Volkswagen-Forum NL

Das Auto

Styling, body, verlagen, spoilers enz
Door VR6Golf
Hey,

IK heb mooie velgen gezien. Et waarde is 35. bandenmaat: 205 40 bij 17 inch past dit?
Het is multisteek (5x112/5x100 en komt van een golf 5 af met naafgat 57.1)

Ik ben van plan om volledig originele veren eronder te zetten.
Door VR6Golf
Velgen zijn binnen, ik heb nog een vraagje: kan ik de originele wielbouten gebruiken of moeten er aparte op>?

ook wil ik een setje wielsloten halen waar zijn deze voor een schappelijke prijs te kopen?
Door Jochem
je moet even kijken of de bouten konisch of bolkonisch zijn moeten zijn.

blokonisch:
Afbeelding

konisch:
Afbeelding

Als je de verkeerde bouten gebruikt kloppen de krachten niet en kan je je velg beschadigen waardoor het lichtmetaal scheurt, of nog erger: komen de bouten langzaam los.
Door VR6Golf
Hoe kom ik erachter of het konisch of bolkonisch moet zijn? ik heb geen wielmoeren bij de velgen gehad. Het is een 2e handse set. De vorige eigenaar van de velgen heeft de originele moeren gebruikt.

Het zijn wel vrij zware (chrome) velgen. Het is een multisteek velg

Ik heb nu de originele BBS velgen en moeren die erbij horen.

Ik heb een voorbeeld foto van hoe het eruit ziet (waar de moeren in moeten) http://www.hebbesautos.nl/wp-content/up ... oto-81.jpg
Door peanutsNL
Pffff lijkt mij echt heeeeeeel slecht om/aan geboord... Ik zou hier niet met veel vertrouwen mee rijden, zeker niet met een vr6...

Hier een foto van conisch en bolconisch, het verschil zul je in je velg moeten zien

Afbeelding
Door VR6Golf
Inderdaad, die zien er erg slecht uit. Mijn velgen zien er gelukkig niet zo uit :D die hebben een normaal boorgat zeg maar.
Ik breng de auto toch naar de garage, dan laat ik die gelijk kijken welke bouten erin moeten :)
Tnx voor de antwoorden :D
Door klamath
Wat voor velgen gaat het om? (Merk/Type ) De originele BBS's gebruiken voor zover ik weet gewoon bolle bouten, net als stalten velgen. zal VW gedaan hebben om maar 1 type bout te hoeven gebruiken.
Veel aftermarket velgen hebben conische gaten. hoewel te trend van delaatste jaren toch ook naar bolle bouten lijkt te gaan. (iig de velgen die als 1:1 vervangen voor originele velgen zijn qua maat, ivm winterwielen etc)
Door VR6Golf
Het gaat om het model zoals op de foto (Vault Krystal), alleen dat was een voorbeeld foto. Bij mijn velgen zitten de gaten normaal geboord :P
Het zijn dikke/ zware velgen. VOlgens mij is het materiaal even hard zoals bij stalen velgen?
Door PurplePainter
Het gewicht van de velgen zegt nog niet alles over het materiaal tegenwoordig. De goedkopere velgen worden tegenwoordig zwaarder gemaakt om ze beter te laten lijken, dus pas daarmee op.