Volkswagen-Forum NL

Das Auto

Styling, body, verlagen, spoilers enz
Door jur
hoi,laatst stelde ik de vraag; past een schroefset van een corrado ook onder een golf vr6. nee was het antwoord maar nu is mijn vraag waarom staat er in veel advertenties van schroefsetjes dat ze onder beide passen. En als ik b.v het nr indruk van een koni schroefset voor golf 3 vr6
type;1150-5002-1 dan staat er dat hij ook voor corrado is. duss ik weet het niet wat nou goed is ik wil alleen maar dat ik het goeie schroefsetje koop voor mijn golf.
Door Northpole
Jur als je een schroefset haalt voor een corrado dan is die voor een corrado dwz de veren zijn afgestemd op het gewicht van de auto.... als je dus een setje tegen komt waarbij ze dezelfde set leveren voor zowel de corrado als de golf.... niet bestellen! ik heb dat ook gehad met mijn setje en achteraf hebben ze me voor zien van een complete nieuwe set... bij de oude set was duidelijk de vering te zwak... nu is het snaar strak en zelfs op de aller laagste stand erg comfortabel ... vandaar haal een set voor de golf vr6..... oww jah en mijn merk is supersport.
Door jur
bedankt voor de uitleg ik ga van het weekend gelijk op pad. moet ik ook gelijk die toplagers vervangen? en is het wijs om dan gelijk maar stabilisatorstang voor voor en achter aan te schaffen? en zijn er nog dingen waar ik op moet letten als ik ze er onder gaat zetten. graag zou ik het horen.
Door jur
in plaats van stabilisatorstang bedoel ik eigenlijk een veerpootbrug. kon ff niet op het woord komen gisteren. :?
Door diekale
jur schreef:bedankt voor de uitleg ik ga van het weekend gelijk op pad. moet ik ook gelijk die toplagers vervangen? en is het wijs om dan gelijk maar stabilisatorstang voor voor en achter aan te schaffen? en zijn er nog dingen waar ik op moet letten als ik ze er onder gaat zetten. graag zou ik het horen.
Dat is maar net afhankelijk van wat je wilt.. Wil je een super wegligging met iets minder comfort dan is het geen verkeerd idee..
Door Jochem
veerpootbrug geeft niet zoveel minder comfort... het geeft meer de stugheid terug die je auto had toen hij de fabriek uit kwam... door de jaren heen is alles wat meer gaan veren.

de veerpootbrug achter zorgt er wel voor dat je minder aan je achterbak hebt. Die balk loopt echt dwars door het midden.

Als je een schroefset monteert, is het geen slecht idee direct te toplagers te vervangen. kosten maar 7 euro/stuk (en ik had er twee plus twee nieuwe rubbers voor 15 euro van ebay)
Door jur
waar kan ik een supersport setje scoren? ik woon naast rotterdam maar weet geen verkoopadres.
Door Jochem
Kijk even bij een van onze sponsoren, Tuningcentrum Lowering heeft ze bijvoorbeeld volgens mij wel.
Kost niet veel en je kan zo ook bij Mark ophalen in Tilburg.
Door Northpole
jur schreef:waar kan ik een supersport setje scoren? ik woon naast rotterdam maar weet geen verkoopadres.

weet niet of je Dolf van eijk kent maar dat is in rotjeknor.... en niet eens zo gek duur maar het slimste is om het bij een van de sponsors te halen de reden ???? zijn vr6 kenners en bestellen meteen de juiste set ;) over de veerpootbruggen ..... bij verlagen zeker doen maakt de carroserie weer stijver, maar dan moet je wel de instelbare versies hebben, het gros is gewoon voor de looks.
de instelbare hebben een schroef gedeelte erin zitten... de veerpootlagers en de bijbehorende rubbers (kosten nieuw het zelfde als wat jochem zei) altijd meteen nieuwe halen. Haal meteen Polyeurethaan onderstel rubbers want de orginele rubbers krijgen met verlaging behoorlijk meer krachten te verwerken.... al met al heb je dan meteen je volledige onderstel verbeterd en verstevigd... de tip hier is altijd vooruit denken.... want zodra je merkt dat je auto met hogere snelheid stabieler is ga je ook vaker de grenzen ervan opzoeken en dan is een goed verstevigd en fris onderstel een must....

