Volkswagen-Forum NL

Das Auto

Motor tuning, chip enz
Door Sven-GTI
Hey,

Ik was informatie aan het zoeken over het opvoeren van een vr6 motor.
Nu zag ik dat de schrick inlaten of de VSR inlaten het nogal goed doen (ik hoor hier en daar erg positieve verhalen hierover)

Nu ben ik al vrij lang actief of andere forums, maar omdat ik een vr6 heb gekocht ben ik hier eens gaan posten :D

Nu weet ik niet of iemand het al eens heeft gedaan, maar het is opzich toch mogelijk om zelf een inlaat te maken voor de vr6? Een soort van 'spaghetti' inlaat, zodat alle inlaat trajecten even lang zijn?

Ik kwam hier en daar wel zo'n schrick of vsr inlaat tegen, maar van die prijzen word ik niet echt vrolijk :P
Door Jochem
vsr staat voor variable saug rohr
ofwel een systeem die de inlaatlengte varieert.

Als je dat zelf kan lassen ben je knap. Zeker als je het voor minder dan de tweedehandsprijs van die dingen gedaan krijgt.

Over het inlaatspruitstuk van de VR6 is heel lang nagedacht. En hoewel je het van de buitenkant niet ziet, heeft het intern al een systeem voor gelijke inlaatlengte.

Je bent ook weer heel knap als je dat kan verbeteren.
Dan kan je direct bij VW gaan solliciteren.
Door Sven-GTI
Ooh dat wist ik niet, ik dacht dat het vanbinnen gewoon helemaal hol was..

In dat geval valt er waarschijnlijk niet veel te verbeteren.
Door Sven-GTI
Ooh dat wist ik niet, ik dacht dat het vanbinnen gewoon helemaal hol was..

In dat geval valt er waarschijnlijk niet veel te verbeteren.
Door Jochem
geeft nie ;)

Hier plaatje:
Afbeelding

VW is echt heel lang met de vr6 bezig geweest om hem te verbeteren.
Hij is erg goed getuned daardoor. Er valt weinig aan te verbeteren, behalve als je echt ver gaat (en dat kost meestal een hoop).

En meestal als je iets veranderd, gaat dat te koste van iets anders.

Wat mensen nog wel eens doen is een 2.9 inlaat plaatsen, want die heeft een iets grotere inhoud. Maar dat maakt eigenlijk pas echt uit als je ook andere dingen hebt veranderd, als nokken en chip