, laat staan de schroefsetjes waarbij de in- en uitgaande demping afgesteld kan worden.

Maar jouw reactie daar is ook veel voor te zeggen voor dagelijks gebruik volstaat een vaste verlagingsset prima!!! en die zijn een stuk goedkoper dan de schroefsetjes en zijn meestal veel comfortabeller
Door Jochem
ik wilde de schroefset omdat de standaardvering van de vr6 zwaar kl*te is. Veel te zacht. Ik had echt het idee dat ik in een schommelstoel zat.
Door jur
weitec goed of slecht ik heb ze gekocht dus kan niet meer terug. de prijs die ik heb betaald is euro 250 en ze zijn nieuw dus is het het proberen waard. veerpootbrug voor heb ik besteld en voor de achterkant kan ik er geen 1 vinden. en de polyurethaan bussen weet ik niet percies welke ik moet hebben want er schijnt verschil tussen 4 en 5 wielbouten.
Door Jochem
250 euro voor een weitec set?!?!?! voor en achter??? alleen de veren of de hele set?
ik had de goedkoopste set (GTN)... en die heb ik met korting voor 450 gekregen.
Is wel een goede set hoor.

Voor PU bussen. Ja, je moet de set hebben voor het zogenaamde "plus" onderstel. Idd met vijf bouten. Die heeft ook andere draagarmen, stabistang, koppelstukken, etc.
De achteras is ook anders opgehangen.

Qua rubbers die je nodig hebt:
- draagarmrubbers voor. Die zijn volgens mij hetzelfde voor alle ophangingen golf 2 en 3
Afbeelding
- draagarmrubbers achter. Die zijn speciaal
Afbeelding
demonteren van de oude is trouwens een pittig klusje.

en als je nog meer wilt, kan dat ook, al is het niet direct nodig:
- rubber voor stuurhuis
Afbeelding
- rubber voor stabistang
Afbeelding
- veerpootrubbers achter
(geen plaatje)

enzovoort
Door Northpole
veerpootbrug achter kan je bestellen bij alle autostyle dealers of bij NL power die hebben ze zowiezo,
wat betreft een aantal sponsors hier denk ik dat je ze ook bij hun kan bestellen bij stroeve kan dat zeker ;)
Door jur
ik kan een set poly bussen kopen en die vraagt euro175 er voor en dat is dan alleen voor de draagarmen. is dat duur of kan het goedkoper?
Door Jochem
alleen draagarmen voor???? dat is veel

bij http://www.autosportcompany.nl/
staan daar staan de officiele powerflex rubbers voor 26.50/stuk
Dat is dus 106 euro voor allebei de draagarmen.

die immigatie-set op de foto kost 55 euro (excl verzending) hier
Door jur
kheb alles besteld denk dat het van de week bezorgt word.
heb de poly bussen van powerflex maar besteld voor en achter ik had toch nog wat poen over omdat mijn schroefset goedkoper is dan ik had gerekend. ben wel benieuwd naar de schroefset haha 250 euries voor een weitec setje helemaal nieuw.
nu nog even een vraag over de poly bussen, hoe pak ik het verwisselen het beste aan en zijn er dingen waar ik op moet letten? kheb geen brug dusss lekker pielen langs de kant van de weg.
Door Jochem
tip 1: regel een brug. Lang de weg is bijna niet te doen. Je kan bij doe-het-zelf garages bruggen huren. Zoek er wel een waar je zelf de onderdelen mee kan nemen. Dat mag namelijk niet overal.

De oude rubbers moet je er uit persen. Die zitten met stalen bussen in de draagarmen geperst. Zelfde geldt voor de achteras.
Voor het plaatsen van de nieuwe rubbers is een pers ook verdomde handig.

Een alternatief om de oude rubbers eruit te krijgen is eerst het rubber eruit te branden (een nacht in een kampvuur leggen oid) en dan de bus door te frezen/zagen. Hiervoor moet natuurlijk de hele draagarm van de auto af en de fuseekogel los. Bij de achteras is dat extra moeilijk, omdat daar vanalles (inclusief diverse remleidingen) stevig aan vast zit.

Als je zoekt heb ik een how-to-do gemaakt voor het verwisselen van de achterasrubbers

Het is al met al veel werk. Het terugkrijgen van de draagarmen is ook een uitdaging, omdat die rubbers /net/ passen. Reken dat je een paar volle dagen bezig bent.

Na het vervangen van de rubbers, is het ook nodig de auto opnieuw te laten uitlijnen.
Door jur
hoi, mmmm het worden geen weitec,s heb een hele andere schroefset toegestuurd gekregen en weet niet of ik het allemaal weer kan terugsturen.
maar ja eigen schuld had ik maar niet op ebay moeten kopen denk ik.
bedankt voor de moeite allemaal
Door Jochem
ik zou een officiele klacht indienen...
dat kan via ebay...
Door jur
denk da ik dat maar doe.
kheb wel contact met hem maar hij zegt dat hij niet in de doos had gekeken toen hij ze zelf had gekocht. de leugennaar