een voordeel als je de veerpoot rubbers en lagers aanschaft: mocht je de auto ooit verkopen dan heb je nog de orginele veering mocht het de koper niet bevallen ;) en is het een direct swap ;) en kan je die schroefset weer doorverkopen ( lees extra geld )
Door jur
die polyeurethaan onderstel rubbers gaat dat per set of moet ik dat los kopen?
Door Northpole
kunnen per set aangeschaft worden ligt aan het merk...
bonrath heeft voor de draagarmen een mooie set welke ik je aan kan raden...
powerflex heeft ook verschillende setjes en daarmee kan je elk rubbertje vervangen.....
maar voor een verlaging moet je je draagarmen ontlasten dus is de set van bonrath meer dan voldoende ;)
Door jur
ben gisteren naar golf-parts geweest dat is een zaak vlak bij mij in de buurt. en wat denk je ... ze hadden helemaal niks op voorraad geen schroefset geen rubbers en geen veerpootbrug pfffff dus ik heb nog helemaal niks a.s weekend maar weer op pad
Door Jochem
die speciale rubbers is niet zo makkelijk aan te komen.

veerpootbrug wel...maar let erop dat het een vpb is voor de vr6/tdi... dus met bochten voor koelwaterexpasievat.
normale golfjes 3 hebben die niet dus de vpb is daar rechst voor.
...als je de verkeerde koopt, moet je dus of het expansievat verplaatsen, of een nieuw vpb kopen.

schroefsets genoeg... maar koop er wel een speciaal voor de VR6.
Door jur
pfff er zijn zoveel schroefsets ik kan niet kiezen. supersport lijkt mij wel wat maar ik had eigenlijk
liever ook verstelbare demping gehad. het is wel een stuk duurder maar kheb een setje op het oog weitec hicon tx mmmm voor een belachelijke lage prijs.
ik heb het type nr al opgezocht; 18280004 hopen dat het nr het zelfde is. nou mijn vraag; wat is het verschil aan een schroefset van een 91er of een 93er golf vr6 ze hebben verschillende produktnr. of past dat ook gewoon op elkaar? het type is allebei hicon tx
Door diekale
Ik zou zeggen wanneer je niet weet wat je moet kopen, neem dan eens contact op met onze sponsors. Die kunnen je wel het beste setje adviseren.
Door Northpole
91??? zou 92 moeten zijn dus om een lang verhaal erg kort te maken de onderstellen van alle vr6jes zijn gelijk behalve die van de synchro en daar zit het verschil hem in.... en HICON heeft die setjes nog niet zo lang dus ik zou die zowiezo niet kopen.... dan maar als je perse in en uitgaande demping wil verstellen een setje van AFK of zo...

PS de schroefsetjes zonder instelling worden stugger naarmate je de auto lager afstelt... maar het gros komt toch niet lager dan 8 cm dus moet dat geen probleem zijn en is ie nog comfortabel....
wel wat aan de stugge kant maar nog steeds comfortabel ;)

Mijne is 11 cm verlaagd voor en achter 9 cm .... en nog vindt ik dat ie te hoog staat!!!!
Door Jochem
Ik heb een Weitec GTN en merk dat die toch nog zacht is...
Als je hem namelijk laag schroeft, lopen je banden aan in de wielkasten als je stevig door de bocht gaat. (zelfs met powerflex rubbers)

de bumpstops voor vond ik te klein en heb ik vervangen door de originele.
achter heb je ook de originele nodig. (zitten er niet bij)

Ik hoor toch goede verhalen over de erg goedkoper supersport en Vmaxx setjes. Erg stug.
Misschien heb je wel kans dat je op een bepaald moment een demper moet vervangen oid.
Maar met een set die 50% of zelfs 30% van de prijs is van sommige andere sets, is dat niet zo erg...
Door Northpole
ben erg blij met mijn setje supersport stug maar comfortabel genoeg om niet uit de auto te stuiteren ... het enige wat ik hoefde aan te passen om zo diep te zakken is de wielkuipen te verwijderen voor en mijn wielkastrand voor een pak voor z'n donder te verkopen met de rubberen hamer.... achter gewoon laten zakken en staat nog steeds op min 9 en daar is niks mis mee alleen de auto krikken is een ramp.... maar de extra bumpstops zijn zeker gee overbodige luxe...
ps ik rij op 17 inch 215/40/ 7,5 j achter en voor op 17 inch 205/40/ 7,5j en heb dus niet de aanloop problemen ... letop is wel de supesport set ( op papier gaat die niet lager dan 8 cm maar dat is bij mij dus niet zo ... laagste stand is min 12 cm en dan werkt de set echt belachelijk stug en is er geen vering ;)
Door diekale
Wat voor setje heeft Matt ook alweer... Liggen ze achter gewoon diep in de kassen en geen gestuiter, aanlopen of niks tijdens het rijden.
Door Northpole
mooie vraag ik heb geen flauw idee