Volkswagen-Forum NL

Das Auto

Styling, body, verlagen, spoilers enz
Door R32Eindhoven
Beste mensen,

Ik ben van plan mijn golf te laten verlagen, hiervoor heb ik contact gehad met www.baanvelgen.nl. Zei stelde voor om een verlagingsset van Bilstein b14 pss eronder te doen maar dat vond ik veel te duur. Daarom kwamen ze met een goedkopere optie, alleen veren van H&R en dan krijg ik een verlaging van 20-25 mm. Wat is jullie ervaring met het verlagen? ik wil geen ordinaire verlaging hebben, maximaal van 20 mm. Heeft er iemand een idee voor een goede verlagingsset die niet al te prijzig is.

Alle hulp is welkom,

mvg,

Roy
Door klamath
voor het fijne rijden zou je er eigenlijk vanaf moeten blijven. de Km5 heeft een verschrikkelijk fijn origineel onderstel.
Nadeel van een standaard erg goed onderstel is, is dat je er eigenlijk alleen met relatief duren onderdelen wat aan kunt verbeteren. Kans is vrij groot dat je met een 'goedkope' oplossing al snel een draak van een auto krijgt, die dus gewoon niet fijn rijdt.
@ John, ik ben Roy Michiels 23 jaar en kom uit eindhoven. Heb sinds kort een R32 en wil er het een en ander aan veranderen.
@Klamath, bedankt voor je reactie! Wil mijn auto ook maar minimaal verlagen en wil er daarom ook niet meteen 1000 euro insteken. Weet je misschien iets waar dat makkelijk kan of aan te raden is?

Eventueel nog andere leuke tuning voor R32 dan hoor ik het graag.

gr Roy
Door johnVW
hey Roy

Ja we vinden het fijn om te weten met wie we praten haha. Geen probleem je bent nieuw hier help mensen altijd ff herinneren.
P,s. Zijn gekkkk op foto.s Oordeelt makkelijker om te helpen

@ klamath. Idd. Het onderstel is echt super bij die dingen
Mocht je toch gaan veranderen moet je toch denken aan knappe merken koni supersport ofzo :)
Door klamath
R32Eindhoven schreef:Wil mijn auto ook maar minimaal verlagen en wil er daarom ook niet meteen 1000 euro insteken. Weet je misschien iets waar dat makkelijk kan of aan te raden is?

Begrijpelijk. Het probleem is, dat je al met een erg goed onderstel begint. Dus je moet er dan toch al wat kwalitati9ef goeds onder zetten, wil je er niet op achteruit gaan mbt wegligging (of comfort)
Ik denk dat je inderdaad redelijk vast zit aan zo'n H&R of Eibach veren setje. dat kan op zich prima. (de R32 heeft standaard toch al wat sportievere dempers als een gewone Golf, dus dat kan zat. )
Iig voor een minimale verlaging moet je bij veren sets kijken. schroefsets zou ik niet eens naar kijken als je toch 'maar' 20mm lager wilt. (Ik ken het trouwens wel, heb m'n Corrado ook de minimale verlaging gegeven om net van die SUV look af te zijn. zitten nu 30mm Eibach (voor) H&R (achter) veren onder met gele Koni schokdempers.
Heb voor de Eibach veren gemonteerd omdat deze toch duiderlijk zachter waren als de H&R veren, en achter vond ik de Eibach veren, doordat deze vrij zacht waren weer te laag staan.
Zo heb ik me zelf dus een veren set samen gesteld, wat perfect werkt. :)
Deze 2 merken vind ik ook prima qua veren, daar zou je op zich wel wat moeten kunnen vinden.