Volkswagen-Forum NL

Das Auto

Motor tuning, chip enz
Door gstyle
hallo stel me voor,

ben greg 27jarige belg
heb met al verschillende vagpowers rondgereden...(g60, gti8v, vr6, 1.8T)
maar zoals jullie al weten pk's in belgie = hogen belastingen

dus oplossing in ons landje is oldtimer kopen en dikke blok steken.

dat hebben we dan ook is gedaan...
heb me een golke 1 gekocht en zou volgend jaar motorswap willen doen

mijn idee is een vr6 24v op Throttle bodies

dus heb hiervoor paar info nodig

mijn plan was een 24v cylinderkop te kopen en een 2.9onderblok en deze laten herboren op een 3liter ma nu de vraag is past de cylinder blok van een golf IV V6 op onderblok 2.9VR6 van een mkIII?

graag ook aanraders welke typen van op een 24v
-nokkenassen
-...

ik hoor het graag
Door gstyle
ja dacht gelezen te hebben dat motorsteun van een mk3 gemakkelijk aanpasbaar is in een m1 dan een van een mk4 ... vandaar het idee...

maja het wordt zoizo aanpassen dus idd why not :D

kan iemand zeggen waar ik zeker moet op letten bij een ITB setup?
Door ate-vr6-
De cilinderkop van een 24v is breder vergeleke met een 12v plus de kanalen komen er niet met elkaar overheen
Bij de itb komt wel wat bij kijken voor het afstellen voordeel is stuk minder elektronica maar zorg wel voor dat je verstelbare timer van 24v wel werkt anders heb je eigenlijk gewoon de 174 pk ipv 204 plus bij de itb mOeten de kelkjes verschillen qua voorste bank met de achterste bank
Door ate-vr6-
Oeps 2x gepost
Door Jochem
throttle bodies op vr6 is moeilijk goed te doen.
Die ongelijke inlaatkanaallengte zorgt voor vermogensverlies onderin.

ITBs zijn echt interessant voor hoog-toeren blokjes. Maar de VR6 laat dat weer niet toe.. boven de 6500 tpm heb je steeds meer kans dat de distributieketting een tandje gaat overslaan.

De 24v zijn met hun variable inlaat al behoorlijk goede blokjes. 204 pk is erg netjes uit die 2.8l
Moeilijk om dat te verbeteren. Je kan hoogstens met wat wildere nokken de koppelpiek verhogen. Maar zelfs dat is duur voor weinig winst.

Owja... een moeilijke maar goede conversie is een R32 kop op een 2.8 24v. Dat moet met kleine aanpassingen passen.
Die heeft een betere nokkenasverstelling en grotere in- en uitlaatkanalen. Maar eigenlijk heb je dan ook een R32 ECU nodig.