Volkswagen-Forum NL

Das Auto

Styling, body, verlagen, spoilers enz
Door Youri_Z
Hallo,
Gaan velgen 17 inch met 8j voor en 9j achter passen onder een golf 3 vr6 met een koni schroefset? (zonder wielkasten uitrollen)
Door Madness
Hmmm bij past het dan wel maar daar zit nog geen schroefset onder denk dat je zeker je kasten moet gaan rollen man
Door Coen Smulders
maximum wielen was toch 7j als de wagen standaard is.....

je moet dus je kasten gaan uitrollen
Door Youri_Z
Hey bedankt voor jullie antwoord! Zelf heb ik nu 7,5 eronder zitten dus dat past iig zonder het uitrollen vd wielkasten. Volgens de vorige eigenaar vd velgen past het wel onder een vr6 zonder uitgerolde wielkasten want zo zaten ze er bij hem ook onder. ET waarde is 35 voor en 30 achter. Ik dacht trouwens dat het vaak zo was dat velgen beter passen met een verlaagde wagen? ook ivm de veerpoten etc? Iig gaan we wel de gok wagen:P Gr youri
Door Youri_Z
Coen Smulders schreef:maximum wielen was toch 7j als de wagen standaard is.....

je moet dus je kasten gaan uitrollen
Zit een koni schroefset onder he :wink:
Door Madness
Bij een vr6 zonder verlaging past het net slijt alleen de banden wat in de kasten wat ik dus heb maar dat is echt maar een beetje is dus een 8j velg met 215/40/17 eronder smallere band echt niet doen maar als je kasten gerold moet hebben vraag jelmer even op de vw forum woont in alkmaar
Door Youri_Z
Oke top, we gaan het zaterdag proberen als het goed is. Ben benieuwd!
Door Madness
En als ze eronder zitten foto's he :D
Door Youri_Z
Hey! Het is gelukt hoor. In eerste instantie hadden we de velgen willen laten liggen nadat we 1.5uur hadden gereden (de velgen zijn voor de vr6 van mn maatje) Omdat we erachter kwamen dat er veel te hoge banden om de velgen lagen. Het was geen gezicht. Na wat navraag over nieuwe banden toch de velgen meegenomen en thuis bij onze vaste garage nieuwe banden eronder laten zetten. Achter om de 9j: 215/40/17, staat echt ontzettend mooi, getrokken erop. en voor: voor alsnog 205/40/17 om de 8j, maar daar komen zeer binnenkort 195/40/17 omheen. Toen ze erop geschroefd waren lieten we de brug zakken, en het paste ook nog! niks aanlopen, zelfs niet met meerdere mensen in de auto en dat terwijl de auto toch mooi laag ligt. Ik zal binnenkort kijken of ik wat foto's kan plaatsen.
Door Madness
Wat voor velgen zijn het nou trouwens? en de oude velgen die erop zitten zijn de parabool velgen van audi?
Door Jochem
zelfs bij hard optrekken? Of dempels?
Bij mij gingen de achterwielen tegen het klemmetje van de achterbumper aanschuren..
Dat was met 400 kg mensenvleesch erin.

Ik heb nu 30 bumpstops van 1 cm/stuk besteld...kijken of ik het iig kan beschermen..
Door Youri_Z
Madness schreef:Wat voor velgen zijn het nou trouwens? en de oude velgen die erop zitten zijn de parabool velgen van audi?
Op mijn vr6 zitten de SG5 van audi. De velgen zijn voor de vr6 van een maat van me zoals hierboven vermeld :wink: . Die had eerst de bmw m3 motorsport velgen eronder. Stond ook ontzettend mooi.

Foto met vorige velgen (overigens nu te koop):
Afbeelding

Merk vd velgen die er nu onderzitten weet ik niet, Zijn iig diepliggende velgen en look-a-like - tweedelig. dus met allemaal boutjes i/d rand.
Door Youri_Z
MeMoRy schreef:zelfs bij hard optrekken? Of dempels?
Bij mij gingen de achterwielen tegen het klemmetje van de achterbumper aanschuren..
Dat was met 400 kg mensenvleesch erin.

Ik heb nu 30 bumpstops van 1 cm/stuk besteld...kijken of ik het iig kan beschermen..
Hij heeft nog niet aangelopen, maar we hebben ook nog niet met 400kg mensenvleesch erin gezeten :P Max. 3 personen tot nu toe, dat gaat perfect.
Door Jochem
bij mij was die 4e persoon (van 105 kg) achterin net degene die hem deed aanlopen...
Bumpstops is ook een soort veiligheid. /Als/ je ooit te hard over een drempel rijdt, zijn je banden niet direct beschadigd.
Ik zou het niet laten om de prijs, want je hebt er 10 (1cm/stuk 12,5 mm diameter voor achter) voor 5 tot 10 euro. Die kan je er gewoon door de veer heen tussen schuiven.
(natuurlijk ook weer niet te veel gebruiken...)