Volkswagen-Forum NL

Das Auto

Styling, body, verlagen, spoilers enz
Door VR6Golf
Hey,

Ik heb vandaag een golf vr6 gekocht.

Nu is het zo dat de auto laag ligt (veel te laag, schraapt over elke drempel heen). De vorige eigenaar wist te vertellen dat er een schroefset opzit. Waar is dit te verstellen? en hoe weet ik of het een scheroefset is.

Aan de bovenkant zit gewoon een bout zeg maar

Alvast bedankt!
Door johnVW
welkom

ga je de onderhoud aan de auto zelf doen?? weten hoe een veerpoot vast of schroefset eruit ziet is wel de basis :)

een schroefset is makkelijk te herkennen omdat er een schroefbout op zit (( Google ))
Door eminVR6
Deze kun je het beste bij een Garage verstellen voor ong. 20 euro, maar je moet wel een soort speciale tang erbij hebben en die heb je waarschijnlijk niet gekregen, is te kopen bij Dolf Van Eijk in Rotterdam, 1e Middelandsestraat of via hun website. Kijk maar op Google 'Dolf Van Eijk '
Door VR6Golf
Dat is juist het probleem, het ding is ZO laag dat je niks kan zien v.d. veer
Ik weet wel dat een schroefset een stelring heeft, maar als je de wielen helemaal uitdraait zie je maar heel weinig vd veer. Daarom mijn vraag of je mischien iets van boven af kan zien? of andere kenmerken
Door eminVR6
'Offtopic'

Heb je misschien een foto ? Ik vind lage VR6en mooi en vraag me nu wel af hoe die van jou eruit ziet :$
Door Falcosxm
johnVW schreef:ff op de krik zetten als dat nog gaat :)

LMAO
Door Falcosxm
idd krik eronder (als dat nog gaat)
band eraf. Zou je ringen moeten zien onder de veer. tweestuks vaak.
onderste los maken en dan de bovenste omhoog draaien. een maal ver genoeg onderste tegen de bovenste ring aanschroeven en vast draaien. die sleutel ervoor is WEL belangrijk, doe het goed.. met schroeverdraaier en hammer is echt niet hoe het moet, die veer is strak zat.

Vlak terein gebruiken, meet punt pakken dorpel dicht bij de band liefste en die afstand aanhouden.
Is wel tijd consumerend. band erop, krik naar beneden.. hmm toch niet hoog genoeg, krik erweer onder, band erweer af, verder omhoog, band er weer op, krik omlaag. Pfff nog door gaan?? LOL

Heb ik zo een schroefset gehaald omdat mijn 6 te laag was om die hoger te brengen zodat ik daad werkelijk over een drempel heen kon zonder dat iedereen moest uitstappen incl mezelf.
Door peanutsNL
Makkelijk met stellen is gewoon een liniaal erbij pakken en meten hoever ie omhoog geschroefd is.. Als ie eenmaal op goede hoogte staat is het belangrijk dat je de auto uit laat lijnen, anders slijten je banden schuin af ;)

Sent from my iPhone using Tapatalk
Door Falcosxm
Foei.
Weer geld uitgeven, houdt niet op he met die geweldige hobby wagens
Door klamath
De hoogte in stellen door de afstand van ring tot onderkant van de schokbreker (of een ander vast punt van de schokbreker pakken. ) Naar de grond toe meten oid moet je niet doen, krijg je altijd een afwijking van. (tueen links en rechts uiteraard. voor/achter is even kijken wat je ongeveer mooi vind staan.
Door VR6Golf
hey,

ik lees nu pas de berichtjes, het bleek toch om een vaste set te gaan, deze gaat wel de verkoop in. (moet eerst originele vering+demping kopen) mocht iemand interesse hebben laat me het weten :)