Volkswagen-Forum NL

Das Auto

Styling, body, verlagen, spoilers enz
Door FDPVR6
Hallo,

Ik ben momenteel bezig met de restauratie van een golf mk3 VR6 - bouwjaar 1992.
Project had heel wat vertraging opgelopen maar begint er nu goed uit te zien. Eerstdaags ga ik wat foto's posten om mij deftig voor te stellen. Ondertussen deze vraag betreft Bilstein schokdempers :
Op de website van Bilstein (zie bijlage) zie ik dat er twee kits kunnen besteld worden voor de VR6:
-> bouwjaar voor 1994 , met de basisophanging
-> bouwjaar na 1994 , met de plusophanging.

Nu dacht ik dat alle VR6 een plusophanging hadden, ongeacht het bouwjaar? Indien ik het verkeerd voor heb, waarin zit dan juist het verschil tussen een VR6 met basisophanging en een met plusophanging.
Dank voor de uitleg
Bijlagen
Bilstein.jpg
Bilstein.jpg (75.2 KiB) 1031 keer bekeken
Dat heb je helemaal goed, alle VR6's hebben het 'plus' onderstel.
is te herkennen aan de 5 wielbouten. de koppelstangen die aan de draagarm zitten (ipv die van het normale onderstel, waar de koppelstang door de draagarm heen zit. )

En als laatste kun je het ook zien aan de schokbrekers voor, die hebben een platte kant ter hoogte van de band. had te maken met de bredere wielen en dat het plus onderstel 1 graden negatief camber heeft.

Je moet iig definitief die voor de 'Plusachse' hebben. :D
Bedankt voor de uitleg. Die helpt me tenminste vooruit. Wel niet te begrijpen waarom Bilstein op hun website voor de VR6 twee verschillende sets aanbieden (voor 1994 en na 1994). Mocht je hiervoor een reden weten mag je me die altijd doorspelen. Ik probeer ook nog eens rechtstreeks bij Bilstein, maar het lijkt moeilijk om daar antwoord te krijgen.

mvg
Ik denk dat het gewoon een foutje op de website is. Naar mijn weten is er alleen het verschil tussen normaal en plus onderstel. en is het plus onderstel in alle bouwjaren niet verandert.