- 15 apr 2012, 20:35
#245545
Heren, hier meldt het zoveelste VRturbo project zich aan... Echter, ik durf wel te zeggen dat ik niet helemaal van gisteren ben, ik heb redelijk wat ervaring met VWs in het algemeen, wat chiptuning specifiek (diverse TDI's) en vooral met het betere sleutelwerk.
De technische opbouw van de auto is reeds compleet, motor loopt keurig. Voorzien van Innovate LC-1 wideband lambda en Ostrich 2.0 emulator in de ECU (lekker makkelijk rommelen). AAA motor met verdeler, Motronic 2.7.
Echter, er doen zich twee uitdagingen voor! De eerste heeft met de software te maken. Mijn Bosch ECU code is 0261200495. Helaas was de ECU in zijn pre-turbo tijd door een vorige eigenaar blijkbaar al voorzien van een 'tuningchip', welke gebaseerd op Bosch 0261200496 blijkbaar (uitgelezen uit file). Dit loopt prima, ik kan deze maps gewoon wijzigen natuurlijk, maar één ding is raar:
Hoewel de file voorzien is van idle, low part throttle, high part throttle en WOT maps, zie ik als ik met TunerProRT datatrace de ECU slechts schakelen tussen idle, hight part throttle en WOT.
Dit doet mij vermoeden dan de 495 ECU eigenlijk geen low part throttle map kent en die compleet overslaat, of is dat een verkeerde aanname....iemand die hier iets over weet? Dit is wel lastig, dit geeft de afstelling weer wat minder ruimte natuurlijk.
(Heeft iemand de originele 0261200495 file misschien?? Zou ook veel duidelijk kunnen maken....)
Verder neem ik aan dat in die high part throttle map één as toerental is en de andere as MAF. Echter, de MAF waardes schieten al heel snel heel ver door bij nog maar weinig gas, ik neem aan als gevolg van de ver toegenomen doorstroom door toevoeging van de turbo. Is het verloop van de MAF te calibreren of te remappen? Een andere oplossing zou een grotere diameter MAF sensor houder zijn denk ik, wat zijn jullie ervaringen?
-
De technische opbouw van de auto is reeds compleet, motor loopt keurig. Voorzien van Innovate LC-1 wideband lambda en Ostrich 2.0 emulator in de ECU (lekker makkelijk rommelen). AAA motor met verdeler, Motronic 2.7.
Echter, er doen zich twee uitdagingen voor! De eerste heeft met de software te maken. Mijn Bosch ECU code is 0261200495. Helaas was de ECU in zijn pre-turbo tijd door een vorige eigenaar blijkbaar al voorzien van een 'tuningchip', welke gebaseerd op Bosch 0261200496 blijkbaar (uitgelezen uit file). Dit loopt prima, ik kan deze maps gewoon wijzigen natuurlijk, maar één ding is raar:
Hoewel de file voorzien is van idle, low part throttle, high part throttle en WOT maps, zie ik als ik met TunerProRT datatrace de ECU slechts schakelen tussen idle, hight part throttle en WOT.
Dit doet mij vermoeden dan de 495 ECU eigenlijk geen low part throttle map kent en die compleet overslaat, of is dat een verkeerde aanname....iemand die hier iets over weet? Dit is wel lastig, dit geeft de afstelling weer wat minder ruimte natuurlijk.
(Heeft iemand de originele 0261200495 file misschien?? Zou ook veel duidelijk kunnen maken....)
Verder neem ik aan dat in die high part throttle map één as toerental is en de andere as MAF. Echter, de MAF waardes schieten al heel snel heel ver door bij nog maar weinig gas, ik neem aan als gevolg van de ver toegenomen doorstroom door toevoeging van de turbo. Is het verloop van de MAF te calibreren of te remappen? Een andere oplossing zou een grotere diameter MAF sensor houder zijn denk ik, wat zijn jullie ervaringen?
-