Volkswagen-Forum NL

Das Auto

Styling, body, verlagen, spoilers enz
Door Sven-GTI
Ik ben dus van plan om binnenkort wat staal te laten verbreden. Hiervoor heb ik 16 inch origineel golf 4 staal gekocht. Maar ik wil dus dat de wielkasten mooi vullen, maar dat er ook nog mee te scheuren valt.

Niet dat bij het minste of geringste alles aanloopt. Vaak zie je 7,5j en 9j op een golf 3. Maar ik dacht er persoonlijk aan om 8j en 9j te pakken of misschien iets breder? :mrgreen:

Ik ben dus al erg veel aan het zoeken geweest, maar ik kan maar weinig foto's en ervaringen vinden :D

Mijn idee was dus eerst: 8j voor en 9j achter. Voor 195-40 en achter 215-40
Ik zie namelijk ook heel af en toe 8,5j en 10j voorbij komen, maar geen idee welke bandenmaten. Smaller dan 195 wil ik niet, want zelf die hebben al te weinig grip.

Staat dit mooi of niet? Want ik ben bang dat de band dan misschien te laag is? Waardoor ik erg laag moet gaan om de kasten te vullen.

Even een foto van gloudertje geleend :D
8,5j en 10j met 195-40 en 225-35 17 inch.
Afbeelding

Ik zat dus aan dezelfde maat te denken maar dan in 16 inch. Ik heb nog een setje 195-40 banden liggen, toyo proxes t1-r nieuw. Dan zou ik alleen achter een andere maat moeten. Maar ik kan van toyo geen 225-35-16 vinden.
Door klamath
ben je neit bang dat je de band er af klapt als je eens vlot een bocht om gaat? Ik bedoel, kan me niet voorstellen dat de banden ervoor gemaakt zijn om in zo'n rare positie gemonteerd te zitten.
Door g-loudertje
klamath schreef:ben je neit bang dat je de band er af klapt als je eens vlot een bocht om gaat? Ik bedoel, kan me niet voorstellen dat de banden ervoor gemaakt zijn om in zo'n rare positie gemonteerd te zitten.
De banden klappen er niet zomaar af. Heb er bij mij nooit last van gehad en ik heb toch een aardig sportieve rijstijl. :wink:

Ben wel met je eens dat het niet optimaal is. Wellicht is 10j net te veel van het goede als je niet te stretch wilt gaan met de bandjes. Reed met mijn passat met 9j icm 205-40. Ging prima!
Door michael@vr6
Dit is 7.5 x 9j 16 inch
Wielkasten zijn best ver uitgerolt.

Verstuurd van mijn HTC One X met Tapatalk
Bijlagen
uploadfromtaptalk1365022439617.jpg
uploadfromtaptalk1365022439617.jpg (68.72 KiB) 2289 keer bekeken
Door Mars
Het is niet alleen de breedte welke belangrijk is, maar ook de ET waarde.
Deze bepaald waar het hart van de velg zit.
Hou hier rekening mee met het verbreden.